Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Er det ok? Barnet er litt voldsom av og til, kan slå og klore andre barn. Både vi og bhg jobber mye med dette (trodde vi). Så forteller barnet at pedleder har sagt at hun skal knyte fast barnet med skjerfet sitt. Vi tok det opp med henne og hun bekreftet å ha sagt dette mange ganger! At hun skal knyte barnet fast til seg med skjerfet sitt slik at han må gå sammen med henne hele dagen. Jeg sa klart fra at dette opplevde barnet som skremmende og at hun må slutte. Hun svarer da: "Men hva skal vi gjøre når barnet ikke hører etter?!" Og sa at hun vil fortsette å true med dette. Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 24fc4...168
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Selvfølgelig er ikke det ok. Det er ikke ok å true barn eller å bruke tvang mot barn (da skal det begrunnes, skrives avik eller søkes om tillatelse, og lovverket skal følges). Dette ville jeg gått videre med. Tatt det opp med leder i barnehagen, og videre med kommunen. Anonymous poster hash: 68cb9...590
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Jeg er pedleder. Ville ikke sagt noe sånt. Om barn sliter med atferdsproblemer så er ikke dette løsningen. Løsningen er å prøve å finne ut hva problemet er. Pluss at slike barn ofte får oppmerksomhet på alt det negative de gjeør, de blir altså "det umulige barnet" og lever opp til dette. Har vært med å snudd barn før, tar kun noen uker med å overse det meste av det negative (bortsett fra det mest prekere, og også med dette ikke vie det mye oppmerksomhet og tid).Gi masse ros for det positive, lete etter hva barnet gjør bra. Anonymous poster hash: 1494f...15c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Trusselen i seg selv er selvfølgelig ugrei. At ped.leder mener det er foreldrenes oppgave å komme med alternativ pedagogikk til dette er enda verre. Jeg ville tatt et møte med styrer sånn til og begynne med. Anonymous poster hash: 96fd1...5ef
Gjest ronja røverdatter Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Det var da voldsomt. Trenger litt tilleggsutdanning denne ped.lederen kanskje.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Vil gjerne ha flere svar. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ser ikke problemet. Anonymous poster hash: be200...8cb
Superdolly Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Jeg synes hun er helt på jordet. For det første prøver hun å skremme ham til lydighet. For det andre kommer hun med tomme trusler. Jeg må si jeg tviler sterkt på om hun virkelig hadde gjennomført dette, og hva gjør hun når barnet oppdager at dette er tomme ord? For det tredje forventer pedagogen, den profesjonelle, at mor skal komme opp med alternative handlingsmåter. Uansett hva barnet gjør og ikke gjør, må pedlederen takle det på en profesjonell måte. Det er hennes fordømte plikt!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 En ped.lærer som betalte noen på bim for å skrive oppgavene på studiet sitt??? Kan ikke ha fått med seg særlig av studiet i hvert fall. Ellers er jeg enig med Superdolly! Anonymous poster hash: 4a454...765
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Takk for svar! Gjerne flere. Skal ha møte med styrer i bhg til uka. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168
Vil Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Er det ok? Barnet er litt voldsom av og til, kan slå og klore andre barn. Både vi og bhg jobber mye med dette (trodde vi). Så forteller barnet at pedleder har sagt at hun skal knyte fast barnet med skjerfet sitt. Vi tok det opp med henne og hun bekreftet å ha sagt dette mange ganger! At hun skal knyte barnet fast til seg med skjerfet sitt slik at han må gå sammen med henne hele dagen. Jeg sa klart fra at dette opplevde barnet som skremmende og at hun må slutte. Hun svarer da: "Men hva skal vi gjøre når barnet ikke hører etter?!" Og sa at hun vil fortsette å true med dette. Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 24fc4...168 Er det ok? Barnet er litt voldsom av og til, kan slå og klore andre barn. Både vi og bhg jobber mye med dette (trodde vi). Så forteller barnet at pedleder har sagt at hun skal knyte fast barnet med skjerfet sitt. Vi tok det opp med henne og hun bekreftet å ha sagt dette mange ganger! At hun skal knyte barnet fast til seg med skjerfet sitt slik at han må gå sammen med henne hele dagen. Jeg sa klart fra at dette opplevde barnet som skremmende og at hun må slutte. Hun svarer da: "Men hva skal vi gjøre når barnet ikke hører etter?!" Og sa at hun vil fortsette å true med dette. Hvordan hadde du reagert? Anonymous poster hash: 24fc4...168 Herregud. For en komplett manglende forståelse. Snakk med styrer i barnehagen, ring kommunen. Dette er totalt bak mål faglig. Å binde fast barn er faktisk ikke noe man driver med. Herregud. For en forferdelig pedleder! Jeg blir helt matt av hvor stor forskjell det er på barnehager.
Vil Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 ...og tenkt at hun sier: "Ja hva skal jeg gjøre hvis ungen ikke høre etter?" Som om dette er ditt ansvar å vite. Neste gang kan du svare: Ja, hva sier forskningen om dette? Du har vel utdanning når du er pedleder?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Flere? Anonymous poster hash: 24fc4...168
me_87 Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 ...og tenkt at hun sier: "Ja hva skal jeg gjøre hvis ungen ikke høre etter?" Som om dette er ditt ansvar å vite. Neste gang kan du svare: Ja, hva sier forskningen om dette? Du har vel utdanning når du er pedleder? Dette svaret likte jeg! Lurer på hun hadde svart da hehe.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 å komme med en trussel om at man skal knyte fast noen som skjerf, hadde vært en morsom spøk om man tullet med noen. Men man sier ikke sånn i dønn alvor. Og bare det at hun sier hva skal jeg gjør? Det sier mye om at hun ikke burde være ped.leder og kanskje heller ikke jobbe med barn Anonymous poster hash: e4fdd...0bf
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 Å kjære vene! Jeg jobber selv i barnehage, og hadde noen av mine kollegaer sagt noe slikt ville jeg ha gått rett til styrer! Uakseptabelt!! Et barn med utfordrende adferd er en bhgansatt sin jobb å takle. Det finnes 34583375 metoder å ta tak i dette på. Trusler er IKKE en av dem!! Om hun lurer på hva du ville gjort, ville jeg ha svart at jeg ville ha drøftet adferden til barnet med andre ansatte, også styrer. Deretter bli enig om hva som ville vært mest hensiktsmessig for barnet! Det kan være tusen grunner til barnets adferd! Be de om å begrunne deres valg av metoder, og hvorfor de mener deres metode er hensiktsmessig for barnet. Tipper de ikke har noe svar!! Anonymous poster hash: 594c3...b52
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Jeg ville kontaktet styrer. Dette er absolutt ikke greit å si! Ville spurt om de har noen tiltak eller felles fremgangsmåte blant de ansatte når det kommer til gutten. Hvilke situasjoner utagerer han, hva gjør de? Har de tenkt på hvorfor han gjør det, hva som utløser det? Hvis de med pedagogisk utdanning ikke kan håndtere situasjonen på en proffesjonell måte så kan de kontakte ppt for å få hjelp. Ppt kan evt. kontakte stat.ped ved videre problemer. De må kunne komme med en løsning på dette som ikke innebærer trusler. Anonymous poster hash: 06fd9...f2b
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 tomme trusler kan være skadelig,og det er overhodet ikke greit,binde noen fast er heller ikke greit,det er straffbart.blir psykisk og fysisk misshandling straffermme på inntil 2års fengsel. og snakke negativt til deg om barnet,over hodet på det,samt rundt andre barn,og voksne er heller ikke greit.det kan ha en negativ og skadelig innvirkning på barnet. kontakt styrer fort som mulig i morgen,ikke greit. en pedagog skal kunne det pedagogiske faget sitt,og vite hva som må gjøres. Anonymous poster hash: e25ac...bca
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Barnet mitt synes det er rasende gøy når voksne i bhg tuller med sånne ting, og det bør være rom for å gjøre ting som ikke er pedagogisk riktig Men det er jo stor forskjell på spøk og alvor. Bhg bør vel heller søke råd hos ppd, om verken de ansatte eller foreldrene klarer å takle barnet. Anonymous poster hash: a97d8...587
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Vi takler barnet helt fint, hjemme er det sjeldent noe problem. Det er i barnehagen problemet er mest fremtredende. Etter min vurdering er det ikke snakk om adfersproblemer, men heller vanlig trassalder og reaksjon på nettopp å ha flyttet og begynt i ny bhg og fått en lillebror. Jeg har tidligere spurt pedleder om potet burde kontaktes, men det mente hun at ikke var nødvendig. Pedleder har forresten også sagt at mitt barn er det eneste av 25 barn på avdelingen som noen gang slår eller er "slem" med andre barn. Jeg betviler sterkt at dette er sant. De er 25 treåringer på avdelingen. At ingen av de andre treåringene noen gang gjør noe de ikke har lov til finner jeg lite sannsynlig. Jeg tror denne pedlederen mangler grunnleggende kunnskap om barn. Takk for svar. Hører gjerne fleres mening. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Vi takler barnet helt fint, hjemme er det sjeldent noe problem. Det er i barnehagen problemet er mest fremtredende. Etter min vurdering er det ikke snakk om adfersproblemer, men heller vanlig trassalder og reaksjon på nettopp å ha flyttet og begynt i ny bhg og fått en lillebror. Jeg har tidligere spurt pedleder om potet burde kontaktes, men det mente hun at ikke var nødvendig. Pedleder har forresten også sagt at mitt barn er det eneste av 25 barn på avdelingen som noen gang slår eller er "slem" med andre barn. Jeg betviler sterkt at dette er sant. De er 25 treåringer på avdelingen. At ingen av de andre treåringene noen gang gjør noe de ikke har lov til finner jeg lite sannsynlig. Jeg tror denne pedlederen mangler grunnleggende kunnskap om barn. Takk for svar. Hører gjerne fleres mening. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168 "Ditt barn er det eneste som slår eller er "slem" " At hun i det hele tatt våger seg på å uttale noe sånn er jo utrolig. Gå til styrer, og fortell at denne ped.lederen uttaler at ditt barn er det eneste av barna på avdelingen som kan være utagerende, i tillegg til å true ham til lydighet. Det er jo helt tydelig at hun har valgt ut ditt barn som "drittungen" (unnskyld kraftuttrykket), og han lider under det. Styrer! Møte! Vær bestemt. Si klart og tydelig ifra at dette er helt fullstendig uakseptabelt. Hun burde rett og slett få seg en god pause fra arbeidet. Anonymous poster hash: 9fc6f...900
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 !Some people just needs a high five. In the face. With a chair! (Min kommentar utover det: Gå til styrer og forlang endringer)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #23 Skrevet 18. januar 2014 Ppt, ikke potet Vi takler barnet helt fint, hjemme er det sjeldent noe problem. Det er i barnehagen problemet er mest fremtredende. Etter min vurdering er det ikke snakk om adfersproblemer, men heller vanlig trassalder og reaksjon på nettopp å ha flyttet og begynt i ny bhg og fått en lillebror. Jeg har tidligere spurt pedleder om potet burde kontaktes, men det mente hun at ikke var nødvendig. Pedleder har forresten også sagt at mitt barn er det eneste av 25 barn på avdelingen som noen gang slår eller er "slem" med andre barn. Jeg betviler sterkt at dette er sant. De er 25 treåringer på avdelingen. At ingen av de andre treåringene noen gang gjør noe de ikke har lov til finner jeg lite sannsynlig. Jeg tror denne pedlederen mangler grunnleggende kunnskap om barn. Takk for svar. Hører gjerne fleres mening. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168 Anonymous poster hash: 24fc4...168
monson Skrevet 18. januar 2014 #24 Skrevet 18. januar 2014 Vi takler barnet helt fint, hjemme er det sjeldent noe problem. Det er i barnehagen problemet er mest fremtredende. Etter min vurdering er det ikke snakk om adfersproblemer, men heller vanlig trassalder og reaksjon på nettopp å ha flyttet og begynt i ny bhg og fått en lillebror. Jeg har tidligere spurt pedleder om potet burde kontaktes, men det mente hun at ikke var nødvendig. Pedleder har forresten også sagt at mitt barn er det eneste av 25 barn på avdelingen som noen gang slår eller er "slem" med andre barn. Jeg betviler sterkt at dette er sant. De er 25 treåringer på avdelingen. At ingen av de andre treåringene noen gang gjør noe de ikke har lov til finner jeg lite sannsynlig. Jeg tror denne pedlederen mangler grunnleggende kunnskap om barn. Takk for svar. Hører gjerne fleres mening. Hi Anonymous poster hash: 24fc4...168 Hmm, herregud for en "ped.leder". Kan han bli utestengt fra lek med andre barn? For meg så høres det ut som om det kanskje kan være noe ala det som er et problem. Har sett flere barn som blir utestengt fra lek, som begynner å slå å bite osv… Men, uansett så er denne "ped.lederen" helt bak mål!! Hun må jo i det minste skjønne når hun ikke strekker til, og søke råd hos andre om ikke noe annet!!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #25 Skrevet 18. januar 2014 Det står ingen steder at hun skulle bruke han SOM skjerf! Hun skal jo ikkje knyte han fast i en stolpe i barnehagen. Hun skulle knyte hab fast til SEG SELV! Hvorfor er det værre enn å holde han i hånda hele dagen? Anonymous poster hash: 09776...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå