Gå til innhold

Når gikk barna deres over til juniorseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vilter 2- åring som snart klatrer ut av sprinkelsengen sin. Hun klarer det nå hvis hun virkelig vil, men hun tør ikke helt enda (heldigvis). Men det er jo bare et spørsmål om tid, så jeg har lagt en madrass ved siden av. Synes det er litt skummelt likevel og lurte litt på om kanskje det er tid for en juniorseng.

Problemet er at lille tulla har skikkelig lakenskrekk for tiden og vil gjerne være våken hele døgnet for å leke, så jeg lurer jo litt på om hun da aldri kommer til å sove ;-)

Hva er deres erfaringer med å bytte til juniorseng, og hvor gamle var barna? Har noen brukt det som "premie" for å få barna til å sove? Er vel litt stas å få stor seng ;-)

Anonymous poster hash: ba45e...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet til et annet land rett før datteren min fyllte 2år. Vi måtte ha seng og kunne ikke vente på flyttelasset med sprinkelsenga så vi kjøpte liksågodt en juniorseng til henne da. 

Hun kom selvfølgelig ut i stua mange ganger den første tiden, men vi var konsekvente på å følge henne tilbake til senga og si at det var natta. 

Jeg angrer på at jeg kjøpte juniorseng til henne, skulle ønske at jeg hadde spart de pengene og heller kjøpt vanlig seng til henne. Hun foretrakk også å sove i gjestesenga (dobbeltseng) istedenfor juniorsenga så vi flyttet likegjerne den inn på rommet hennes og kvittet oss med juniorsenga etterhvert.

Skrevet

2 år var han da han fikk jr seng. Det gikk faktisk helt smertefritt, han fikk beskjed om at han ikke fikk gå ut av senga, noe han tok litt vel bokstavelig:) Mistet han kosen sin ropte han, selv om den lå like nedenfor senga.

Skrevet

Eldste var 2,5 og yngste var nok litt eldre. Men kunne ta ned ene siden på sprinkelsenga. Gikk rett til stor seng på 90 x 200.

Anonymous poster hash: 08b94...f36

Skrevet

Fikk stor seng med sengehest når hun ble to år. Gikk fra samsoving til å sove natten gjennom uten en protest på eget rom i egen seng. Låg sammen med henne mens hun sovnet i en kort periode. Stor seng er veldig kjekt, for da kan vi ligge og lese sammen om kvelden.

Anonymous poster hash: 39e06...dc0

Skrevet

Jeg ville kjøpt stor seng framfor juniorseng. Spesielt om dere må ligge der med hu.

Anonymous poster hash: b06dd...57b
Skrevet

Gikk fra sprinkelseng til vanlig stor seng da hun var tre.

Anonymous poster hash: 047a5...a0b

Skrevet

Litt før 2 år 

Anonymous poster hash: 20e18...8cc
Skrevet

Vi tok vekk den ene sida på sprinkelsenga og kjøpte sengehest til den. Så kan vi kjøpe ei vanlig seng når han blir større. Han var 15 mnd da han begynte å klatre over.

Anonymous poster hash: c2e3c...4e9
Skrevet

Våre barn har aldri hatt junior seng. Vi hadde vugge på vårt rom, sprinkelseng på rommet deres når jeg sluttet å amme. Gikk så rett over på vanlig seng. Begge hadde senger med kant inntil veggen som vi snudde feil veii slik at de ikke falt på gulvet.

Byttet til vanlig seng når de var blitt 3år.

Skrevet

Var rett over 2 år når vi tok bort ene siden på sprinkel senga. Og fikk stor seng 90*200 ett par mnd før han ble 3. 

Gikk veldig greit, men klart det har jo vært noen perioder med å teste grensene. 

Anonymous poster hash: 2cbde...8cc
Skrevet

Han er 3 år og sove fortsatt i reisesenga som han har hatt siden han var nyfødt.

Skrevet

Eldste var rundt 2,5 før han fekk stor seng (90x200cm).  Minste arva ei gamaldags barneseng med høge kantar, og flytta over i den då han var rundt 2. Var vel litt renning på eldstemann dei første kveldane, men det gjekk ganske greit.

Skrevet

Mine har aldri brukt juniorseng, men gikk over til voksen seng da de var litt over 2.

Anonymous poster hash: cd50d...334
Skrevet

Aldri. Da hun ble for lang for sprinkelsenga gikk vi over til voksenseng.

Anonymous poster hash: 03d1f...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...