Gå til innhold

Barnemark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 4 år våkner noen ganger sent på kvelden og gråter veldig. Prøver å spørre henne hvor hun har vondt, men hun vil ikke svare. Hun sparker fra seg og vrir utrolig på seg. Og tar seg på tissen.

I kveld fikk hun en litt lettere variant. Da sa hun at hun hadde vondt i tissen.

Hun klør seg på tissen ofte på dagtid.

Det går en stund mellom hver gang dette skjer ( har vel skjedd en 3-4 ganger nå) og tenker jeg må prøve å finne ut av dette.

Mange forum sider kom opp etter et kjapt googlesøk.

Der ble det foreslått barnemark.

Flere som har vært borti lignende?

Anonymous poster hash: 3bb95...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang det skjer, spør du om det er vondt i tissen/rumpa og om du kan få se. Ta av trusa, brett skinkene litt fra hverandre. Er det barnemark, vil du sent på kvelden kunne se at de stikker hodet frem. Ser ut som tynne hvite tråder som bukter seg vekk fra lyset. De kommer ut til endetarmsåpningen på natta og legger egg, det er svært ubehagelig for noen og smertefullt for andre. 

Skrevet

Takk, det skal jeg gjøre.

Tenkte å prøve med en teipbit i morgen tidlig når hun våkner også.

Skrevet

Mulig det er sopp, hender de får det, har hun feks badet mye i klorvann/ såpevann? Had en antibiotikakur tidligere?

Et tips som er helt ufarlig er å smøre henne med naturell yoghurt før hun legger seg, bytt truse morgen og kveld. Skyll med lunkent vann morgen og kveld, unngå såpe.

Barnerommene klør men er ikke vondt, sopp både klør og svir veldig. Se etter utflod og eller om huden ser rød/ irritert ut.

Kan også være greit med å ta en legesjekk. Man kan igså vruke canesten salve, men da bør man helst rådføre sg med lege.

Gi feks idoform, biola, unngå sukker og gjær.

Anonymous poster hash: 3fdc3...81b

Skrevet

Mulig det er sopp, hender de får det, har hun feks badet mye i klorvann/ såpevann? Had en antibiotikakur tidligere?

Et tips som er helt ufarlig er å smøre henne med naturell yoghurt før hun legger seg, bytt truse morgen og kveld. Skyll med lunkent vann morgen og kveld, unngå såpe.

Barnerommene klør men er ikke vondt, sopp både klør og svir veldig. Se etter utflod og eller om huden ser rød/ irritert ut.

Kan også være greit med å ta en legesjekk. Man kan igså vruke canesten salve, men da bør man helst rådføre sg med lege.

Gi feks idoform, biola, unngå sukker og gjær. Anonymous poster hash: 3fdc3...81b

Ser ar autokorrekturen tok av, barneorm skulle det stå.

Skrevet

To av mine har hatt barnemark. Den ene skrek og bar seg som om noen torturerte ham, han sa det var veldig vondt. Den andre sa det var ekkelt og klødde. Tror begge deler er vanlig. 

Skrevet

Har vært inne på tanken, men er jo så sjeldent dette skjer.

Men hun klør seg mye, så er en mulighet.

Hun virker ikke sår.

Lukter litt også

Skrevet

Hei. Barnemarkenen kan legge egg i skjeden hos jenter. Det klør instendig. Men de er enkle å oppdage. Titt inn i rompa på kveldtid (det er da de kommer ut for å legge egg). Lys godt med lommelykt eller lignende. Vent noen minutter og se om det kravler noe ut. Detter er FLORtynne skapninger, så du må ser godt etter... barnemarkkur kjøpes reseptfritt på apotek. Hele familien (over to år) må ta. Kokvask alt sengetøy,håndkler og undertøy. og skyll underliv/rompe med vann hver morgen i dusjen i en uke. Kuren gjentas etter en uke. 

Ekle saker..

Anonymous poster hash: e7e14...eb9
Skrevet

Prøvde med teip idag tidlg, men fant ingenting.

Skal prøve å huske på lommelykt beste gang det skjer.

Takk for tips /)

Skrevet

Hva får man barnemark av? har aldri hørt om det før.. (Men, nå har jeg ikke barn enda eller så, hehe)

Skrevet

Prøvde med teip idag tidlg, men fant ingenting.

Skal prøve å huske på lommelykt beste gang det skjer.

Takk for tips /)

Hjelper ikke med teip på dagen, det er på kvelden/natten de er aktive. 

Anonymous poster hash: d3caf...acf

Skrevet

Ok. Prøvde å lese på nettet, stod morgenen.

Prøvde med en teip etter at hun hadde sovnet. Trodde kanskje den skulle sitte på hele natten, men hadde bare stor teip og tenkte at det var ukomfortabelt for henne. Var ikke noe der da jeg tok den av etter 5 min.

Da tenkte jeg at det ike virket siden de ike var morgning.

Kanskje hun ikke har barnemark?

Skal prøve igjen i kveld :)

Når er det beste tidspunktet å gjøre det på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...