Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Ikke fiskeprodukter men ren fisk. Filet fks. Anonymous poster hash: 6ece3...4a4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Verdig? Er ikke så glad i frossen fisk, men kan bruke det i gratenger o.l. Anonymous poster hash: 0d7f4...df5
Storebror & Lillebror Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 ?? Selvfølgelig - til og med mer enn den "gamle" fisken som noen ganger er i ferskvarediskene.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Den er vel ofte ferskere enn den i fiskedisken på butikken iallfall Anonymous poster hash: fe290...ec3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Ren fisk , ikke utblandede produkter! Anonymous poster hash: 51349...583
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Bruker frossen torsk og laks rett som det er. Så ja. Anonymous poster hash: 8ba2c...1f9
Gjest Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Ren laksefilè, torskefilè og seifilè som man kan se at det stammer fra en fisk, ja det bruker jeg
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 ?? Selvfølgelig - til og med mer enn den "gamle" fisken som noen ganger er i ferskvarediskene. Signerer denne. Anonymous poster hash: 6388d...4e2
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Selvfølgelig, men jeg foretrekker at den er ting og helst varmebehandlet før den serveres. Anonymous poster hash: 92477...54d
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Dere er klar over at det meste av fisk i fiskedisken er fryst ja? Og tint opp igjen. Salmalaks er fryst. Er bare på fiskrtorg vor de får levert rett fra båten hvor fisken er helt fersk. Så ja, jeg anser rene fiskeprodukter i frysedisken som "verdig" fiskemiddag. Anonymous poster hash: 205be...192
gale damen Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Oppdrettslaks er ikke mat, enten den er frosset eller fersk. Hvit fisk i blokk er helt grei mat i gratenger etc :-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Foretrekker selvfisket. Frossen er goder 2, ferskvaredisken styrer jeg unna. Sist jeg kjøpte der var halvparten av fiskene sure da jeg pakket opp hjemme. Anonymous poster hash: 9eb85...c16
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #13 Skrevet 16. januar 2014 Absolutt fullverdig. Anonymous poster hash: 8523c...ceb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #15 Skrevet 16. januar 2014 Hvis man ikke kan spise frossen fisk, kan man jo ikke spise fisk.. Her jeg bor er det ikke mulig å få god "fersk" fisk.. Anonymous poster hash: f2e9a...dfe
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #16 Skrevet 16. januar 2014 Dere er klar over at det meste av fisk i fiskedisken er fryst ja? Og tint opp igjen. Salmalaks er fryst. Er bare på fiskrtorg vor de får levert rett fra båten hvor fisken er helt fersk. Så ja, jeg anser rene fiskeprodukter i frysedisken som "verdig" fiskemiddag. Anonymous poster hash: 205be...192 Salmalaksen skal ikke ha vært frossen. Hadde blitt irritert og klaget om jeg hadde oppdaget dette. Ville også klaget dette inn. Ellers spiser jeg selvfølgelig frossen fisk. Den har som regel bedre kvalitet enn den i ferskvaredisken. Anonymous poster hash: c7935...d4c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #17 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har dessverre nesten sluttet å spise frossenfisk også. Spiser nesten ikke fisk til middag lenger fordi jeg ikke får tak i god fisk. Har gitt opp den fisken i frysedisken også, for den er jo som regel frosset ned på båt, sendt til Kina, tint "delvis" for å fileteres der borte for så å bli fryst ned igjen før den sendes tilbake til Norge for å selges som "frosset på båt" til norske forbrukere. Hjelper ikke at fisken fryses innen fire timer etter den er tatt opp av havet når den tines og deretter fryses igjen før vi som forbrukere får den. Jeg er oppvokst med fersk fisk og kjenner godt at den fisken jeg kjøper fra frysedisken ikke er god kvalitet lenger..... selv om produsentene hevder at prosessen ikke skader kvaliteten. Om en restaurant hadde tatt inn helt fersk fisk fra båt, fryst den ned, tint den opp og filetert den, fryst den ned igjen og senere skulle tine den på nytt for å servere til restaurantgjester.... det nekter jeg å tro at Mattilsynet hadde tillatt! Når det kommer til de store fiskeprodusentene så sier Mattilsynet bare at "det er normal praksis i bransjen". Da er det ikke lenger et MATtilsyn, men heller en forkjemper for storprofitt i bransjen! Angående rutiner for hva som skjer med fisken så har jeg dette på mail direkte fra Findus etter å ha klaget på kvaliteten på "gourmet-torsk" som gjentatte ganger var dårlig. De hevder hardnakket at frys-tin-frys ikke har noe å si for kvalitet. Alle som har litt peiling på fisk vet noe annet. Så jeg har dessverre nesten helt sluttet med fisk i de periodene av året jeg ikke får tak i fersk fisk eller har en fiskebutikk som jeg kjenner godt. Får i meg fisk via makrell i tomat, sursild osv. Vi lever i et land hvor veien fra fangst til matbord er så kort at det er hårreisende at vi godtar at fisken blir sendt jorden rundt og kvaliteten forringet. Vi er likesom leverandør av kvalitetsfisk til hele verden - men vi evner ikke å gi egne beboere fersk og god fisk. Det er en skam! Eneste som kan endre på det er oss forbrukere som må begynne å sette krav! Vi trenger ikke godta at det er slik! Anonymous poster hash: a8ea0...726
DaTuMa Skrevet 16. januar 2014 #20 Skrevet 16. januar 2014 Vi har sluttet å kjøpe "fersk" fisk i matbutikk. De har jo en holdbarhet i opptil 3 uker og er slimete og ekle. Frossenfisk blir jo frosset med en gang og er bedre kvalitet
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #21 Skrevet 16. januar 2014 Ren laksefilè, torskefilè og seifilè som man kan se at det stammer fra en fisk, ja det bruker jeg FILET Anonymous poster hash: 87bd3...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå