Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Dette tynger og stresser meg forferdelig!! Tok opp forbruks og kredittgjeld som alenemor med dårlig råd for å dekke andre regninger, og greide i etterkant ikke å betale ned på dette igjen. 40 000 kr opprinnelig, nå har det jo vokst med renter. Har hatt enkelte krav hos namsmann som jeg har løst ut. Nå har jeg samboer som ironisk nok snart er siviløkonom, og har ikke vært helt ærlig med han. Har sagt til han at jeg har betalt ned noen tusenlapper i mnd på dette, men det har jeg ikke hatt råd til med lite jobb og andre utgifter. Nå har vi sammen mulighet å slette 35 000 kr omgående, men siden dette skal betales til lindorf får jo han vite sannheten? Og jeg vil ikke tynge han med min gjeld egentlig, skal betale ned resten selv.. Hva skal jeg si til han? Jeg blir kvalm og uvel av å tenke på det, men det MÅ taes tak i! Har også studiegjeld på 70 000 kr, men det vet han om. Anonymous poster hash: b8af0...832
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Hvor mye er det da? Dette virker jo ikke som de helt store summene. Ta kontakt med en gjeldsrådgiver og få veiledning til å sette opp et budsjett og i å lage en nedbetalingsavtale. Dette løser seg nok helt finfint med litt tid. Anonymous poster hash: 73b8f...9e0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Her må du bare bite i det sure eplet og fortelle sannheten. Å vikle seg inn i flere løgner setter ikke deg i et bedre lys. Du må tåle om han ikke stoler på deg. Vis at du er villig til å ta skikkelige grep om dette. Anonymous poster hash: c4d49...81b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Her må du bare bite i det sure eplet og fortelle sannheten. Å vikle seg inn i flere løgner setter ikke deg i et bedre lys. Du må tåle om han ikke stoler på deg. Vis at du er villig til å ta skikkelige grep om dette. Anonymous poster hash: c4d49...81b Ja jeg vet det. Men har løyet fordi han enda er student ( men deltidsjobb i tillegg så han har ca 20 000 utb) og jeg har nå noen og tjuetusen utbetalt jeg og. Har derfor ikke villet fortelle han hele sannheten fordi det har virket som om han er oppgitt når han har betalt ned noen av mine regninger, studielån og diverse.. Men det beste er kanskje å la han ta over hele økonomien til dette er på stell. Jeg mistet helt oversikten etter en stund som aleneforelder, rett og slett. Var egentlig veldig flink med økonomi til vi fikk dårlig råd.. Anonymous poster hash: b8af0...832
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Da må jeg bare si : fortell sannheten og la ham overta økonomien til alt er på stell. MEN, du må være delaktig i å holde økonomisk oversikt over hverdagen. Lag regnskap over inntekt og utgifter. Kanse dere ser at endel penger går til sløsing? Anonymous poster hash: c4d49...81b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Det er ikke skremmende mye. Vi har mye større gjeld, men kommer osd igjennom det. Lag avtaler og nedbetalingsplan med kreditor(er). Det er mye som kan gjøres. Ved å vise at du holder en nedbetalingsavtale kan de slette noe renter f.eks. De er villige til å samarbeide. og fortell dette åpent og ærlig til samboer. min løy for meg hele tiden og det ballet på seg. Sannheten kommer frem til slutt og da kan konsekvensene bli større enn om du bare sier det nå. Bunn ærlig! Anonymous poster hash: 966f6...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå