Gå til innhold

Går til lege ca hver 4.uke pga sykemelding, hva med jordmor?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne vært hos jordmor også for å få bedre veiledning i forhold til svangerskap/fødsel, er 2.gangs og trivdes godt med timer hos jordmor forrige gang, de har jo gjerne bedre tid og mer spesialkompetanse.

Men jeg får så tett oppfølging av legen at det føles rart å skulle kontakte jordmor i tillegg. Jeg får jo jevnlig hørt hjertelyd, tatt sf-mål og målt blodtrykk et.c.

Hvordan gjør dere andre som er sykemelde det?

Anonymous poster hash: 602b0...cf5

Fortsetter under...

Er det en mulighet at du skal tilbake til full jobb føre fødsel?? Isåfall er det dumt å bruke opp sykemld perioden din nå. Hva om du blir syk etter fødsel?? Svangerskaps penger. De går jeg på. Jeg går til jordmor hver 14 dag, og lege innimellom der... Så har jeg hver 4 uke kontroller på sykehuset, og hver 6 uke på riksen. Så jeg hadde bestilt time hos jordmor og

Jeg har ikke krav på svangerskapspenger, da det ikke er jobben, men formen min som er dårlig. Vet ikke om jeg skal fullt tilbake. Er 27 uker og kaster opp mange ganger om dagen, pluss at bekkenet begynner å krangle.

Føler vel ikke at jeg har så mye annet valg enn å bruke av sykemeldingsperioden min.

Anonymous poster hash: 602b0...cf5

Er nå tilbake i 70 % sykemelding. Pga smerter i rygg og mister følighet i et lår. Er hos lege å får fornyet sykemelding, men legen min er overfladisk så hun tar jeg bare akkurat opp det jeg trenger med for og fikse med sykemeldingen. Resten tar jeg med jordmor :) Synes det er flott og gå til jordmor, hun snakker jeg med alt om. Vi har en flott kjemi følte jeg etter første time så skal tilbake til henne 16. februar. Gleder meg til det, men først Oul 3. februar :)

Det jeg vil frem til er få deg time hos jordmor så blir dere nok enige om hvor ofte du skal komme dit, kanskje du ikke trenger like tett oppfølging av jordmor som oss andre siden du har en lege som følger deg godt opp og bryr seg, men slik at du får snakket om fødsel, amming osv.

Anonymous poster hash: 428a4...e71

Jeg går til kontroll hos fastlegen annahver uke nå (21+4) pga risikosvangerskap og tett oppfølging, og har gjort det hele 2.trimester pluss hadde tre ultralyder og to kontroller i 1.tri. Så oppsøker derfor ikke kommunal jordmor. Jeg har muligheten, men syns det blir veldig mye å skal forholde meg til enda flere personer og er veldig fornøyd med all oppfølging så langt -føler meg ivaretatt! :) I tilegg skal jeg også fra uke 28 inn på kvinneklinikken for ultralyder og der får jeg samtaler med både gynekolog og jordmor, samt ukentlige kontroller hos fastlegen hele 3.trimester. Jeg er i 50% jobb nå, men vet legene kommer til å sykemelde meg 100% i 3.trimester eller før, det vurderes fortløpende. Så jobber mens jeg får lov og koser meg med det :) Men du skal nok bare kontakte jordmor på vanlig vis om du ønsker det, tross hyppigere kontroller :) Du har all mulighet til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...