Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Har prøvd å lage vaniljekrem to ganger og syns ikke det smaker så godt. Regner med det er bismaken av maizenaen som smaker litt melete. Får til kremen uten at den koagulerer så det er ikke det. Går det an å lage vaniljekrem av bare kremfløte, eggeplommer, sukker, vanilje og evt. smørterninger rørt inn etterpå UTEN maizena? Vil den tykne om jeg rører lenge nok uten at det blir for sterk varme da selvfølgelig? Anonymous poster hash: 6aa7d...b6e
DramaMama Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Du kan prøve med potetmel istedet. Jeg lager alltid med maizena, og synes den blir veldig god... Har også sett oppskrifter med litt gelatin, aner ikke om det funker.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Vil helst ha uten det også men gelatin blir vel mer sånn konsistens som jeg tenker. Som i en skikkelig god napoleonskake. Egentlig som ferdiglaget i konsistens;) Anonymous poster hash: 6aa7d...b6e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Noen andre som har prøvd:)? Anonymous poster hash: 6aa7d...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå