Gå til innhold

Hvordan få en katt på 12 uker helt renslig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en mons, vi får ham om noen dager og ønsker ikke å bruke kattesand. Får høre fra flere kanter at urinen hans vil ødelegge huset vårt pga lukt, dette er selvfølgelig ikke ønskelig. Tips til hvordan få katten til å forstå at slikt forekommer ute?

Anonymous poster hash: 06048...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dette er tull for kattunger skal ikke være ute før de er minst 6 måneder.

Skrevet

Håper dette er tull for kattunger skal ikke være ute før de er minst 6 måneder.

Tull nei, derfor jeg spør! Takk for svar, da går jeg til innkjøp av sand idag :)

Skrevet

Du kan ikke slippe ut en så liten katt. De har ikke retningsans før de er 6mnd. og finner derfor ikke veien hjem igjen. Kjøp god kattesand på dyrebutikken som klumper seg (jeg anbefaler EverClean). Den lukter ikke, og må ikke skiftes så ofte, bare å spa ut klumpene en gang om dagen.

Skrevet

En liten stund etter at kattungen har spist og drukket, så følg med. Idet den begynner å leite eller grave, løfter du den opp og setter  den oppi kattedoen..Skulle den formodning ikke gå på do i kassen sin , men på gulvet, så  tar du bæsjen  med et papir e.l  og legger den opp i kattedoen og løfter kattungen oppi.

Gjenta til den går oppi der på egenhånd.. Kan ta noen dager før den skjønner det, men det er enkleste sak i verden å få en katt ren hvis man begynner med en gang :)

Anonymous poster hash: 59c14...7d2
Skrevet

Jeg har "alltid" hatt katt, og min erfaring er at katten etter noen få måneder gjerne begynner å gjøre fra seg ute. I starten bør du skaffe deg et godt kattedo, gjerne innebygget med dør. Det viktigste er likevel hvilken type kattesand du velger! Dette har stor betydning for både lukt og rengjøring. Best sand får du på dyrebutikken, og selv om denne er mye dyrere å kjøpe, varer den lenger og er mer hygienisk og lukter mindre. Katter er renslige dyr, og man trenger som oftest ikke å lære dem renslighet. Du kan evt etterhvert plassere kattedoen på f.eks en overbygd trapp eller veranda. Da slipper du styret med å ha doen inne samtidig som katten slipper å gjøre fra seg sandkassa på lekeplassen...

Anonymous poster hash: f38ec...fea

Skrevet

Sansynlig vis er den allerede vant til å bruke kattedo så det eneste dere trenger gjøre er å lære dere å bruke deres kattedo.

Det er ikke noe galt i å ha en kattene ute, men du skal ikke slippe den ut alene. Å være ute sammen med dere er bare fint når den har vært inne i en uke omtrent. Den første tiden er det best å holde den inne slik at den virkelig lærer at det er her den bor nå, men siden kan den gjerne være mye ute.

Om dere venter med å slippe den ut til den er et halvt år må dere regne med at den kan bli en innekatt som er redd for å gå ut.

Anonymous poster hash: fff58...c78

Skrevet

Du må ha kattesand inne Sandkasse å sette han der.Grav litt i sanda når han er til stede. Tålmodighet er stikkeordet .Å ikke bli sint hvis han tisser å bæsjer flere ganger på teppe eller gulv.Han er en baby.

Anonymous poster hash: 3698f...e03
Skrevet

Anbefaler å ha kasse inne uansett. Mange katter vil ikke gå på do ute om det er kaldt/ guffent vær og de er utrolig flinke å holde seg. Så flinke at de kan pådra seg urinveisinfeksjoner.. Det er ikke kjekt, samt dyrt.

Anonymous poster hash: eb4b8...6ec

Skrevet

Mente selvsagt at vi skulle være ute sammen med ham, ikke bare slippe han ut, kjære vene :) tusen takk for tips alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...