Maya86 Skrevet 17. januar 2014 #1 Del Skrevet 17. januar 2014 Hei dere! Jeg fikk satt inn et egg på onsdag (15. januar), men nå er jeg livredd for å gjøre noe som helst for at det ikke skal gå bra. Da tenker jeg helst på trening. Jeg er egentlig svært aktiv med både styrketrening og jogging. Nå tør jeg ingenting, utenom å gå turer. Magen er veldig oppblåst enda og sykt trøtt, men ellers er jeg fin i formen. Jeg hadde uttak i uke 40 (2013), og fikk da 12 egg men ingen ble befruktet med IVF på tross av at mannens sperm var bra. Denne uka fikk jeg ut 7 egg hvor 2 ble befruktet med ICSI. De vurderte å sette inn begge eggene, men siden jeg har tidligere hatt senabort (uke 23) pga blodpropper i morkaka avslo de dette fordi det er ikke heldig å gå med tvillinger. Fått både fragmin sprøyter og Albyl-e tabletter for å motvirke dette. Mine spørsmål er følgende; Kan det skje noe med eggstokkene om jeg trener styrke med kroppsvekt fram til testdato? Hvor lenge skal man ta hensyn til hovne eggstokker? Jeg har ikke OHSS. Sier kroppen i fra hvis det blir for mye for eggstokkene og eventuelt festing av embryoet? Når skal det egentlig festes etter tilbakesetting? Håper noen kan svare en frustrert og forvirret sliter... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112792-livredd-for-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-galt-icsi-og-ruger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 17. januar 2014 #2 Del Skrevet 17. januar 2014 Hei dere! Jeg fikk satt inn et egg på onsdag (15. januar), men nå er jeg livredd for å gjøre noe som helst for at det ikke skal gå bra. Da tenker jeg helst på trening. Jeg er egentlig svært aktiv med både styrketrening og jogging. Nå tør jeg ingenting, utenom å gå turer. Magen er veldig oppblåst enda og sykt trøtt, men ellers er jeg fin i formen. Jeg hadde uttak i uke 40 (2013), og fikk da 12 egg men ingen ble befruktet med IVF på tross av at mannens sperm var bra. Denne uka fikk jeg ut 7 egg hvor 2 ble befruktet med ICSI. De vurderte å sette inn begge eggene, men siden jeg har tidligere hatt senabort (uke 23) pga blodpropper i morkaka avslo de dette fordi det er ikke heldig å gå med tvillinger. Fått både fragmin sprøyter og Albyl-e tabletter for å motvirke dette. Mine spørsmål er følgende; Kan det skje noe med eggstokkene om jeg trener styrke med kroppsvekt fram til testdato? Hvor lenge skal man ta hensyn til hovne eggstokker? Jeg har ikke OHSS. Sier kroppen i fra hvis det blir for mye for eggstokkene og eventuelt festing av embryoet? Når skal det egentlig festes etter tilbakesetting? Håper noen kan svare en frustrert og forvirret sliter... hei du ) jeg har trent normalt etter innsett, men avstått fra jogging. Det er det jeg har fått beskjed om fra klinikken også. Det er ikke sikkert at det hadde gjort noe om man jogger, men det er den eneste treningsformen jeg ikkebhar vært komfortabel med. Har fått et barn allikevel ) eggstokkene dine trenger du nok ikke ta noen hensyn til etter uttak. Det har ihvertfall aldri jeg hørt at man skal. Egget fester seg løpet av noen dager, men varierer nok litt. Håper du ble litt beroliget ) Lev sunt og godt, uten å presse deg for mye. Det er det beste for deg og frøet. Trening i normale mengder er bare sunt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112792-livredd-for-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-galt-icsi-og-ruger/#findComment-146037819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småen100 Skrevet 17. januar 2014 #3 Del Skrevet 17. januar 2014 Jeg har aldri hørt noe annet enn at man bare skal leve og trene som normalt i rugetiden. Jeg turde ikke helt, men jeg var litt overstimulert og ikke i form heller. Jeg fikk beskjed on at egget klekkes (skallet går i oppløsning) og graver seg ned 6-7 dager etter befruktning. Det er altså uavhengig av når det settes inn, det har med hvor langt det har kommet i delingen. Det stemte veldig godt for meg da jeg våknet opp midt på natten natt til dag 7 med intens stikking. Jeg er sikker på at det var da jeg ble gravid Prøv å leve som normalt Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112792-livredd-for-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-galt-icsi-og-ruger/#findComment-146038170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ønsker*et*mirakel Skrevet 18. januar 2014 #4 Del Skrevet 18. januar 2014 Du kan helt fint leve normalt etter innsett! På vårt første forsøk turte jeg ikke å trene for var redd for at det skulle hindre egget i å feste seg (jeg jogger vanligvis), men egget festet seg ikke allikevel. På neste forsøk, et TIN forsøk, hadde jeg så liten tru på at det skulle gå så da brydde jeg meg ikke med å ta det sånn med ro.. Jeg jogget og levde som normalt og egget festet seg og sitter der enda Tror det beste er å leve så normalt som mulig, bare lytt til kroppen din den vil nok fortelle deg om det er noe du ikke burde gjøre Masse lykke til med rugingen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112792-livredd-for-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-galt-icsi-og-ruger/#findComment-146039028 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya86 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 18. januar 2014 Tusen takk for svar! Nå ble jeg mer rolig. Jeg har leita på nettet for å finne informasjon i forhold til å ta hensyn til eggstokkene, fant lite. Så det er nok ikke så mye å tenke på :-) da skal jeg ha en treningsøkt i dag med egenvekt, og en lang gåtur. Som sagt så er jeg fin i formen sånn sett. Merker jeg blir veldig slapp når jeg er så mye i ro, alt blir så tungt. Da er det bare å være i bevegelse ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112792-livredd-for-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-galt-icsi-og-ruger/#findComment-146039152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå