Gå til innhold

Frokost i barnehage

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva dere forventer. Har en gutt på snart fire som ikke spiser med mindre han blir minnet på at han må spise, han vil heller leke. Han har veldig lite sult følelse. Problemet er at han har med frokosten hjem hver dag fra barnehagen, urørt. Prøvd og få til en dialog med ped.leder med lite hell. Forventer dere at de voksne tar litt initiativ til å få barnet ditt til å spise frokost?

Anonymous poster hash: b2860...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare lurer på hva dere forventer. Har en gutt på snart fire som ikke spiser med mindre han blir minnet på at han må spise, han vil heller leke. Han har veldig lite sult følelse. Problemet er at han har med frokosten hjem hver dag fra barnehagen, urørt. Prøvd og få til en dialog med ped.leder med lite hell. Forventer dere at de voksne tar litt initiativ til å få barnet ditt til å spise frokost? Anonymous poster hash: b2860...ce3

Omtrent samme situasjon som her, foruten at her gjelder det spising generelt og ikke bare frokost. Her har det vært god dialog med de i barnehagen. De sørger for at en voksenperson sitter ved samme bord og minner han på å spise. En periode fikk vi de til å skrive ned alt han spiste i barnehagen for at vi skulle se om det var like lite som vi fikk inntrykk av. Det var det, og de i barnehage fikk også en liten aha-opplevelse.

Anonymous poster hash: e250b...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder alle måltider her også, men han spiser litt til lunsj sier de, aner ikke hvor mye. Det eneste jeg får til svar er: vi kan ikke tvinge han og kan han ikke spise yoghurt. Prøvde og forklare at han må oppmuntres til å spise litt, vis han får velge vil han ikke. Og han begynner og kutte ut andre måltider. Han er tynn og blir slapp uten mat. Få de til å skrive opp var et godt tips.

Anonymous poster hash: b2860...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder alle måltider her også, men han spiser litt til lunsj sier de, aner ikke hvor mye. Det eneste jeg får til svar er: vi kan ikke tvinge han og kan han ikke spise yoghurt. Prøvde og forklare at han må oppmuntres til å spise litt, vis han får velge vil han ikke. Og han begynner og kutte ut andre måltider. Han er tynn og blir slapp uten mat. Få de til å skrive opp var et godt tips. Anonymous poster hash: b2860...ce3

Det med boka var lurt fordi da måtte de i barnehagen faktisk legge merke til hva han spiste. I barnehagen er det tidlig/ seinvakter og litt skiftende voksenpersoner rundt de. Det er ikke lett å oppdage om et barn i mengden spiser dårlig. Om han spiser lite til frokost, så er det lett å bare anta at han spiser desto mer til lunsj. Med boka så kom det frem svart på hvitt fra dem selv at det var lite spising. De ble veldig flinke og oppmerksomme på maten etterpå. Og det var greit for meg også, ikke minst! Lykke til!

Anonymous poster hash: e250b...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forvente at barnehagen tar saken alvorlig og følger opp. Det er ganske grunnleggende for helse, trivsel, utvikling osv at barna få spist det de har behov for. Har du hatt et skikkelig møte med lederen enda? Det kan du be om og da kan dere få snakket det skikkelig igjennom. Det å skrive ned hva som spises synes jeg høres ut som en super ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...