Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #26 Skrevet 17. januar 2014 Går da ikke inn på et annet rom å spiser, sitter i samme rom som barna. Kanskje en ide å lese HI før man svarer. Og det er selvfølgelig snakk om brødskiver. Hadde da ikke digga innpå pølser el pizza foran barna. Lager vi pizza el.l spiser jeg minimalt til frokosten og vi koser oss da sammen. Skulle det skje noe er det jo full oversikt hele tiden siden det er et rom på ca 50 kvm. Spiser frokost sammen med barna og er ikke sulten igjen når de skal ha lunch, men gjerne en til to timer etter at de har spist. Ville bare høre andres mening HI Anonymous poster hash: 57277...6f1 Det eneste problematiske jeg kan se ved din situasjon Hi, er at du spiser feks Kl 13/14 mens unga har lunsj Kl 11/12. Akkurat lenge nok til at noen barn kanskje kan få lyst på mat igjen. Hva gjør du dersom barna sier de også vil ha mat? Som forelder hadde jeg ikke likt at de kom ut av en sunn måltidrutine fordi du har vanskelig for å forklare barna at man ikke skal spise mellom måltider / fordi de snart skal hjem og spise middag, når du spiser lunsjen din. Ellers ser jeg ikke noe problem ved at en dagmamma setter seg ned for å spise så lenge du følger med barna, ettersom du ikke kan ta pause på samme måte som om dere var flere der "på jobb". Anonymous poster hash: 7cea0...5b2
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #27 Skrevet 17. januar 2014 Pause og pause. En dagmamma kan ikke forlate barna. Hun må være i samme rom. Men hun kan jo sette seg ned på og spise eller slappe av, om hun har et overblikk innimellom. Anonymous poster hash: 5ee0d...78a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #28 Skrevet 17. januar 2014 Og igjen: Er i samme rom. Barna får tre måltider pr dag. Frokost kl 8 ca. Lunch kl 11.30 og et fruktmåltid med forskjellig frukt kl 14. De går jo ikke uten noe å spise fra 12 tiden og til middag hjemme. Også er det så enkelt at hvis en kommer og sier han/hun er veldig sulten så er det ikke noe problem å smøre en skive utenom de faste måltidene. Så det er nok ingen barn som sulter. HI Anonymous poster hash: 57277...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå