Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1
smurfis Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Jeg tenker at hun må se andre situasjonen. Om barna sover eller leker fint så kan hun så klart slappe av litt men selvsagt samtidig holde et øye med barna. Men hun kan jo ikke belage seg på pause hver dag kl 12 feks for du vet jo ikke hvordan dagen utvikler seg med barn.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Så lenge hun har ungene i øyekroken og de er opptatt med sitt ser jeg ikke noe problem med det, men om noe skjer må hun jo være parat til å steppe inn. Anonymous poster hash: 10ddd...42d
Pepsimamma Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause"
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" i barnehagen spiser de ikke sammen med barna så hvorfor må en dagmamma det? Anonymous poster hash: 47411...867
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Ja jeg bør være rom for å puste selvom man er dagmamma, på lik linje med de som er hjemme med egne barn. Hadde ikke reagert så lenge behovene ble dekket
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har jenta mi hos dagmamma. Hun sover jo ca 2 timer mens hun er der, så litt pusterom får hun uansett, men om hun ikke hadde jeg vel ikke reagert på om hun tok seg tid til å spise iløpet av de 8 timene barnet er der, jeg spiser jo selv når jeg har vesla hjemme hele dagen Anonymous poster hash: 07187...0d7
Mamma_til_2 Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" i barnehagen spiser de ikke sammen med barna så hvorfor må en dagmamma det? Anonymous poster hash: 47411...867 i bhg jeg har barn i, har jobbet i og de jeg har hørt om så spiser de voksene sammen med barna.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" i barnehagen spiser de ikke sammen med barna så hvorfor må en dagmamma det? Anonymous poster hash: 47411...867 i bhg jeg har barn i, har jobbet i og de jeg har hørt om så spiser de voksene sammen med barna. Jeg har barnet mitt i en barnehage å jobber i en annen,å ingen av disse barnehagene spiser sammen med barnet. De sitter selvsagt med bordet med barna men spiser altså senare når de har pause. Anonymous poster hash: 47411...867
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1 Går jo fint å la barna leke litt for seg selv, det er jo bare sunt og bra at de ikke må aktiviseres av en voksen hele tiden. Men måltidene bør hun jo spise sammen med barna syns jeg Anonymous poster hash: e3165...1c7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1 Går jo fint å la barna leke litt for seg selv, det er jo bare sunt og bra at de ikke må aktiviseres av en voksen hele tiden. Men måltidene bør hun jo spise sammen med barna syns jeg Anonymous poster hash: e3165...1c7 [/acronym Det er ikke vanlig praksis i barnehagen at de voksne spiser sammen med barnet,så hvorfor skal dagen være pålagt det? Anonymous poster hash: 47411...867
Mamma_til_2 Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1 Går jo fint å la barna leke litt for seg selv, det er jo bare sunt og bra at de ikke må aktiviseres av en voksen hele tiden. Men måltidene bør hun jo spise sammen med barna syns jeg Anonymous poster hash: e3165...1c7 [/acronym Det er ikke vanlig praksis i barnehagen at de voksne spiser sammen med barnet,så hvorfor skal dagen være pålagt det? Anonymous poster hash: 47411...867 kommer helt ann på bhg det, jeg vet om flere bhg der de spiser sammen med barna enn der de ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 I barnehager går de på pause på et annet rom. Der kan de jo spise hva de vil! Men jeg synes ikke noe om at en dagmamma skal sitte i samme rom og kanskje spise god mat som barna ikke får. Synes det er en forskjell. Anonymous poster hash: 8e91c...250
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 I barnehager går de på pause på et annet rom. Der kan de jo spise hva de vil! Men jeg synes ikke noe om at en dagmamma skal sitte i samme rom og kanskje spise god mat som barna ikke får. Synes det er en forskjell. Anonymous poster hash: 8e91c...250 Nå tenkte jeg på helt vanlig mat som noen brødskiver å pålegg. Selvsagt sitter du ikke foran ett barn å gafler i deg god mat som ikke barnet får,men trodde de fleste voksne var oppegående nok til å skjønne det selv. Anonymous poster hash: 47411...867
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har vært dagmamma, og det ble som regel mer enn en halvtime om dagen hvor jeg kunne sette meg ned å slappe av mens barna lekte selv. Så ingen grunn til å blande meg inn i leken deres når de hadde det gøy på egen hånd... Men kunne ikke hatt pause på et fast tidspunkt, man må jo se an behovet til barna, og tilgjengelig må man være hele tiden uansett. Spise gjorde jeg sammen med barna. Når de er så store at de ikke sover på dagtid, så klarer de seg som regel såpass mye selv ved måltidet at man rekker å slappe av litt og spise litt selv også. Anonymous poster hash: 0a30d...a98
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1 Går jo fint å la barna leke litt for seg selv, det er jo bare sunt og bra at de ikke må aktiviseres av en voksen hele tiden. Men måltidene bør hun jo spise sammen med barna syns jeg Anonymous poster hash: e3165...1c7 [/acronym Det er ikke vanlig praksis i barnehagen at de voksne spiser sammen med barnet,så hvorfor skal dagen være pålagt det? Anonymous poster hash: 47411...867 Mye roligere og mer intimt hos en dagmamma. Og syns ikke det er greit at dagmammaen sitter i barnas påsyn og koser seg med god mat som barna ikke får. Bhg-personell har jo pause på et eget rom. Og i mitt barns Bhg så spiser de ansatte sammen med barna. Anonymous poster hash: e3165...1c7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Jobber fra 7.30 - 16.30, og passer barn som ikke sover. Kan hun da f.eks ta seg mat og kaffe, sette seg ved pc'n og si til barna at de får leke selv for nå skal hun ha en liten pause? Oppholder seg i samme rom som barna. Anonymous poster hash: 57277...6f1 Går jo fint å la barna leke litt for seg selv, det er jo bare sunt og bra at de ikke må aktiviseres av en voksen hele tiden. Men måltidene bør hun jo spise sammen med barna syns jeg Anonymous poster hash: e3165...1c7 [/acronym Det er ikke vanlig praksis i barnehagen at de voksne spiser sammen med barnet,så hvorfor skal dagen være pålagt det? Anonymous poster hash: 47411...867 Mye roligere og mer intimt hos en dagmamma. Og syns ikke det er greit at dagmammaen sitter i barnas påsyn og koser seg med god mat som barna ikke får. Bhg-personell har jo pause på et eget rom. Og i mitt barns Bhg så spiser de ansatte sammen med barna. Anonymous poster hash: e3165...1c7 Snakker jo selvsagt om vanlig mat som brødskiver med pålegg på! Altså samme mat som barnet. Anonymous poster hash: 47411...867
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" i barnehagen spiser de ikke sammen med barna så hvorfor må en dagmamma det? Anonymous poster hash: 47411...867 Hæ?Hvorfor ikke? Sitter barna alene og spiser, uten voksne..Det var jo lurt.... Anonymous poster hash: 6e174...ef1
Tordensky Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 I forhold til dette med spising sammen med barna eller ikke... I småen sin barnehage spiser de voksne av og til sammen med barna, andre ganger ikke. De har pause på eget rom. MEN! Når en voksen i barnehagen går på pauserom og spiser så er de andre voksne sammen med barna! Der ligger forskjellen mener jeg. Er man alene med barn syns jeg ikke man skal gå på et annet rom og spise, uavhengig av om maten er den samme som barna spiser eller ikke. Har man store nok barn å passe syns jeg man kan sitte litt i løpet av dagen ja, uten å aktivt leke med barna, men selvsagt være "på" om det skulle være noe. Jeg tenker at har man ansvar for barn hele dagen så har man det. Får heller ta betalt for lunsjen og da :-)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Jeg Spiser alltid med barna på bhg der jeg jobber. Passer så godt til å spise hver 3 time. Men alt avhenger om hvilken vakt jeg har. Anonymous poster hash: c74c9...e4b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #21 Skrevet 17. januar 2014 Hadde ikke jeg fått den halvtimen vi har til spisepause, men vært nødt til å spise sammen med barna i bhg, så hadde jeg sluttet. Den halvtimen er gull verdt. Kan ikke helt skjønne hvordan jeg skulle hatt tid til å spise selv mellom all sølinga og påfølgende tørking, smøring samt holde ungene på stolene sine. Anonymous poster hash: 72eee...760
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #22 Skrevet 17. januar 2014 Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" Selvsagt kan hun ta en liten pause dersom det ikke sklir ut og hun sitter i timesvis. Men jeg synes ikke noe om at hun skal sitte å spise, det bør hun gjøre samtidig med barna. Dersom barna får mat hos henne bør de få tilbud om samme mat som barnevakten. Samtidig må hun jo være klar til Å hjelpe barna osv selv om hun har "pause" i barnehagen spiser de ikke sammen med barna så hvorfor må en dagmamma det? Anonymous poster hash: 47411...867 Hæ?Hvorfor ikke? Sitter barna alene og spiser, uten voksne..Det var jo lurt.... Anonymous poster hash: 6e174...ef1 Nei innleggene skikkelig da! De ansatte sitter alltid med bordet til sistemann er ferdig,men de spiser aldri sammen med barna. Anonymous poster hash: 47411...867
Gjest ronja røverdatter Skrevet 17. januar 2014 #23 Skrevet 17. januar 2014 Hadde ikke jeg fått den halvtimen vi har til spisepause, men vært nødt til å spise sammen med barna i bhg, så hadde jeg sluttet. Den halvtimen er gull verdt. Kan ikke helt skjønne hvordan jeg skulle hatt tid til å spise selv mellom all sølinga og påfølgende tørking, smøring samt holde ungene på stolene sine. Anonymous poster hash: 72eee...760 Det er da ikke noe problem. Massevis av barnehageansatte får til å spise sammen med barna, det er bare koselig det. Jeg har alltid spist sammen med ungene når jeg har jobbet i barnehage.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #24 Skrevet 17. januar 2014 Får jo 30 min pause selv om jeg spiser med barna. Anonymous poster hash: c74c9...e4b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #25 Skrevet 17. januar 2014 Går da ikke inn på et annet rom å spiser, sitter i samme rom som barna. Kanskje en ide å lese HI før man svarer. Og det er selvfølgelig snakk om brødskiver. Hadde da ikke digga innpå pølser el pizza foran barna. Lager vi pizza el.l spiser jeg minimalt til frokosten og vi koser oss da sammen. Skulle det skje noe er det jo full oversikt hele tiden siden det er et rom på ca 50 kvm. Spiser frokost sammen med barna og er ikke sulten igjen når de skal ha lunch, men gjerne en til to timer etter at de har spist. Ville bare høre andres mening HI Anonymous poster hash: 57277...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå