Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Kan jeg bytte til sportsdel da? Anonymous poster hash: 55458...3cc
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Min nr 2 satt leeenge før det, mens første hang etter. Så det kommer helt an på ungen. Du vet vel om ungen din greier sitte selv eller ikke?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Det er ikke om de sitter som avgjør om sportsdelen skal brukes. Det er vel 6 mnd som gjelder. Anonymous poster hash: 5d644...57e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Det er ikke om de sitter som avgjør om sportsdelen skal brukes. Det er vel 6 mnd som gjelder. Anonymous poster hash: 5d644...57e Ehh.. nei, det er om de kan sitte ja... Anonymous poster hash: 05c30...d91
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Nå er del vel vanskelig for noen her å vurdere om din 7 mnd gamle baby kan å sitte(dvs sette seg opp selv), det vet du nok best selv. Sportsdel kan du vel skifte til om den har full liggestilling, da er det jo ikke noe problem. Selv om mulugheten for å sette opp ryggen er der, så er du ikke nødt. Selv har jeg byttet til sportsdel(og latt de sitte med støtte) før de har kunnet sette seg opp selv, men det har kun vært noen minutter i gangen. Anonymous poster hash: 1d7dc...11f
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Min rulla ikke engang rundt ved 7 mnd, men bytta til sportsdel før det,fordi bagen ble for trang:) Anonymous poster hash: fcaa8...35c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Min er sju og en halv, sitter ikke. Men allikevel lar jeg babyen sitte i sportsdel, og i tripp trapp stol. Så grusom jeg er som ikke følger "reglene". Babyen klarer å sette seg opp i vippestol og på fanget. Anonymous poster hash: 016f8...feb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Det er ikke om de sitter som avgjør om sportsdelen skal brukes. Det er vel 6 mnd som gjelder. Anonymous poster hash: 5d644...57e Ehh.. nei, det er om de kan sitte ja... Anonymous poster hash: 05c30...d91 Ehh...nei, man vil jo heller at en baby på 7-8 mnd drar seg ut av vognbagen og skader seg fordi de er blitt så aktive? Barnet trenger IKKE å kunne sitte selv ved innføring av sportsdelen, da de aller, aller fleste sportsdeler har muligheten til å legges flatt, og deretter justere graden av sitting. Vår fysioterapeut sa at det var ca 6 mnd som var regelen. Bugaboo-vognene ble imidlertid ikke anbefalt pga kontinuerlig bøy i hoften. Anonymous poster hash: 5d644...57e
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Man skal ikke bytte til sportdelen før babyen er sterk nok selv,min var 6 og halv mnd når han satt selv Anonymous poster hash: 8c582...39b
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Mn på snart 7 mnd sitter ikke, og bruker fortsatt bagen...
Bustetroll Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 min satt da hun var 6 mnd. Byttet alikevel til sportsdel da hun var 4 mnd.. Sportsdelen KAN faktisk legges ned vet dere:POg man kan ha den på laveste hakket, slik at babyen kan se littegranne. MÅ ikke ha den i full sittestilling
Fru vims Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Ikke alle på 7 måneder sitter selv. Men man kan godt bruke sportsdelen før babyen sitter, men enten liggende eller på det laveste hakket. Vi har begynt å bruke sportsdelen i 5-6 måneders alder. Og i søskenvognen noe før.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Mitt barn brukte bagdelen til han var 8 måneder. Da hadde han enda ikke begynt å sette seg opp selv, og var langt fra mobil nok til at han kunne ha falt ut av bagen. Anonymous poster hash: 3f6d6...6c7
IceNose Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Min brukte baggen til han var ca 6 mnd..Han vokste ut av den, så da måtte vi jo bytte Og som Bustetroll sier, den kan faktisk legges ned
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Noen barn sitter ved 7mnd, andre ikke. Mine satt begge før 6mnd, mens andre er neste året før de setter seg opp selv. Man kan bruke sportsdelen uavhengig av sitteferdigheter, men bør ikke sette opp barn som ikke kan sitte selv. Dette kan de visstnok få ryggproblemer av. Da må ryggen på sportsvognen være nede, med andre ord. Man kan også fortsette med bagvogn, og ha seler på barnet. Det gjør man for eksempel i DK, der man har barn i bagvogn til de slutter med vogn nærmest. Man MÅ ikke skifte til bagvogn ved 6mnd. Det må være en av de rareste uttalelsene jeg har hørt på en stund. Anonymous poster hash: d4b40...6c6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Noen barn sitter ved 7mnd, andre ikke. Mine satt begge før 6mnd, mens andre er neste året før de setter seg opp selv. Man kan bruke sportsdelen uavhengig av sitteferdigheter, men bør ikke sette opp barn som ikke kan sitte selv. Dette kan de visstnok få ryggproblemer av. Da må ryggen på sportsvognen være nede, med andre ord. Man kan også fortsette med bagvogn, og ha seler på barnet. Det gjør man for eksempel i DK, der man har barn i bagvogn til de slutter med vogn nærmest. Man MÅ ikke skifte til bagvogn ved 6mnd. Det må være en av de rareste uttalelsene jeg har hørt på en stund.Anonymous poster hash: d4b40...6c6 *fra bagvogn Anonymous poster hash: d4b40...6c6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Vi gikk over til sportsdel rundt 5-6 mndr fordi poden ikke ville ligge i bag lenger. Ble litt dumt å bære han på armen med vognen på slep. Han ble helt hysterisk av å ligge uten å kunne se. Ble sportsdel (Buggaboo) i liggestilling, etter anbefaling fra helsesøster. Han satt seg selv når han var 6,5 mndr. Litt utålmodig kar. Anonymous poster hash: 52b30...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå