Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Hatt omgangssyke, og vært syk siden lørdag. Idag har hun endelig begynt å spise igjen. Hun blir 4 år i april og veier bare 13,5kg. Og er 101cm høy. Så jeg ønsker gjerne tips om hvordan få henne til å spise og legge på seg? Alltid vært småspist frøken. Heldigvis så er allmenntilstanden og humøret på topp. Anonymous poster hash: 3a765...71f
valkyrien Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Hvis dette med mat alltid er vanskelig så anbefaler jeg at du ordner henvisning til ernæringsfysiolog
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Ja, kanskje jeg rett og slett skal gjøre det. Takk for tipset, tenkte jeg faktisk ikke på engang.. hi Anonymous poster hash: 3a765...71f
valkyrien Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Det skader ikke i hvert fall De kan lage et opplegg som passer for ditt barn og din familie, det kan ikke vi som synser på grunnlag av egne erfaringer. Hun vi har har vært til veldig god hjelp for oss
Madolyn Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Ja det var en småspist liten frøken. Men det er ikke lett, man kan jo ikke akkurat tvinge mat i disse små Så lenge hun har god allmenntilstand og utvikler seg normalt så blir det jo ikke iverksatt noen drastiske tiltak. Men jeg hadde prøvd å få i henne ekstra kalorier der jeg kunne. For eksempel knuse valnøtter eller cashewnøtter i grøt og bakst (det er mengder av sunt fett i nøtter), stekt hennes mat i skikkelig godt smør osv. Se hva hun syns om ernæringsdrikker, det finnes både saft- og melkebaserte. Hva syns hun om grove lapper, grove pannekaker/vafler? Og jeg tror det er viktig å ikke se på henne med bekymrede øyne eller mase under måltidene. Har selv en nevø på 104 cm og 14 kilo og det er veldig frustrerende. Han ligger rett ut i 2-3 uker om han blir syk fordi han ikke har noe å gå på
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Samme her, gutten min er akkurat 4, 100 cm og 13.5 kg... Ikke ro i kroppen nok til å legge på seg og spiser helst bare grønnsaker... Anonymous poster hash: 2febe...234
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Ikke lett dette, hun spiser omtrent alt, men i så små mengder. Eneste hun spiser mye av er kylling og ris, men kan jo ikke spise det hele tida. Hun er veldig glad i det sunne, som knekkebrød, grønnsaker og frukt. Har prøvd å "fete" opp maten hennes, men som jeg skrev, hun spiser i små mengder. Skal ringe legen på mandag jeg, og høre om henvisning. Hi Anonymous poster hash: 3a765...71f
Honningmelon Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Jenta mi er 2 år og snart 9 mnd. Hun er 98-99 cm og 13 kg. Lang og tynn. Hun blir veeeeldig tynn når hun er syk, spesielt med omgangssyken for da spiser hun lik null på omtrent en uke. Vi har prøvd det meste for å få henne litt opp i vekt, men det er ingenting som har hjulpet. Hun spiser ikke grøt, og er bare middels glad i vafler, pannekaker o.l, så er ikke stor hjelp i lage grove carianter av det. Hun får ordentlig smør på brødskiva og maten stekes i smør. Smoothie er hun ikke glad i. Næringsdrikker liker hun ikke. Har prøvd mange. Det eneste vi gjør er at vi er litt "snille" med henne når det gjelder middag. Hun er kresen, så til middagen får hun alltid noe hun liker. Da går det ned litt ekstra kalorier. Så det er ikke så lett å få inn ekstra kalorier.
Følelsesvims Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Hvis hun liker grønnsaker kan du jo prøve å få i henne avokado? Pinjekjerner på/i salat? Yogurtnøtter?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Har hun fulgt kurven sin, bortsett fra i sykdomsperioder, så ville jeg ikke vært bekymret. Har selv også en småspist jente som hadde akkurat samme høyde og vekt da hun var fire, men det var ingen grunn til bekymring siden hun fulgte 2,5%-percentilen fint. Etter sykdom kommer det ofte en periode der hun spiser seg opp igjen, men det tar noen ofte en stund før appetitten kommer etter at hun har blitt frisk. Anonymous poster hash: 4c149...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå