Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #1 Skrevet 16. januar 2014 Erfaringer å dele?? Større mulighet for akademisk læring enn i vanlig barnehage? I tilfelle aktuelt for en 5 åring (siste år i barnehage) for evt. oppstart på internasjonal skole. Anonymous poster hash: 6564e...912
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Har veldig gode erfaringer! Mitt barn lærte masse og trivdes veldig godt. Det er derimot ikke så lett å få plass. Anonymous poster hash: 957ea...a3a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Skal nevnes at mitt barn var engelskspråklig fra før, det anbefales på det sterkeste at barnet er det. Anonymous poster hash: 957ea...a3a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Er nok en fordel å allerede være engelskspråklig vil jeg tro ja :-) Men, det er kanske bedre å stotre seg i vei i barnehagen og heller være mer forberedt til start ved internasjonal skole året etter? Anonymous poster hash: 6564e...912
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Leste på nettet at førskolen fikk litt på pukkelen for uteareale, barns mulighet for utendørsaktivitet osv. i en tilsynsrapport for et par år siden. Er dette forbedret? Anonymous poster hash: 6564e...912
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Lærer de mer enn i vanlig barnehage? Følger førskolen norsk barnehageplan eller mer engelsk opplegg hvor det åpnes for mer lesing, matte osv.? Anonymous poster hash: 6564e...912
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Blir det ikke litt mye bytte for en femåring? De fleste er engelskspråklige og har gått der siden fylte tre år, kan være litt tøft å komme inn helt mot slutten. Allikevel snakker alle barna norsk (noen i mindre grad enn andre), så det skal nok gå greit. Jeg er derimot noe usikker på om du får plass med mindre du har kontakter. Det er bare rett over 40 plasser og veldig attraktivt. Det er nok en fordel å kunne noe engelsk for internasjonal skole, spesielt hvis dere bor i Norge og barnet ikke vil lære seg engelsk utenfor utdanningsinstitusjonen. Anonymous poster hash: 957ea...a3a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 De følger det britiske utdanningsprogrammet. Fokus ligger særlig på lesing, det gjorde det i hvert fall da barnet mitt gikk. De har en egen nettside hvor det bør være mulig å få noe informasjon. Uteområdene er ikke de beste, de holder til i et lokale under den amerikanske kirken og har bare et lite uteområde sånn sett. Anonymous poster hash: 957ea...a3a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Dessverre vil det innebære mye bytte for barnet, men ett år til i normal barnehage er nokså utenkelig. Barnet ligger forut for sin alder, men vi strever med å få gjennomslag for tidlig skolestart ved en internasjonal skole da søknadsfrist for skolen har passert og PPT ikke behandler søknad om fremskyndet skolestart før til våren.... (!!!). Det kan da tenkes vi må vente ett år med skolestart, og hva da.... barnet kommer til å kjede seg ihjel i vanlig barnehage... Anonymous poster hash: 6564e...912
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå