Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Jeg blir ikke klok på dette og jeg går ikke ned, men opp. Det skal sies at jeg begynte bare for 6 dager siden men det er jo i førsten man skal gå ned mest.. Det står at jeg skal ha i meg 1142 kalorier om dagen for å skulle klare å gå ned 1 kg i uka.. Men er det slik at jeg skal ha i meg (så nærme som mulig) 1142 kalorier om dagen. For det syns jeg er MYE.. Jeg spiser frokost, lunsj, middag og kveldsmat og jeg får ikke i meg mer enn 1000 kalorier i tillegg til at jeg trener hver dag for forbrenner ca 300 kalorier der også.. Spiser sunn mat! Ser du noe feil med det jeg gjør? Jeg trenger råd! Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Altså, hvis du ikke klarer å få i deg mer enn 1000 kalorier i løpet av en dag, vil det jo si at du alltid har spist så lite. Og da er det jo umulig at du i det hele tatt har et gram for mye på kroppen, og trenger absolutt ikke å slanke deg. Tror nok du spiser flere kalorier enn du tror. Anonymous poster hash: 902e8...b1b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Mitt tips. Fokuser på mat og trening og vei deg en gang i måneden. Jeg er en person som fokuserer alt for mye på vekt og kan gi opp når den står stille eller gå opp. Jeg veide meg en gang i måneden og det var SÅ gøy når det sto minus 5-6-7 kg på vekta. For en følelse. Fortsett som du gjør og ikke vei deg hver dag. Anonymous poster hash: 1b0e4...911
Lille krøll Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Først må du regne ut hvor mange kalorier du spiste og brente før. Og så hva du skal gjøre nå. Spiser du for lite kan kroppen gå inn på sparing og forbrenning går ned.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 HI her.. Vel jeg jeg er kjempe glad i godis og brus og spiser vanligvis bare middag fordi jeg glemmer frokost.. vet ikke hvor mye kalorier jeg fikk i meg før men jeg har iallefall gått opp i vekt.. er 1.61 høy og 73 kg så jeg vil si jeg har plenty av gram jeg vil ha vekk er ganske sikker på at jeg teller riktig... jeg går ikke rundt å småspiser heller så jeg får ikke i meg noen skjulte kalorier. Anonymous poster hash: 52d4d...274
strikkedia Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Du spiser alt for lite, 1200 kalorier er minimumsinntaket en voksen kvinne burde innta... selv når du slanker deg! Vet ikke hva du veier og hvor høy du er, men jeg ville heller satset på noe rundt 1400 + normal trening i uken, sakte men sikkert! Under 1200 kalorier tror kroppen din den sulter og sparer på alt den får inn!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Du spiser alt for lite, 1200 kalorier er minimumsinntaket en voksen kvinne burde innta... selv når du slanker deg! Vet ikke hva du veier og hvor høy du er, men jeg ville heller satset på noe rundt 1400 + normal trening i uken, sakte men sikkert! Under 1200 kalorier tror kroppen din den sulter og sparer på alt den får inn! Selvfølgelig skjer ikke dette etter en uke på slankern da! Noe gjør du feil HI, du burde vært gått ned 2 kg til nå. Veier du maten med kjøkkenvekt? Anonymous poster hash: f069c...033
monson Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Og isteden for å fokusere så mye på kalorier, så burde du holde et øyet på karbohydrater… Men, jeg vill nok også tro at du tar inn flere kalorier enn det du tror.. Om du spiser 4 måltider om dagen og du mener at du ikke få i deg mere enn 1000kalorier om dagen, betyr det at ingen av måltidene dine er over 240kal. Og at du ikke små spiser eller drikker noe annet enn vann..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Du spiser alt for lite, 1200 kalorier er minimumsinntaket en voksen kvinne burde innta... selv når du slanker deg! Vet ikke hva du veier og hvor høy du er, men jeg ville heller satset på noe rundt 1400 + normal trening i uken, sakte men sikkert! Under 1200 kalorier tror kroppen din den sulter og sparer på alt den får inn! Selvfølgelig skjer ikke dette etter en uke på slankern da! Noe gjør du feil HI, du burde vært gått ned 2 kg til nå. Veier du maten med kjøkkenvekt? Ja, jeg veier maten.. Anonymous poster hash: f069c...033 Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Og isteden for å fokusere så mye på kalorier, så burde du holde et øyet på karbohydrater… Men, jeg vill nok også tro at du tar inn flere kalorier enn det du tror.. Om du spiser 4 måltider om dagen og du mener at du ikke få i deg mere enn 1000kalorier om dagen, betyr det at ingen av måltidene dine er over 240kal. Og at du ikke små spiser eller drikker noe annet enn vann.. frokost, lunsj og kveldsmat er det mellom 150-200 kalorier i også mellom 400-450 til middag.. småspiser ikke bare drikker vann.. Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Skriv et eksempel på hva du spiser i løpet av dagen, så skal jeg gjerne se på det. Mener også at 1000 kcal høres lite ut, men kommer an på daglig aktivitet, hormonbalanse osv. Hvis du regner riktig på kalorier og likevel ikke går ned, må man se nærmere på dette. Vanligvis vil en normalt aktiv kvinne behøve ca 30 kcal per kg kroppsvekt daglig for å holde stabil vekt, som en grov huskeregel. Veier du 70 kg vil dette si ca 2100 kcal per dag. For å forbrenne et kg fett må man skape et underskudd på 7000 kcal, f.eks spise 1000 kcal mindre enn man har bruk for per dag. Man vil da i teorien gå ned 1 kg på en uke. Ved å bare kutte 500 kcal daglig, vil du dermed gå ned kun et halvt kilo ila en uke. Du må altså finne ut hvor mye du spiser for å opprettholde dagens vekt, og kutte kalorier ut fra dette. Anonymous poster hash: 073ce...d53
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Kan du skrive nøyaktig hva du spiser? Anonymous poster hash: 7bc3b...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Skriv et eksempel på hva du spiser i løpet av dagen, så skal jeg gjerne se på det. Mener også at 1000 kcal høres lite ut, men kommer an på daglig aktivitet, hormonbalanse osv. Hvis du regner riktig på kalorier og likevel ikke går ned, må man se nærmere på dette. Vanligvis vil en normalt aktiv kvinne behøve ca 30 kcal per kg kroppsvekt daglig for å holde stabil vekt, som en grov huskeregel. Veier du 70 kg vil dette si ca 2100 kcal per dag. For å forbrenne et kg fett må man skape et underskudd på 7000 kcal, f.eks spise 1000 kcal mindre enn man har bruk for per dag. Man vil da i teorien gå ned 1 kg på en uke. Ved å bare kutte 500 kcal daglig, vil du dermed gå ned kun et halvt kilo ila en uke. Du må altså finne ut hvor mye du spiser for å opprettholde dagens vekt, og kutte kalorier ut fra dette. Anonymous poster hash: 073ce...d53 Frokost: 3 Fiber balanse knekkebrød 4,5 skiver hamburgerrygg 6 skiver agurk En kopp Earl grey te Lunsj: Det samme som frokost. Middag: 100 gram ris 1,5 kyllingfilet passe stor 2 ts currysaus Salat, paprika, agurk. Vann Kveldsmat: Det samme som frokost og lunsj. drikker rundt 1 liter til 1,5 liter vann igjennom dagen. HI Anonymous poster hash: 52d4d...274
Edelweis Skrevet 16. januar 2014 #14 Skrevet 16. januar 2014 Hva spiser du da? 150 kcal holder så vidt til et knekkebrød med tynne osteskiver. Jeg bruker 250-300 kcal på frokost. 450-600 til middag. Holder meg til 1450 kcal.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Blir ikke det mer kalorier? Anonymous poster hash: 867e6...5c2
L-8 Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Skriv et eksempel på hva du spiser i løpet av dagen, så skal jeg gjerne se på det. Mener også at 1000 kcal høres lite ut, men kommer an på daglig aktivitet, hormonbalanse osv. Hvis du regner riktig på kalorier og likevel ikke går ned, må man se nærmere på dette. Vanligvis vil en normalt aktiv kvinne behøve ca 30 kcal per kg kroppsvekt daglig for å holde stabil vekt, som en grov huskeregel. Veier du 70 kg vil dette si ca 2100 kcal per dag. For å forbrenne et kg fett må man skape et underskudd på 7000 kcal, f.eks spise 1000 kcal mindre enn man har bruk for per dag. Man vil da i teorien gå ned 1 kg på en uke. Ved å bare kutte 500 kcal daglig, vil du dermed gå ned kun et halvt kilo ila en uke. Du må altså finne ut hvor mye du spiser for å opprettholde dagens vekt, og kutte kalorier ut fra dette. Anonymous poster hash: 073ce...d53 Frokost:3 Fiber balanse knekkebrød 4,5 skiver hamburgerrygg 6 skiver agurk En kopp Earl grey te Lunsj: Det samme som frokost. Middag: 100 gram ris 1,5 kyllingfilet passe stor 2 ts currysaus Salat, paprika, agurk. Vann Kveldsmat: Det samme som frokost og lunsj. drikker rundt 1 liter til 1,5 liter vann igjennom dagen. HI Anonymous poster hash: 52d4d...274 Og du har ikke hevet i deg noen mandler du ikke tenkte over? Hatt sukker i teen? Tatt en liten twist som lå i skuffen? Noen druer mens du sto i tlf? Er dette absolutt ALT du har puttet i munnen? For om det stemmer får du bare vente noen dager på vannretensjon eller vurdere muligheten for at du så feil på vekten før oppstart.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Skriv et eksempel på hva du spiser i løpet av dagen, så skal jeg gjerne se på det. Mener også at 1000 kcal høres lite ut, men kommer an på daglig aktivitet, hormonbalanse osv. Hvis du regner riktig på kalorier og likevel ikke går ned, må man se nærmere på dette. Vanligvis vil en normalt aktiv kvinne behøve ca 30 kcal per kg kroppsvekt daglig for å holde stabil vekt, som en grov huskeregel. Veier du 70 kg vil dette si ca 2100 kcal per dag. For å forbrenne et kg fett må man skape et underskudd på 7000 kcal, f.eks spise 1000 kcal mindre enn man har bruk for per dag. Man vil da i teorien gå ned 1 kg på en uke. Ved å bare kutte 500 kcal daglig, vil du dermed gå ned kun et halvt kilo ila en uke. Du må altså finne ut hvor mye du spiser for å opprettholde dagens vekt, og kutte kalorier ut fra dette. Anonymous poster hash: 073ce...d53 Frokost:3 Fiber balanse knekkebrød 4,5 skiver hamburgerrygg 6 skiver agurk En kopp Earl grey te Lunsj: Det samme som frokost. Middag: 100 gram ris 1,5 kyllingfilet passe stor 2 ts currysaus Salat, paprika, agurk. Vann Kveldsmat: Det samme som frokost og lunsj. drikker rundt 1 liter til 1,5 liter vann igjennom dagen. HI Anonymous poster hash: 52d4d...274 Og du har ikke hevet i deg noen mandler du ikke tenkte over? Hatt sukker i teen? Tatt en liten twist som lå i skuffen? Noen druer mens du sto i tlf? Er dette absolutt ALT du har puttet i munnen? For om det stemmer får du bare vente noen dager på vannretensjon eller vurdere muligheten for at du så feil på vekten før oppstart. Glemte å skrive at jeg tar 2 suketter til teen... men annet enn det så er det det eneste ja.. HI Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #18 Skrevet 16. januar 2014 Hvor mye regner du med at risen utgjør i kalorier? Hva spiste du per dag før? Hvor mye trener du og hvor mye beveger du deg ellers ila dagen? Og har dette endret seg etter at du startet med diett? Høres lite ut totalt, ville tro du er i et underskudd på ca 1000 kcal med dette. Men kun 6 dager på diett er ingenting, ofte går vektnedgang i rykk og napp så den største utfordringen er å holde seg til dietten når det ikke skjer noe :-p Anonymous poster hash: 073ce...d53
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #19 Skrevet 16. januar 2014 Hvor mye regner du med at risen utgjør i kalorier? Hva spiste du per dag før? Hvor mye du og hvor mye beveger du deg ellers ila dagen? Og har dette endret seg etter at du startet med diett? Høres lite ut totalt, ville tro du er i et underskudd på ca 1000 kcal med dette. Men kun 6 dager på diett er ingenting, ofte går vektnedgang i rykk og napp så den største utfordringen er å holde seg til dietten når det ikke skjer noe :-p Anonymous poster hash: 073ce...d53 I følge appen min er 100 gram ris 143 kalorier. Vet ikke hvor masse kalorier jeg fikk i meg men menyen besto av 4 brødskiver med nuggati til frokost (hvis jeg husket på å spise frokost) og helt vanlige middager der jeg spiste meg stappa.. små spising av godteri igjennom dagene.. Beveger meg egentlig veldig lite siden jeg bare går hjemme.. Men nå så sykkler jeg på spinning sykkelen min hver dag ca 20 min og 10 min med kondisjonstrening.. Kanskje å trene hver dag er litt mye? Jeg får vel bare prøve å spise mer men jeg er jo mett, det er ikke som om jeg går rundt og er sulten.. Skal jeg spise 4 knekkebrød i stedenfor 3 kanskje? Tusen takk for svar! HI Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Hvor mye regner du med at risen utgjør i kalorier? Hva spiste du per dag før? Hvor mye du og hvor mye beveger du deg ellers ila dagen? Og har dette endret seg etter at du startet med diett? Høres lite ut totalt, ville tro du er i et underskudd på ca 1000 kcal med dette. Men kun 6 dager på diett er ingenting, ofte