Gå til innhold

Er det bare oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på aap, har utdannelse og fagbrev, men ikke nå høyskole utdanning å hjerne som et mensa medlem.

Eier ikke eget hus, bare ei tomt på 1,3 kvm.

Har ikke bil, samboeren har to + 1 arbeidsbil.

Har ikke det fineste kjøkkenet, bad på 20 kvm, stue på 60. Ikke flatskjerm men en kasse tv. Internett som er tregt og parabol som mister signalet når det er snøstorm ute.

Så leser jeg her inne om folk som har store (nye, må visst presiseres) hus med downlights og boblebadekar på badet.

60 000 kr i inntekt i måneden minst, (netto, må også presiseres).

Drar på reiser både hit og dit, dilemma om "hvilken farge skal jeg ha på denne vesken til 5000kr??"

"Er det for lite å gi en gave på 1000,- til sønnen på 9 måneder til jul?"

Er det gjennomsnitts menneske innpå her?

Skyt meg for skrivefeiler, og/å, eller det du måtte finne feil!

Har tre nydelige barn da :D

Takk for meg ;)

Husk anonymknappen!!!

Anonymous poster hash: ad982...70d

Anonymous poster hash: 26f3c...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er oss også...

Anonymous poster hash: 49069...c9c

Skrevet (endret)

Det er ganske mange ulike mennesker her inne. Alle må få lov til å snakke om sine ting, og det er naturlig at folk med liv med likhetstrekk diskuterer sine valg. Synes det kommer tydelig frem at det er mange slags liv her inne, jeg!

Endret av Berta_78
Skrevet

Jeg har det ganske bra. Nybygget hus med både spotter og boblekar. Jeg kjøper det jeg vil til barna mine, men synes det er unødvendig å bruke mye penger på tullete gaver til en baby. Vi har to biler, reiser mye og spiser på restaurant. Tjener langt unna 60.000 i måneden, for å si det sånn! For meg har det gått på prioriteringer. Jeg har prioritert sparing hele livet, som har gitt meg mange muligheter nå. Allikevel vet jeg at ikke alle har den muligheten. Jeg føler meg heldig, setter pris på det og ser det så visst ikke som en selvfølge at alle har det som meg!

Anonymous poster hash: 4a9b7...182
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei...vi har hus som koster for mye og for lite inntekt til det, men vi koser oss da :)

Skrevet

Sånn hadde jeg det da jeg var ca 20.

Men nå er jeg snart 40. Kanskje ikke så rart at ting har endret seg?

Anonymous poster hash: 985a4...fba

Skrevet

Jeg har det ganske bra. Nybygget hus med både spotter og boblekar. Jeg kjøper det jeg vil til barna mine, men synes det er unødvendig å bruke mye penger på tullete gaver til en baby. Vi har to biler, reiser mye og spiser på restaurant. Tjener langt unna 60.000 i måneden, for å si det sånn! For meg har det gått på prioriteringer. Jeg har prioritert sparing hele livet, som har gitt meg mange muligheter nå. Allikevel vet jeg at ikke alle har den muligheten. Jeg føler meg heldig, setter pris på det og ser det så visst ikke som en selvfølge at alle har det som meg! Anonymous poster hash: 4a9b7...182

hvor mye har dere i måneden tilsammen da?

Skrevet

Sånn hadde jeg det da jeg var ca 20.

Men nå er jeg snart 40. Kanskje ikke så rart at ting har endret seg?Anonymous poster hash: 985a4...fba

jeg er 26. Gleder meg til jeg blir eldre :D

Skrevet

Vi eier heller ikke eget hus, dere har tre biler mer enn oss. Jeg har iq som et mensamedlem, men ofte mange skrivefeil. Jeg går ikke på aap og har en helt ok lærerlønn. Vi har en slankere tv enn dere, men minde bad (dog med downlights). Jeg er glad i vesker, men har aldri kjøpt meg en til 5000 kr. Jeg har ikke noe behov for å være et gjennomsnitts-dib-menneske, likevel tror jeg at jeg er mer gjennomsnittlig enn både deg og de som tjener minst 60 000 kr netto.

Anonymous poster hash: f7b82...70a

Skrevet

Tror folk generelt liker å skryte ekstra mye av seg selv når de kan gjemme seg bak nick og anonymitet. Anonyme Internettforum er ikke et representativt utdrag av befolkningen.

Vi kjøpte et nytt hus i fjor. Jobber begge 100% og har et barn og et på vei.

Vi valgte å kjøpe et ny oppført hus og valgte derfor bort mange luksusgoder. Så ingen vesker eller reiser i særlig grad :)Vi eier hytte på fjellet (arv) som vi bruker til ferie og avlapning.

Å være sjalu på andre er bortkastet tid, du har bare et liv. Er du ikke fornøyd med ditt liv så prøv å endre det. Det blir ikke bedre av å bruke tid på å fundere/irritere seg over hva andre har ift en selv :)

Anonymous poster hash: ebead...8a6

Skrevet

Det er oss også. Jeg er 29 og samboer er 26. Men, ikke så lett å få til alt her i verden, når man ikke har rike familier som har spart, arv og kausjonister. Er derfor det ofte er så lett for mange.. Pluss at boligmarkedet har endret seg HELT de siste årene, og nå er det rett og slett umulig for oss som ikke har rumpa full av penger. Desverre. 

Anonymous poster hash: a0a97...f02
Skrevet

Vi også. Jeg på AAP og endel gjeld, kjører en gammel bil som er ødelagt annenhver mnd. Samboeren jobber 100%, og har ikke lappen. Vi leier en leilighet. Alle hvitevarene våre er kjøpt brukt eller hentet gratis på finn.no.

Anonymous poster hash: 07432...06d

Skrevet

Det var oss også tidlig i tjue åra, nå er vi rundt førti og har stort hus, dyre biler og ca 100.000,- utbetalt i mnd. Livet forandrer seg ofte på 10-20 år:)

Skrevet

Jeg ligger langt under gjennomsnittet både på lønn og materielt sett.

Langvarig sykdom som er skylden her. Er høyt utdannet.

Anonymous poster hash: a322c...d0f
Skrevet

Nei ikke bare dere, er sånn her og. Hinsides forbruk på noen her inne...

Anonymous poster hash: 0a73b...6a0

Skrevet

Jeg er også "fattig". :) får utbetalt 8000kr i mnd.

Anonymous poster hash: 81a68...757

Skrevet

Det er oss også. Jeg er 29 og samboer er 26. Men, ikke så lett å få til alt her i verden, når man ikke har rike familier som har spart, arv og kausjonister. Er derfor det ofte er så lett for mange.. Pluss at boligmarkedet har endret seg HELT de siste årene, og nå er det rett og slett umulig for oss som ikke har rumpa full av penger. Desverre. 

Vi har ikke fått noe hjelp fra foreldre, hverken jeg eller mannen. Under utdannelsen hadde jeg rundt 800,- å leve på når faste utgifter var betalt. Jeg hadde da ikke bil, så ingen utgifter på det.

Vi bodde billig (i en bitteliten leilighet) fram til minsten var 6 måneder, og da sparte vi endel penger. Frustrasjonen var stor av å bo på en liten plass med 2 unger, og vi unnet oss svært sjelden restaurantbesøk, take away osv.

I 4 år nå har vi bodd i stor bolig (dog uten boblebad, fancy kjøkken o.l).

Noen får kanskje penger/arv, men i min venninnegjeng er det ingen som har fått økonomisk hjelp. Vi har måttet leve svært fattigslig under studering, og spart mens vi har bodd billig.

Vi har forresten aldri hatt rumpa full av penger. Man blir ikke rik av det man tjener, man blir rik av det man sparer ;)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg får kun utbetalt 970x2 jeg ;) Resten av inntekta er samboeren sin, og den ligger mellom 22 000 og 35 000 i mnd (alt etter hvor mye overtid :)

Vi leier et hus, det er jo 130 kwm da, med en stor hage ol, men er en nedlagt bhg, som ikke har vært pusset opp på lange tider (her snakker vi minst 11 år, foruten om badet da, det ble pusset opp for 5 år siden)

Vi har kasse tv og trives med det.. Eier ikke tv kanaler, har ikke bruk for det, og ser ingen grunn til å betale på det.

Ferie med ungene er en fjern drøm, vi har ikke råd til det, samboeren har ikke råd til ferie i det heletatt, har ferie de ukene alle på jobben har ferie bare.

Jeg har ikke bil, og ikke førerkort, samboeren kjører en volvo (94 modell, så ikke noe nyere heller)

Dette er jo det jeg anser som vår "startstrek".. Med årene vil det bli bedre :)

Skrevet

Vi er også relativt unge, 24 og 29 år. Har ikke kausjonist, ikke arvet eller fått oppsparte midler av rik familie. Vi kommer ikke fra rike familier.

Vi eier leilighet som er kjøpt for ikke så altfor lenge siden. Har to biler som er eldre og to barn. Vi holder på å spare opp mer egenkapital slik at vi kan kjøpe noe større når jeg er ferdig med studiene til sommeren. Mannen tjener under 350" i året og jeg enda mindre. Så ingenting er umulig.

Anonymous poster hash: 5851c...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...