Gå til innhold

Har skjønt her inne at en aldri skal forvente noen av noen, men er litt skuffa nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, det er i realiteten en filleting men sitter igjen med en bismak av hele vennskapet.

Jeg er alenemor til tvillinger, en av mine venninner har 4 barn. 2 av dem er mindre enn mine barn, og også de gutt og jente. Hun arver ALT av meg. Eneste jeg har tatt betalt for et skipakker(typ 200,- for et helt sett), sparkene og en av syklene. Ellers har hun fått alt. Mannen hennes sliter med å få jobb, og hun selv er ikke intr i å jobbe så økonominen er  veldig dårlig.

Til helgen skal jeg på hytta, og har bedt med 2 av hennes barn. Vi skal blant annet gå på skøyter. Hun var innom her i kveld og hun har skøyter til de som skal være med da hun har overtatt etter mine barn. Gutten min har sine skøyter her, men jenta mi sine skøyter er blitt glemt hos en venninne i nabobyen og jeg rekker ikke dit før vi drar i morgen. Spurte derfor om hun hadde skøyter i den str, og da sa hun bare ja. Tenkte kanskje hun tok hintet, men det gjorde hun ikke så jeg spurte om jenta mi kunne låne dem, men av alle ting fikk jeg altså nei til svar. Av den grunn at hennes yngre barn skulle vokse i dem og hun var redd for dem.

Hva hadde dere sagt? Eller hadde alle syns at dette var greit og at en bare må forvente slikt?

Anonymous poster hash: 88bb1...8f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er døds sært uansett om hun har arvet alt eller ikke.. Jeg hadde minnet på henne, at hun har arvet mye av deg og at det er bare snakk om lån i 2 dager.. 

De blir jo såklart ikke ødelagt på den tiden.. 

Skrevet

Skjønner skuffelsen din godt og syns det er dårlig gjort av henne. Syns du skal skrive: så det er takken for alt dine barn har arvet fra oss?

Man skal forvente urimelige ting fra venner og bekjente, men i vennskap handler det om å gi og ta. Være raus med hverandre. Ikke bare materielt selvsagt.

Jeg ville også vært skuffa over denne såkalte venninnen

Anonymous poster hash: b3439...604

Skrevet

..skal ikke forvente urimelige, uoppnåelige ting....skulle det stå

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde sagt fra. Skøytene blir jo trolig ikke "oppbrukte" av at datteren din arver dem og så kan hun få dem tilbake til sin minste.

Tror jeg hadde sagt "siden du har fått så mye av oss, så kunne vi i hvert fall fått låne skøytene".

Eller jeg hadde bare sluttet å gi henne noe og ikke forventet noe av henne heretter.

Erfaring har dessverre gjort at jeg mer eller mindre har sluttet å forvente noe av noen. Trist, men folk er som oftest opptatt av seg og sitt.

Anonymous poster hash: 5fe50...b91
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å gi bort ting til henne! Skal hun "overta" noe hadde jeg forlangt normal salgspris!

Anonymous poster hash: 4aded...921

Skrevet

Håper hun er her inne også, så kan hun se svarene du får...

Anonymous poster hash: 5fe50...b91
Skrevet

..skal ikke forvente urimelige, uoppnåelige ting....skulle det stå

øhm.. Hørtes bittert ut.. 

Jeg hadde ringt henne i morgen før hun leverte barna, og sagt at du ikke får hentet skøytene dine, og at skøytene blir ikke ødelagt på den tiden du låner de. Om hun sier nei da, så hadde jeg sat at med tanke på at de har fått såppass mye fra henne så skulle det bare mangle at du fikk låne skøytene..

Skrevet

Det at man ikke skal forvente noe av noen er bare tull. Jeg forventer ting av barna mine, mannen, besteforeldre, venninner og kollegaer. Og jeg håper da inderlig at de har det til meg og.

Ellers så er venninna di utrolig rar. Jeg tror jeg nesten hadde sagt ting rett ut i dette tilfellet.

Skrevet

Utruleg sært!  Hadde kanskje fått så hakeslepp at eg ikkje sa noko der og då, men ville sagt til denne veninna at eg var skuffa over kor kjip ho var.

Skrevet

En firebaensmor som ikke "er interessert" i å jobbe når familien sliter økonomisk?

For ei dame...

Anonymous poster hash: f1b49...bf3

Skrevet

Jeg hadde kjøpt nye skøyer om det er enklere enn og hente de som var forlagt...Skøyter er lett og få i rimelig, og som en kriseløsning...Deretter hadde jeg begynte og forhandle pris når det ble snakk om og "arveklær".....Og heller gitt klær til Fretex eller andre innsamlingsstasjoner. Evt gitt ting direkte til barna deres, som gave i stedet for via foreldrene. Slik at det blir mer synlig at det er BARNA som får utstyret og det er BARNA du gir det bort. Ikke for foreldrene sin del.........

Anonymous poster hash: c6a32...b7b
Skrevet

Da hadde jeg sagt, hvis du skal være en sånn drittkjerring er turen avlyst, jeg gidder ikke å kjøpe nye skøyter, du har fått så mye av meg, det skulle bare mangle at jeg fikk låne de skøytene på turen hvor jeg skulle ha med dine barn. Hvis ho ikke hadde lånt meg de hadde vennskapet vært over. Klarer meg uten slike parasitter som ikke gir noe, bare tar.