går vektnedgang i rykk og napp så den største utfordringen er å holde seg til dietten når det ikke skjer noe :-p Anonymous poster hash: 073ce...d53 I følge appen min er 100 gram ris 143 kalorier. Vet ikke hvor masse kalorier jeg fikk i meg men menyen besto av 4 brødskiver med nuggati til frokost (hvis jeg husket på å spise frokost) og helt vanlige middager der jeg spiste meg stappa.. små spising av godteri igjennom dagene.. Beveger meg egentlig veldig lite siden jeg bare går hjemme.. Men nå så sykkler jeg på spinning sykkelen min hver dag ca 20 min og 10 min med kondisjonstrening.. Kanskje å trene hver dag er litt mye? Jeg får vel bare prøve å spise mer men jeg er jo mett, det er ikke som om jeg går rundt og er sulten.. Skal jeg spise 4 knekkebrød i stedenfor 3 kanskje? Tusen takk for svar! HI Anonymous poster hash: 52d4d...274 100 gram kokte ris da? Ukokt ris er vel rundt 350 kcal på 100 gram... Du skal passe på med å trene hardt når du spiser så lite. Om du spiser 1000 kcal spiser du ikke nok til å opprettholde kroppens basisfunksjoner, og da justerer kroppen seg etter det. Ville gitt det litt tid. Har mye å si når på dagen du veier deg, om du har vært på do, drukket mye osv. I hvert fall så lenge det er snakk om små tall. De som går ned 4 kg på en uke på lavkarbo mister mest vann, ikke 4 kg fett. Anonymous poster hash: 3f877...aba
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #21 Skrevet 16. januar 2014 Hvor mye regner du med at risen utgjør i kalorier? Hva spiste du per dag før? Hvor mye du og hvor mye beveger du deg ellers ila dagen? Og har dette endret seg etter at du startet med diett? Høres lite ut totalt, ville tro du er i et underskudd på ca 1000 kcal med dette. Men kun 6 dager på diett er ingenting, ofte går vektnedgang i rykk og napp så den største utfordringen er å holde seg til dietten når det ikke skjer noe :-p Anonymous poster hash: 073ce...d53 I følge appen min er 100 gram ris 143 kalorier.Vet ikke hvor masse kalorier jeg fikk i meg men menyen besto av 4 brødskiver med nuggati til frokost (hvis jeg husket på å spise frokost) og helt vanlige middager der jeg spiste meg stappa.. små spising av godteri igjennom dagene.. Beveger meg egentlig veldig lite siden jeg bare går hjemme.. Men nå så sykkler jeg på spinning sykkelen min hver dag ca 20 min og 10 min med kondisjonstrening.. Kanskje å trene hver dag er litt mye? Jeg får vel bare prøve å spise mer men jeg er jo mett, det er ikke som om jeg går rundt og er sulten.. Skal jeg spise 4 knekkebrød i stedenfor 3 kanskje? Tusen takk for svar! HI Anonymous poster hash: 52d4d...274 100 gram kokte ris da? Ukokt ris er vel rundt 350 kcal på 100 gram... Du skal passe på med å trene hardt når du spiser så lite. Om du spiser 1000 kcal spiser du ikke nok til å opprettholde kroppens basisfunksjoner, og da justerer kroppen seg etter det. Ville gitt det litt tid. Har mye å si når på dagen du veier deg, om du har vært på do, drukket mye osv. I hvert fall så lenge det er snakk om små tall. De som går ned 4 kg på en uke på lavkarbo mister mest vann, ikke 4 kg fett. Anonymous poster hash: 3f877...aba Kokt ris ja.. Ja jeg får nesten bare se det ann.. Men trodde jeg iallefall skulle ha gått ned litt.. Iallefall vann.. Takk for svar.. Anonymous poster hash: 52d4d...274
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #22 Skrevet 16. januar 2014 Bare å fortsette med trening ihvertfall, dette er ikke mye trening dersom du ikke beveger deg noe ellers ila dagen ;-) Hva med å gå en lengre tur i rolig tempo i stedet noen av ukens dager? Sikkert mer behagelig når du er i kaloriunderskudd. Forøvrig ville jeg anbefalt deg å fortsette i ihvertfall to uker på samme måte før du evt endrer kostholdsplan. Selv ville jeg gått for en mer lavkarboaktig variant med mer salat, kylling, cottage cheese og egg og trent litt styrke i tillegg til noen turer med rask gange. Evt testet stoffskifte og blodsukker hvis "vanlig kosthold" i små porsjoner ikke fører frem. For du spiser virkelig lite :-o Forresten, lurt å se på kostholdsbloggene til fitnessutøvere som skal ned i vekt for generelle tips - de kan sine ting! Anonymous poster hash: 073ce...d53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå