Gå til innhold

sliten av livet.. selvmord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette høres nok helt sprøtt ut for alle dere… og sikkert vanskelig å forstå. Men nå har livet vært så vanskelig over så lang tid at jeg ikke føler jeg orker mer..

3 barn har jeg og.. nydelige, herlige unger som jeg elsker over alt. Nettopp derfor er dette så vanskelig. Faren dere gikk fra meg for 2 år siden nå. Er lenge siden han har brydd seg.. nå har han ny samboer og de lever det perfekte livet. Han skulle betale meg ut av ekteskapet, men nå nekter han på det han har lovet og jeg må finne dokumenter osv på avtalen vi hadde. Han lyver for meg, go jeg stoler på han.. det er slik det pleier å være. Omsorgen for ungene vil han også ha nå. Alt har blitt en kamp…. og jeg klarer ikke denne kampen lenger.. Skjønner ikke meninga med dette livet? Hva er godt med dette? 

Det har vært så mye at jeg umulig kan gå i detalj på noe. Jeg ser ikke for meg at mitt liv noengang kommer til å bedre seg. 

Måtte vel bare få det ut å si det til noen i disse nattetimer...

Anonymous poster hash: 170f5...f3e

Anonymous poster hash: 170f5...f3e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære HI.... vær så snill å se bort fra den syke, syke, syke brukeren som er her inne i natt!!!!

Om ikke annet, så kan i hvert fall se at det finnes folk som burde vært innlagt og ikke beveget seg ute eller hatt tilgang til noen som helst sosiale medier! Dette er en person som er så syk at det egentlig bare er å synes synd på personen. Alle innlegg denne brukeren legger ut er blitt rapportert og blir slettet.

Men til ditt innlegg... vet du, nattetimene som er nå, de er de vanskeligste som er når det kommer til tunge ting. På natten er man trøtt og sliten, og hjernen tenker ikke like lett som den gjør på dagen. Det er lettere å tenke destruktive tanker. (noe den syke brukeren bare bekrefter med sine innlegg i kveld!)

Om jeg forstår deg riktig så er det du som har hatt barna mest, da vil faren trolig ikke få hovedomsorgen for barna. Men hvis du er så deprimert at du vurderer selvmord så er det meget viktig at du umiddelbart søker hjelp, slik at dine problemer blir brukt for mye mot deg. Så lenge du søker hjelp selv så viser du ansvar for den vanskelige situasjonen du er i.

Jeg anbefaler deg også at du skaffer deg en advokat. Det er helt tydelig at du trenger en person som kan snakke din sak, at du slipper å gjøre alt alene, slipper å stå mot din eksmann alene.

Din eksmann kan du tydeligvis ikke stole på, og da er det viktig at all kontakt heretter går gjennom en advokat eller at du i hvert fall hele tiden veiledes av en advokat.

Husk at de tre barna dine har bare én mamma. Ingen i hele verden kan erstatte deg for dem. Du er den eneste mammaen de har. Det beste for dine barn er at du er der for dem i hele oppveksten.

At du er deprimert nå, det er forståelig ut fra livssituasjonen din. Men livssituasjonen din vil bli bedre.

Og gjennom alt så trenger barna dine deg der.

Stå opp for deg selv nå - det er ingen skam å søke hjelp. Og en eksmann som lurer deg og lyver for deg, han bør du få satt på plass. Også for dine barns skyld, for de fortjener bedre enn å vokse opp med bare ham som "forbilde". Det han gjør med deg nå, det er et personlighetstrekk, det kan han vanskelig forandre ved seg selv. Det at du er deprimert nå pga masse vanskeligheter, det er bare en naturlig og forbigående reaksjon på livshendelsene du har hatt ift alt dette. Dine problemer kan endres.

Jeg vet hvordan det er å tenke slike tanker du har nå. Er ikke mange ukene siden jeg tenkte tankene selv. Men vet du, det å gjøre det slutt er ingen løsning. Og du som har barn må huske alle dagene barna så inderlig gjerne vil ha deg der. Først skoledag, ha deg på sidelinjen på aktiviteter, få godnattklem av mamma, få grenser i hverdagen når de egentlig er sure på alle andre og verden går dem imot. De vil ha deg der når de skrubber et kne, når de konfirmerer seg, når de forelsker seg.... når de har kjærlighetssorg.

Barna dine ikke bare trenger deg der, de ønsker deg der. Du må finne viljen til å leve i deg selv, HI. Ikke la en idiot av en eksmann ta fra deg livslysten slik at du går glipp av fremtiden til barna dine! Ikke tillat ham å ta det fra deg!

Bli forbanna på ham - om ikke direkte til ham, så inni deg. Inni deg kan du hyle og skrike og kalle ham både det ene og det andre. Og så lar du en advokat kjøre ham så hard som han aldri har opplevd før.

Nå er du sliten, trøtt, deprimert og kanskje i en sorgprosess også. Men det blir bedre, du må bare holde ut, så ser du at det snart blir bedre.

Ring legen din i morgen tidlig med det samme kontoret åpner. Hvis du trenger noen å snakke med i natt så kan du også ringe akutt-telefon i kommunen eller andre hjelpelinjer.

Du har så uendelig mye å leve for, HI. Tre flotte barn.

Nå er du sliten, og du trenger hjelp slik at du kommer over dette. Da greier du å se alt det fantastiske som kommer til å skje deg i fremtiden, alt barna kommer til å gi deg i fremtiden også.

Så hold ut!!!!

Du får en stor varm klem fra meg nå - som forstår hvordan du har det, men også vet at det kan snu seg til det bedre fortere enn man tror <3

Anonymous poster hash: 4dde3...130

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...