Anonymous poster hash: 0dfe0...a09

Skrevet

Hadde sagt rett ut at det synes jeg var utrolig smålig med tanke på alt barna hennes har fått av deg. Raushet bør gå begge veier i et vennskap og hun hadde nok ikke fått noe mer av meg.

Anonymous poster hash: 7b372...204

Skrevet

Da hadde jeg sagt, hvis du skal være en sånn drittkjerring er turen avlyst, jeg gidder ikke å kjøpe nye skøyter, du har fått så mye av meg, det skulle bare mangle at jeg fikk låne de skøytene på turen hvor jeg skulle ha med dine barn. Hvis ho ikke hadde lånt meg de hadde vennskapet vært over. Klarer meg uten slike parasitter som ikke gir noe, bare tar.

Jeg er faktisk enig, selv om det går ut over barna hennes. Hadde ikke orket å ha snylteparasitter som venninner!

Alternativt hadde jeg gjort det klart at det overhode ikke er greit og at det er slutt på arving og fellesturer (som du antagelig betaler). Fremover får dere dele på utgiftene og hun får betale for det hun vil overta. 

Anonymous poster hash: 2aa60...012

Skrevet

Det høres veldig sært ut, men er du sikker på at hun mente det slik du oppfattet det. Kan det være at hun ikke oppfattet at du trengte å låne eller at huhadde, men godt pakket bort på et lager i påvente av at yngste skulle bli stor nok til at de passet?

Hvis hun ellers er en god venninne synes jeg ikke du skulle henge deg opp i dette, men om dette er normalen er det veldig sært.

Anonymous poster hash: 19f7d...3be
Skrevet

Da hadde det ikke kostet meg en kalori å si rett ut: "Her får du utstyr til tusenvis av kroner fra oss, jeg skal ha med dine barn på hyttetur og så kan du ikke låne min jente et par skøyter for en helg. Tror du virkelig at de blir utslitt i løpet av noen timer? Det er så utrolig gnient at da kan du la være å forvente å få noe mere fra oss. Man tar litt og man gir litt, det er normal høfflighet."

Skrevet

Jeg ville fra nå av solgt tingene/klær og utstyr på facebookgruppene eller på finn. Da får du inn litt penger på det. Ville ikke gitt bort en eneste sokk til den dama her.

Vi gir alt av klær videre til mine tantunger. De har helt normal økonomi. Men syns det er stas med arveklær ogbruker alt de får! Som takk spanderer de kino på meg og mannen inkludert at de sitter barnevakt! Og tar våre barn med på kino! Vi forventer ikke noe men de synes det er greit å få vite at de setter pris på tingene.

Når det gjelder sykler,skøyter osv selger jeg det på Facebook og får inn litt penger siden jeg jo må kjøpe nytt.

Anonymous poster hash: afed9...219

Skrevet

Drop it like its hot!!

Anonymous poster hash: 4bf60...521

Skrevet

Hadde sagt at hun ikke trengte å sende med barna skøyter, siden det ikke blir noe skøyting i helgen, fordi du mangler skøyter til din datter.

Skal hun arve noe heretter, så ville jeg forlangt penger for det 👼

Anonymous poster hash: afcb1...d5d

Skrevet

Jeg er faktisk enig, selv om det går ut over barna hennes. Hadde ikke orket å ha snylteparasitter som venninner!

Alternativt hadde jeg gjort det klart at det overhode ikke er greit og at det er slutt på arving og fellesturer (som du antagelig betaler). Fremover får dere dele på utgiftene og hun får betale for det hun vil overta.

Anonymous poster hash: 2aa60...012

Enig i alt dette!
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hadde sagt at hun ikke trengte å sende med barna skøyter, siden det ikke blir noe skøyting i helgen, fordi du mangler skøyter til din datter.

Skal hun arve noe heretter, så ville jeg forlangt penger for det

Anonymous poster hash: afcb1...d5d

Enig der. Hvis du ikke får kjøpt skøyter slik at din jente må stå og se på at hennes venninner bruker HENNES gamle skøyter samtidig som hun selv ikke kan låne deres for å bli med, så er det mest rettferdig overfor henne at ingen får skøyte. Da sier du at dere finner på noe annet på turen. Og ja, ikke gi bort noe mer til henne. Et forhold, uansett om det er vennskapsforhold, kjærlighetsforhold, altså relasjon mellom to mennesker skal være basert på gi OG ta. Ikke ta, ta og være frekk tilbake.

Skrevet

Om ho ellers er ei god veninne hadde eg nok gjeve henne ein sjanse til å skjerpe seg, etter at eg hadde sagt rett ut kva eg meinte om denne smålegheita.  Er einig i at de får avlyse skøytinga om jenta di ikkje får seg skøyter.  Eg hadde sagt til veninna at eg var skuffa over å ikkje få låne skøyter, sidan eg hadde forventa ei veneteneste attende etter alt det dei har fått av dykk.

Eg har meir tru på klar tale enn å "straffe"utan å seie kvifor, men om dama fortset å vere så gniten etter å ha fått beskjed hadde eg nok vurdert Finn og Fretex i staden. 

Skrevet

Jeg er enig. Dette er ikke et menneske jeg hadde orket å bruke mer tid på.
Skrevet

Morsomt å se at alle tenker likt!

Og gjør at jeg med god samvittighet tenker på bruddet med en venninne av samme smålighet.

Det var gi, gi og gi, men svært lite tilbake. Ei fantastisk herlig venninne - foruten egoismen dessverre. Et stort tap for meg personlig, men jeg lar meg ikke utnytte :)

Anonymous poster hash: 7bff5...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...