Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Vi har lagt henne kl 22.00 i sin egen halvmåne seng som står inntil vår (bedside crib). Det har vi gjort i halvannen uke. Hun sover da til 06.00 for mat igjen. Igår prøvde vi å legge henne 20.00 for hun var så trett, da sov hun til 04.00 for mat, så videre til 07.00. Er det greit at vi legger henne så tidlig allerede? I stua blir hun bare overtrøtt i leandervuggen, sikkert pga en del lys og lyd. Kjenner jeg får litt vondt i mammahjertet for jeg vil jo helst ha henne på brystet hele kvelden for å kose etter de to andre er i seng, men hun blir bare overtrett og urolig. Koser masse i løpet av dagen da. Husker ikke når vi begynte med rutiner med de andre, men husker de ble lagt på eget rom allerede 3 mnd gamle. Er dette greit tror dere? Vil ikke at hun skal bli liggende alene, men siden hun sover så godt på soverommet (mørkt og kjøligere enn i stua) så føler jeg det er det beste for henne selv om hun er så liten? Høres ut som en førstegangsmamma, men er tredjegangs hehe.. Anonymous poster hash: 19a7f...ea7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Begynte med rutiner med legging klokka 20 fra den dagen jeg kom hjem fra sykehuset jeg.. Har tro på at å innføre rutiner så fort som mulig er funksjonelt (selv om det ikke funket på min nr 3) Anonymous poster hash: 622b5...d84
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har stor tro på rutiner, så lenge man følger babyens rytme (hjelper de litt på vei om de er helt på ville veier).. Virker jo som dere gjør noe som funker for dere og babyen, så da er det bare å fortsette. Bedre å legge han når han er trøtt, enn å vente til han er overtrøtt. Selvsagt litt kjedelig om man heller vil kose, men kose kan man gjøre senere. Anonymous poster hash: eced1...0be
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Ja, hun sover godt nå i sengen sin. Og jeg sitter og ser på henne på kamera. Blir visst mer og mer hønemor for hvert barn, aldri hatt babycall med kamera før HI Anonymous poster hash: 19a7f...ea7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Våre har fått lov til å bestemme selv. Vi har lagt dem i stua hvis de har vært trøtte om kvelden og hvis de ikke har våknet igjen før vår leggetid, så har vi bare flyttet dem til soverommet. Med begge skjedde det veldig plutselig rundt 3mnd, da sovnet de og så våknet de ikke igjen etter halvtime-time som de hadde gjort, men fortsatte bare å sove, så etter et par kvelder sånn, begynte vi å legge dem i senga når de begynte å bli trøtte og det gikk veldig bra. Hvis babyen din nå virker klar for senga kl8, så er det ingen grunn til å holde henne oppe. Anonymous poster hash: 7d86f...7d8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 JA! Fra 6månder funker bedre Anonymous poster hash: 97762...1f3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 føl litt på det selv. Jeg følte at rutinene kom gradvis av seg selv. Jeg merket at ungen tok tidligere og tidligere kveld og fort ble trøtt etter å ha fått mat på natten. Da sørget jeg for å starte kveldstellet i god tid før og slo ikke på noe annet enn nattlys når det var tid for mat. Satt/lå på rommet med babyen til den hadde roet seg. Tok den ikke med til stua så h'n fikk våkne mer til (med mindre det var mageknip) Syns egentlig alt kom av seg selv med begge barna etterhvert. Ene var ikke enkel da, men var nøye med å legge til samme tidspunkt hver kveld og helst før de blir trøtt for de blir raskt overtrøtt. Har vært heldig. Begge barna har lagt seg rundt 19 fra 4 mnd alder, fått litt mat på natta og oppe kl 06. Gjør det som føles riktig for dere. Kjenn på magefølelsen og lytt til babyen. Så fort drn gjesper eller ikke vil ha øyekontakt mer så er det tid for legging.;-) Anonymous poster hash: f98e2...b0b
Vicky Pollard Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 I begynnelsen anbefales selvregulering. Babyen har sin egen rytme. 3- 6 mnd er vel mer vanlig. Rutinene her har komt av seg selv ved 3-4 mnd alder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå