Gå til innhold

I utdannelse i utlandet, fire uker på vei.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok min graviditetstest i dag og den ble soleklar positiv. Jeg var i tårer og ringte de to mest viktigste i mitt liv; Min kjæreste og min mor.

Jeg er snart 26,ett år igjen av bachelor, framdeles ikek sertifikatet og ikke økonomi og snakke om. 

Jeg er så fortvilet, fordi barn har jeg lyst på men føler meg ikke klar i livet. Jeg bor ikke med kjæresten og har ikke tro på at det blir oss to resten av livet. Jeg er samtidig etisk imot abort (personlig, ingen tanker om andre) og føler nå at hva jeg må og hva jeg vil er to forskjellige ting.

Jeg vil ha støtte hjemmenifra og vet jeg kan komme hjem å bo. Men kjæresten er skotsk. 

Hva er andres erfaringen med å bli gravid når det ikke passer? Jeg vil så gjerne beholde babyen, men samtidig vil jeg ikke ende opp uten økonomisk fotfeste... 

Anonymous poster hash: 289aa...3dd

Fortsetter under...

Det er vanskelig å ta et valg nå og samtidig ønske å være helt sikker på at det valget er riktig i fremtiden så ikke stress deg selv om riktigheten av valget.

Du har en kjæreste som du er nå glad i men er usikker på om det blir dere to for resten av livet. Hvordan stiller han seg til barn eller abort? Kanskje det blir dere to forever kanskje ikke, men det viktigste er dersom dere bestemmer å beholde at dere har et respektfult forhold med hverandre uansett hva som skjer om 5-10 år.

Skolen syns jeg er viktig og vil åpne mange dører for deg,så dette må du konsentrere deg om, få det til virke. Hvis du er gravid nå så har du termin en gang på høsten når det nye skoleåret begynner så sørg for å få permisjon. Riktignok vet jeg ikke om dette er mulig i det landet du studerer i. Er det mulig å ta det siste året i Norge? Her får du økonomisk støtte for deg og barnet slik at du lider ingen nød.

Det er ikke billig å ha barn og det er tidskrevende, hektisk med søvnmangel og alle virus og sykdom de skal gjennom. Men man klarer seg spesielt hvis man er to om omsorg. Det er også ubeskrivelig følelse å ha omsorg for det lille mennesket og etterhvert høre "mamma,pappa jeg elsker deg".

Det er bare du som kan vite hva som føles riktig for deg men husk barn trenger omsorg og mye oppmerksomhet også når det ikke passer deg! Vær ærlig med deg selv om hvor du ser deg selv når du er ferdig med skolen? Reiselysten? Jobb?

Lykke til ;-)

Anonymous poster hash: 0f164...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...