Gå til innhold

Små jenter og hårstrikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fikk dere dem til å godta å ha strikk i håret? Vår er bare 16 mnd og trenger strengt tatt ikke noe enda, men har prøvd noen ganger. Hvis jeg i det hele tatt får satt i en så drar hun den rett ut igjen. Har tynne små strikker...

Anonymous poster hash: 007cf...39a

Fortsetter under...

Skrevet

men det er jo det som er gøy med strikk i håret, mamma pynter jente drar det ut, mamma pynte mer jente drar det ut :)

Mi er to år og har begynt og ha hår-kliper i luggen, den får være, av og til strikken, det er en vanesak og det ble noen "nei ikke rør, se så fiiiiiiin du ble :)

Skrevet

Jenta mi på 18 mnd må ha strikk i håret for å ikke få det i øynene. Hun river hverken spenner eller strikk ut av håret igjen, men nå har hun brukt det hver dag ganske lenge (alltid hatt mye hår). Bruker sånne små gummistrikker, hun hadde nok dratt litt mer i det om strikken var tykkere og med "pynt" på. 

Anonymous poster hash: 491aa...d25
Skrevet

Glitter har noen tynne små gummistrikker som sitter veldig godt. Anbefaler dem! Jeg brukte disse strikkene mye på jenta mi i sommer (ca 18 mnd). Nå på vinteren bruker vi ikke strikker pga at det blir ubehagelig under lua. Men hårklemmer vil hun gjerne ha, for håret kommer ned i øynene ellers :)

De små enkle klemmene fra H&M sitter godt.

Skrevet

Jeg klippet håret så kort at det var greit uten strikker og spenner helt til hun ble så stor at jeg kunne forklare at hun måtte la det være i hvis hun skulle ha langt hår. For meg var det ikke viktig å ta den kampen før, jeg synes hun var veldig søt med den sveisen hun hadde da :-)

Anonymous poster hash: e6161...1f1

Skrevet

Min jente på 2.5 har akkurat begynt å venne seg til å ha spenne i håret uten å dra den ut. Men strikker derimot får ikke sitte så lenge i fred. 

Annonse

Skrevet

Min har brukt strikk siden hun var 3 uker :-P aldri vært noe problem. Superelastiske og babyvennlige strikker har de på rudo og babymagasinet i alle fall. Lett å sette i utde å måtte lugge å dra osv i håret

Skrevet

Glitter har noen tynne små gummistrikker som sitter veldig godt. Anbefaler dem! Jeg brukte disse strikkene mye på jenta mi i sommer (ca 18 mnd). Nå på vinteren bruker vi ikke strikker pga at det blir ubehagelig under lua. Men hårklemmer vil hun gjerne ha, for håret kommer ned i øynene ellers :)

De små enkle klemmene fra H&M sitter godt.

de små klypeNe derfra bruker jeg og. Andre babyklyper bare faller ut
Skrevet

Bruker sånne gummihårstrikker, de sitter mye bedre så det er ikke så lett å dra de ut. Nå begynner håret til ungen å bli såpass langt at jeg fester det ganske langt bak.

Skrevet

Takk for tips damer :) tenkte litt på å venne henne litt til det selv om hun ikke trenger å ha noe i håret av praktiske grunner enda. Hun sier litt au når jeg prøver også, så spørs om hun er hårsår som mora ;)

hi

Skrevet

Min nekter fortsatt å ha Strikker/ spenner/ hårbånd/ hårbøyler. Hun går i førsteklasse og fyller 7 til våren. Hun synes alt er ubehagelig etter fem minutter.

Hun vil ha kort hår, så hun har en fin og feminin kort sveis.

Anonymous poster hash: ae68f...116

Skrevet

Det gikk ikke når hun var i den alderen, rett og slett. Godtok det til en viss grad et års tid senere.

Anonymous poster hash: c882f...426

Skrevet

Ikke lett i den alderen der. Vi lurte vår når hun var på den alderen, tok i strikk eller klemme/hårspenne rett før vi tok på lua for å gå ut. Når vi da tok av lua så var strikken glemt ;-)

Annonse

Skrevet

He he, ja får se hvilke type hun blir etter hvert. Har jo sett for meg langt hår med spenner og strikker, men det trenger jo ikke bli slik :) Med tanke på lengden på håret så er det ikke nødvendig enda, men synes hun er søt med to musefletter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...