Gå til innhold

Fiskepinner....ser dere på det som et verdig fiskemåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fisk inni hvertfall

Anonymous poster hash: f03fb...5e3

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Barna mine har aldri smakt fiskepinner tror jeg, og det er det en årsak til ;o)

Til saken, nei - jeg synes ikke det er et verdig fiskemåltid. Heldigvis liker mine barn fisk og ulike fiskeretter. Men fiskepinner er ikke skikkelig mat...mye frityr, lite fisk.

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Vi har det aldri til middag hele familien. Men, barna elsker det og får det av og til når vi voksne skal ha noe annet som de absolutt ikke liker. Litt fisk er det jo i de ;)

Skrevet

Om det er fisk som du selv parerer, men grønnsaker ved siden synes jeg det er et helt ok måltid. :)

Skrevet

Tja. Likestiller det med pasta.Med riktig tilbehør blir det jo et næringsrikt måltid. 

Skrevet

Så lenge de er hjemmelagde og ikke fritert.

Fiskepinnene fra frysedisken smaker jo papp og inneholder vel særdeles lite fisk..

Skrevet

lilyblue, on 16 Jan 2014 - 12:42, said:

Tja. Likestiller det med pasta.Med riktig tilbehør blir det jo et næringsrikt måltid.

Hvordan kan du likestille det med pasta. Fisk/kjøtt/kylling utgjør jo 1/3 av middagstallerken og skal være proteinrik. Pasta tilhører en annen gruppe.... Anonymous poster hash: f03fb...5e3
Skrevet

Spiser det ikke selv, liker best ren fisk. Men syns ikke fiskepinner er noe verre enn feks billige pølser og annen veldig bearbeidet mat. 

Skrevet

Nei.

Jeg lager fiskepinner selv, da regner jeg det som et fullverdig fiskemåltid.

Det hender vi tyr til fiskepinner likevel, da. Pytt, sier jeg.

Anonymous poster hash: 69f8d...246

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 2ea92...ed4

Skrevet

Ja, for meg iallfall. Hater annen type fisk og fiskepinner er det eneste som jeg kan få i meg.

Anonymous poster hash: 9f07a...d90

Skrevet

Ja, jøss, men så regner jeg fiskeboller som en fiskemiddag også da :P

Jeg liker ikke fisk, brekker meg av det, så eneste fiskematen vi lager er når fisken er godt most inn i andre ting.

Anonymous poster hash: eabd4...965
Skrevet

lilyblue, on 16 Jan 2014 - 12:42, said:

Hvordan kan du likestille det med pasta. Fisk/kjøtt/kylling utgjør jo 1/3 av middagstallerken og skal være proteinrik. Pasta tilhører en annen gruppe.... Anonymous poster hash: f03fb...5e3

Fordi de inneholder mye hvetemel. Og hvetemel er høykarbo. Som pasta. Så kommer all oljen, saltet og eventuelt sukkeret.

Skrevet

Nei, det ser jeg på som en lettvint middag vi kan ha i blandt, som pølser f.eks. 

Anonymous poster hash: ef311...f10
Skrevet

nei, men liker ikke ren fisk :P så ser på det som bedre enn ingenting :P

Anonymous poster hash: 8b752...b83
Skrevet

På lik linje som ferdige fiskekaker, fiskeboller, fiskegrateng etc. Fiskemat kommer med ulik andel fisk og kvalitet, og er bedre enn ingenting synes jeg. Når det er sagt foretrekker jeg personlig ren (aller helst fersk) fisk, men ikke alltid barna er enige med meg:)

Skrevet

Fiskepinner er jo ren fisk,- inn under paneringen. I alle fall "friterte torskepinner" som jeg kjøper. Ja, det er  "brød" utenpå, men fortsatt fisk inni. Samme med fiskegrateng. Der er det også minimalt med fisk,- i forhold til mengde hvit saus, ost og makaroni, men det er fortsatt ren fisk i den. Om man kjøper Findus, eller annen type man kan SE fisken i.

Har prøvd og panere selv og laget fiskegraten selv, men det var litt tidlige enda,- og fra og gå fra og være livrett (ja fiskegrateng og fiskepinner er det her i huset), så ville de ikke ha det mer. Til jeg fikk de til og smake igjen på de kjøpte utgavene...Ellers så spiser de laks og ørret, stekt,- uten problem. Så foretrekker det,- men for variasjon så er fiskepinner hos oss et fiskemåltid.

Har noen eksempler på folk/foreldrepar som hardnakket nekter fiskeboller, fiskepinner og fiskegrateng,- fordi det ikke er fisk/er for lite fisk i de.. Men barna deres liker heller ikke annen type fiskeprodukt,- så da ender de opp med og spise null fisk, i stedet for litt.. Er det så mye bedre? Særlig om pølse i brød eller toro tomatsuppe er alternativet de dagene foreldrene spiser fisk....:) (noe jeg vet er fakta i disse tilfellene altså.)

Anonymous poster hash: 70531...725
Skrevet

Nei, overhode ikke!

Anonymous poster hash: 1f935...8e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...