Gå til innhold

jeg har sterke psykiske smerter i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mellomgulvet på en måte

Er det angst?

Dårlig samvittighet??

:(

Anonymous poster hash: c9fd0...0ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kjenner du en psykisk smerte i magen? Så vidt meg bekjent er det ingen egne smertereseptorer eller nervebaner for psykisk smerte. Er jo gjerne omvendt - at folk rapporterer sterke smerter, undersøkelser viser at det ikke er noen fysiologisk forklaring og deretter blir psyke lansert som forklaringsmodell. 

Skrevet

Vet ikke jeg - har bare SÅÅÅÅ vondt :(

:( hi

Skrevet

Det går mye sånne mageinfeksjoner for tiden da, du er sikker på at det ikke er det?

Er det angsrelatert, bør du kjenne andre symptomer også. Høy puls, sannsynligvis rask pustefrekvens. Kaldsvette, svette i hendene. Å puste rolig hjelper faktisk. Pust rolig inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Forestill deg at du beveger oppmerksomheten i et kvadrat. Pust inn gjennom nesen mens du beveger deg langs den ene siden fra venstre til høyre og tell rolig til tre. Beveg deg ned langs neste side mens du puster ut gjennom munnen og teller til tre. Beveg deg fra høyre til venstre mens du igjen puster inn gjennom nesa osv. 

Skrevet

Det hjelper å puste med magen - og det du skrev.

Jeg vet det er psykisk

Og har hatt det siden jeg ble sviktet av kjæresten

I 2011 :(

Hi

Skrevet

Da synes jeg faktisk du skal oppsøke hjelp. Ta kontakt med fastlegen og be om henvisning til en psykolog eller finn en som jobber privat hvis du har råd til det. 

Skrevet

Takk for svar

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...