Gå til innhold

skaffe hund nå???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg diskuterer litt for tiden. Jeg vil ha hund nå, mens han vil vente en 3-4 år. Eldstejenta er 4 år og lillejenta er 9 mnd. Begge barna er greie og vi har tid nå. Han skal være hjemme i 8 mnd og jeg har en fleksibel turnusjobb.Vi har fått tilbud om en ommplasseringshund fra en familie med allergi. Den er familievenmnlig og 3 år.

Vi har erfaring fra hundehold og ikke reiser vi til utlandet heller (annet enn en sverigetur i ny og ne). Jeg mener at det er nå det kan være moro for barna å skaffe hund, samtidig så er det nå vi har tid med en hjemme hele tiden. Han mener det er for mye med baby og hund og at det er best å vente til den eldste har begynt på skolen (og kanskje litt til).

Er det noen som har hatt hund med små barn? Ikke valp, men en litt eldre hund? Hva anbefaler dere?

Anonymous poster hash: a898a...7c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 3 små barn og hund. Utrolig slitsomt. Barna er i en vil ikke sove fase, minste hatt kolikk. Er slitsomt å måtte gå ut på tur hver kveld når man endelig har litt tid!! Føles mer belastende en gledelig på slike dager, eller når man er syk og man må ut flere ganger ila dagen! Blaaah. Jeg hadde ventet, men jeg er ikke objektiv;-)

Anonymous poster hash: 67e82...97c

Skrevet

Jeg hadde ventet, tenker å gjøre det selv. Hadde hunder når eldste var liten og det gikk fint,men vanskeligere å komme seg ut på tur nå. Ikke så lett å få med seg barna ut for å gå tur hele tiden..

Men om dere begge som regel er hjemme og begge vil bidra med lufting så er det sikkert lettere :-)

Anonymous poster hash: f5963...8d9

Skrevet

Vi har hund og baby på 10 måneder. Hunden er utrolig lite krevende, men merker det tar på likevel, å måtte gå tur med den hver eneste dag, flere ganger daglig (minst to tisseturer og en lengre tur). Nå er det mange, mange minus og snøvær også, så er absolutt ikke noe særlig. Mannen kommer ofte sent hjem, så hunden får utrolig lite oppmerksomhet for tiden. 

Nå har jenta vår vist seg å brått bli allergisk også, så nå må hunden bort. Jeg er både knust og lettet på samme tid...

Anonymous poster hash: 1739c...73a
Skrevet

Jeg er litt delt i min oppfatning.

Våre barn er 2 og 4 år, og hunden vår er 8 år. Dvs jeg vet ikke hvordan det er å ha barn uten hund ;)

Det positive er at ungene vokser opp med en hund. De lærer hvordan man skal forholde seg til hunder, og med tiden få litt ansvar (som feks mating). Jeg tror det er sunt å vokse opp sammen med dyr.

På den andre siden er det som du vet et stort ansvar. Hunden er avhengig av deg i mange år, og du blir mer bundet til hjemmet. Dere kan feks ikke hente ungene i bhg og reise rett ut for å spise, på aktiviteter eller lignende uten å dra hjem for å lufte hunden først.

Min mann har jobbet mye turnus, og det kan være et ork å kle på to slitne unger rett før leggetid for å gå kveldstur. Spesielt i minus 20 med snøstorm.

Jeg har ikke noe godt svar på hva dere bør gjøre, men det er viktig at dere tenker nøye igjennom dette før dere tar en beslutning. Og det er kanskje ekstra viktig hvis dere får en omplasseringshund, som fortjener et stabilt sted uten å bli sendt bort igjen etter kort tid.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...