Gå til innhold

Noen her som har kitchen aid kjøkkenmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

KA er ikke SÅ god som enkelte skal ha det til, Kenwood f.eks er mye bedre. KA bråker mer, selv om den er penere å se på er jeg ikke i tvil om hvilken av mine jeg ender opp med å bruke:) Anonymous poster hash: 714f6...bbd

Da er det noe feil hos deg for KA bråker ikke, Kenwood derimot....

Jeg har begge forresten.

Anonymous poster hash: ea82a...022

Fortsetter under...

Skrevet

KA er ikke SÅ god som enkelte skal ha det til, Kenwood f.eks er mye bedre. KA bråker mer, selv om den er penere å se på er jeg ikke i tvil om hvilken av mine jeg ender opp med å bruke:) Anonymous poster hash: 714f6...bbd

Jeg har begge forresten.

Men Kenwood bråker heller ikke. Det er en het nyinnkjøpt maskin da, kanskje de har gjort noe med det?

Anonymous poster hash: c6dca...8c1

Skrevet

Jeg har begge forresten.

Men Kenwood bråker heller ikke. Det er en het nyinnkjøpt maskin da, kanskje de har gjort noe med det?

Mener *min ikke *men...

Skrevet

Tusen takk for alle svar!:) Jeg er klar over at bollen ikke er i største laget, men tror det skal gå helt fint:)

Maskinen er på tilbud hos Tilbords. 3999,- Vet ikke hva som følger med da. Det lokket er et must å ha, men det er vel noe man i utgangspkt må kjøpe utenom?

Det er bare fargen krem som er til demne prisen der.

Hadde uansett ikke kjøpt den hos Tilbords av grunner jeg ikke kan si høyt her.

Det samme gjeldet netonnet, ellos og andre som selger til under 4.

Kjøp den heller hos Kitchn, Traktøren eller i Howard sin egen butikk i Oslo.

Kitchen Aid er iallfall en knallmaskin som holder i år etter år.

Av utstyr SKAL det følge med ballongvisp, flatvisp, eltekrok og sprutlokk. Er ikke dette med er den sansynligvis ikke riktig importert. Anonymous poster hash: ea82a...022

På Tilbords sin nettside så står det at det ikke medfølger sprutlokk. Så da bør jeg styre unna?

Skal ta en titt hos Kitchn. Må bestille på nett siden vi ikke har butikken her.

Skrevet

Et kjapt spm til deg over som er så fornøyd. Og sier du har en kraftig maskin. Har du dyreste utgaven med større motor?

Skrevet

Bortsett fra at bollen bare tåler deig til fire små brød om gangen, er kitchen aid veldig bra. Den gjør seg på benken også. Du får kjøpt utstyr i fleng til den. Bare å google.

Anonymous poster hash: 3514d...408

FIRE brød?? Det må være veldig små brød i så fall, og ikke spesielt grovt brød heller (som jeg foretrekker, derfor jeg nevner det)...

Nei, det blir små brød av typen du får fra de ferdigpakkene du bare blander gjær og vann i. Grovt brød. Men baker jeg selv må jeg kjøre to runder. Maskinen er uansett bra. Den bråker ikke så mye og den står stødig på benken. Har prøvd andre som omtrent danser bare de får en stor oppgave.

Anonymous poster hash: 3514d...408

Av en sånn ferdigpakke man får kjøpt i butikken, som inneholder en kg mel får man to, i mine øyne, små brød (altså 2 brød som passer i 1,5 liters brødformer). I følge alle de jeg kjenner som har en KA og i tillegg i følge denne testen utført av SIFO (http://www.dinside.no/901452/stor-test-av-kjokkenmaskiner) har KA klart mindre kapasitet enn for eksempel Kenwood Major (som jeg anser å være en ordentlig kjøkkenmaskin). I brosjyren som følger med KA står det at den har en kapasitet på 1 kg mel, og jeg kan da ikke forstå hvordan du får det til å bli 4 brød, hvis vi ikke da snakker om veldig små brød...

Det er ikke utstyret som følger med som gjør at jeg anser KA til å være en miksmaster (men det er utstyret som gjør at jeg anser den som en AVANSERT miksmaster), det er bolle- og motorkapasiteten (dersom man ikke kjøper proff-varianten av KA, da, som har større bollekapasitet enn Kenwood, men som også koster rundt 10 000 kroner, og det er det altså ikke verdt).

Jeg synes definitivt at Kenwood er et bedre kjøp, og ved å legge i et par tusenlapper ekstra (i forhold til vanlig utsalgspris på KA) får man en Kenwood Major Titanium med kjempestor utstyrspakke (http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskin/KMM023MP/kenwood-major-titanium-kjokkenmaskin-kmm023mp).

Men når det er sagt, så har jeg også veldig lyst på en KA. Rett og slett fordi den er veldig, veldig fiiiiin! Men fornuften i meg vant da jeg skulle handle maskin sist, og jeg endte med den produktpakken som jeg linket til, men da var den på tilbud, og fikk den billigere enn det den koster der nå.

Det du ikke tenker på her, er at motokapasiteten er ovenifra.  Og da yter den mer, om ikke like mye som de som har 1000-1500 watt, men pga plassering av motor blir ytelsen annerledes. (Ja, så en dokumentar på Discovery Channel om produksjonen av KA.)

Men mao så tilsier også bollens størrelse at du ikke trenger mer enn 300Watt, da det ikke er plass til storkjøkkendeiger.

Og med sine 300 watt bråker den da også lite og trekker lite strøm.

Jeg tror at samtlige kokkeprogrammer jeg har sett på bruker KA, de som bruker maskin titt og ofte. Så et ligger noe i bruken også, ikke bare utseende...

Annonse

Skrevet

KitchenAid går under navnet "verdens dyreste saftblander". En jeg kjenner opplevde at den begynte å ryke da han skulle elte brøddeig (og ja, han brukte maskinen riktig).

Skal du ha en kjøkkenmaskin så kjøper du en kjøkkenmaskin, ikke KitchenAid.

Anonymous poster hash: b9928...d1a
Skrevet

Tusen takk for alle svar!:) Jeg er klar over at bollen ikke er i største laget, men tror det skal gå helt fint:)

Maskinen er på tilbud hos Tilbords. 3999,- Vet ikke hva som følger med da. Det lokket er et must å ha, men det er vel noe man i utgangspkt må kjøpe utenom?

Kjøp den heller hos Kitchn, Traktøren eller i Howared sin egen butikk i Oslo.

Av utstyr SKAL det følge med ballongvisp, flatvisp, eltekrok og sprutlokk. Er ikke dette med er den sansynligvis ikke riktig importert. Anonymous poster hash: ea82a...022

På Tilbords sin nettside så står det at det ikke medfølger sprutlokk. Så da bør jeg styre unna?

Jeg hadde droppet Tilbords.

Har litt inside informasjon jeg dessverre ikke kan fortelle.

Men dekselet må du uansett ha og det kostet 300 utenom. Blir bare søl uten.

Det skal også følge med en mini chopper, dvs en mini kolbe.

Skrevet

Kjøp den heller hos Kitchn, Traktøren eller i Howared sin egen butikk i Oslo.

Jeg hadde droppet Tilbords.

Har litt inside informasjon jeg dessverre ikke kan fortelle.

Men dekselet må du uansett ha og det kostet 300 utenom. Blir bare søl uten.

Det skal også følge med en mini chopper, dvs en mini kolbe.Anonymous poster hash: ea82a...022

Sorry, glem det med mini kolbe. Jeg blandet inn blenderen, he he.

Skrevet

Er vanligvis stålbolle, visp, eltekrok og en til som er med i tilbudene. Vi har også alt av ekstrautstyr. Super fornøyd med den. Deilig å ikke måtte stappe den inn i et skap når den ikke er i bruk, siden den er pen å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...