Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et lite klageinnlegg fra meg, jeg MÅ få ut litt frustrasjon.

Jeg er 38+6 og har altså null tegn på fødsel. Vet at det enda er over en uke til fødsel, men likevel... Baby ligger høyt oppe, hodet er ikke festet og magen er faktisk høyere nå enn den var for noen uker siden. Får igjen gamle bukser for eksempel. Kynnere har jeg hatt hvert 10ende minutt siden uke 16, men de er ikke vonde. Ikke ubehagelige engang! Null nedpress. I dag kjente jeg hodet skrått mot hoftebenet så han ligger ikke særlig langt ned akkurat, i og med at han kan flytte seg rundt omkring.

Jeg blir gal av tanken på å gå 11 dager over termin for så å bli satt i gang:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112597-null-tegn-p%C3%A5-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

38+6 jeg også.. gikk 11 dager over sist. Er vel ingenting annet vi kan gjøre enn å bare håpe :/ er VELDIG klar for å få ut babyen nå..lei av halsbrann, kynnere og bekkenløsning..og jeg vil meat av alt se babyen min og ikke minst få vite om det er gutt eller jente.

Deilig å høre at jeg ikke er den eneste på 3.trim uten nedpress og maserier. Jeg blir rett og slett gal i hodet, vil kjenne NOE liksom! Men uff, 12 dager over kirvill?! Ble du satt i gang eller startet fødselen sv seg selv?

Annonse

Jeg er akkurat 38+0 i dag og kjenner null nedpress og den slags. Har mye kynnere, men det har jeg hatt helt fra begynnelsen. Kjeeedelig å vente :) Fødte en dag over termin sist, håper jeg slipper å gå noe mer over denne gangen.

Merket du noe før fødsel da?

Jeg er akkurat 38+0 i dag og kjenner null nedpress og den slags. Har mye kynnere, men det har jeg hatt helt fra begynnelsen. Kjeeedelig å vente :) Fødte en dag over termin sist, håper jeg slipper å gå noe mer over denne gangen.

Jeg hadde en del "stikking" i underlivet de 3 siste ukene, men ellers null. Våknet på natta med rier, helt ut av det blå :)

Jeg hadde en del "stikking" i underlivet de 3 siste ukene, men ellers null. Våknet på natta med rier, helt ut av det blå :)

Håper på det jeg også. Har hatt litt stikninger, men gitt seg de siste dagene.

Regina_George jeg slapp igangsetting, skulle på overtidskontroll dag 13. Nå er det uansett nye retningslinjer, og kontroll dag syv mener jeg. Fødselen startet med slim og gørr og svake murringer/rier, ble skikkelige utover dag/kveld. Hadde lite tendenser av fødselsymptom lang tid i forkant forrige gang også. Må bare holde ut og gjøre ting som er kjekke nå... Mye sjokolade og nettshopping osv.. :-)

Ikkje her heller men eg har endå 4 vk til termin, men legane seier heile tida at med tvillingar så skjer det nesten alltid før (og eg blir satt i gang om .... 18 dagar :)

Med min forrige (9 år sidan) vart eg satt igang 17! Dagar på overtid og då trudde eg eg skulle bli gal. På kvar overtidskontroll grein eg mine modige tårar men ingenting hjalp :( men når han kom ut var alt gløymt :)

Men....desse ventedagane er så laaaange!

Annonse

Jeg husker godt at jeg hadde denne følelsen i ukene før min baby kom. Jeg kjente ingen endring, før jeg våknet med rier. Det som er fantastisk med den situasjonen man er i på slutten av et svangerskap, er at det er 100% sikkert at det har en ende, og det kommer til å skje innen kort tid. Noe annet er jo naturstridig :) min jordmor gjorde noe lurt da jeg satt på hennes kontor og gråt fordi jeg var så sliten og lei og trodde at babyen aldri kom ut. Hun tok fram kalenderen sin, pekte på en dato, og fortalte at på denne datoen var babyen ute. Uansett. Det var den datoen jeg ville vært 12 dager på overtid, på mitt sykehus setter de i gang på 11 dager overtid. Det hjalp veldig, jeg visste med sikkerhet at etter den dagen ville jeg uansett ha babyen i armene mine. Lukke til, jeg er misunnelig på dere som har så spennende dager :)

Så våknet jeg igjen da... etter en natt uten for mye søvn og en kveld og natt med mye kynnere...

Greit nok.. det er fortsatt 3 uker igjen... og sist fødte jeg 12 dager over tiden.. Men håpa litt på "fullmåne-effekt" denne gangen også... (sist kom ho 2 dager etter fullmåne... så kanskje i løpet av morgendagen??? :P )

Er glad det er kommet nye regler for overtidskontroll her jeg bor...Nå får man kontroll og vurdering på sykehuset etter 7 dager, og ikke etter 12 som før... Men det betyr ikke at de vurderer alle til å settes i gang 7 dagen for det.... OG bare for å ha sagt det... og ikke for å skuffe dere som tror at babyen kommer med èn gang dere blir igangsatt.... Det kan ta FLERE dager etter igangsetttelse før babyen kommer ut.... Type max 3 dager.. men da tror jeg man er temmelig utslitt anyway....

Anonymous poster hash: aa78d...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...