Gå til innhold

"Tvinger" dere barna å leke med hverandre når dere har besøk av venner med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tvinger dere barna å leke med hverandre når dere har besøk av venner med barn?

Anonymous poster hash: 562b3...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke tvinge dem. De forstår godt at det er uhøflig å ikke ta seg av gjestene sine.

Anonymous poster hash: f2d00...780

Skrevet

Nei, tvinger dem ikke. Det er lov å leke ved siden av hverandre, med hver sine ting. Det er imidlertid ikke lov å si at noen ikke får lov til å være med..

Anonymous poster hash: 0d4c1...410
Skrevet

Nei selvsagt ikke. Og mine er for små til å forstå hva uhøflig er.

Anonymous poster hash: bbf6e...e39

Skrevet

mine barn er 4 og 7,og selv om de er helt vanlige oppegående barn,så er det jo ikke sikkert de går overens  med MINE venners barn.Barn har også kjemi,og noen ganger så er ikke kjemien der,rett og slett.

SÅ nei,jeg tvinger absolutt ingen til å leke med noen,men jeg oppfordrer jo til det.Som regel finner de ut av dette selv.

Å tvinge barn til noe som helst virker som regel mot sin hensikt...

Anonymous poster hash: f09ac...d6a
Skrevet

Hvis de vil leke hver for seg, så tvinges de ikke til å leke med hverandre, men de "tvinges" likevel til å behandle hverandre greit. Dvs ingen krangling, de må dele, må snakke fint til hverandre osv. 

Når det er sagt er det som regel ikke noe problem, de finner fint utav dette selv.

Skrevet

Åh,jeg måtte alltid leke med barna til min mors venninner. Husker jeg måtte rydde rommet før de kom og hørte alltid da jeg var liten og var slem at 'barna til ....gjør aaaaldri slik'.

Gjorde det ikke akkurat fristende å være med dem,spesielt siden kjemien absolutt ikke var der. Husker jeg syntes det ikke var kjekt med besøk da jeg var liten.

Skrevet

Nei, det er lov å lege ved siden av hverandre. Og det skjer hos den ene av venninnene mine. 

Anonymous poster hash: 15e68...b4d
Skrevet

Aldri. Har aldri tenkt tanken heller, de leker alltid med dem som kommer. Men så er vi mange og gjestene finner alltid en av våre å leke med...

Gjest Antarctica
Skrevet

Lærer dem å sosialisere med andre barn, tenker jeg vi kaller det. Men det skjer aldri under tvang, ungene er glade for alt besøk vi får.

Skrevet

Det har aldri vært nødvendig. De er supersosiale og elsker all slags besøk:)

Skrevet

Har aldri opplevd at jeg har måttet kreve at de skal leke med hverandre, men hadde nok forlangt det om de ikke selv gjorde det, og så lenge det ikke var snakk om at en av dem plagde den andre.

Eventuelt sagt at de måtte sitte sammen og legge hvert sitt puslespill eller liknende. Greit å lære at man skal forholde seg til ulike typer mennesker i livet tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...