MissMagica Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Jeg har en Ragdoll-gutt på snart ett år. Har tidligere hatt Hellig Birma (ganske lik som Ragdoll). Ragdoll er en nydelig katt og veldig barnevennlig. Stor, robust, litt lat og veldig, veldig trygg. Det er i allefall slik de fleste er og bør være. Katten jeg har er veldig sosial, vil gjerne være med å sette på vaskemaskin, re opp senga osv. Samtidig er han heller ikke påtrengende og løfter jeg han bort så maser han ikke mer på meg. Sover i fotenden i senga mi hver natt. Jeg har hatt både hunder og andre katteraser og av de dyrene jeg har hatt opp gjennom må jeg si Ragdollen er noe av det søteste og mest sjarmerende jeg har vært borti. Anbefales! Legger ved en video som beskriver rasen godt: http://www.youtube.com/results?search_query=cats+101+ragdoll&sm=1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Vi har ragdoll og er kjempefornøyd! Veldig barnevennlig rase. Vår er litt sær, vil helst ligge i fred på dagtid, men er veldig kosete når kvelden kommer og vi ser på tv. da vil hun helst ligge oppå magen, ansikt til ansikt og krever full oppmerksomhet. Ekstremt rolig. Er ganske slapp, og ikke interessert i å hoppe opp på kjøkkenbenken eller bordet. Takk og pris. Kan sitte en hel dag i vinduskarmen og kikke på fuglehuset rett utenfor. Er sosial, og går etter meg hvis jeg er hjemme en dag. Lager jeg mat legger hun seg ned og sover ved siden av beina mine. Har ikke klort på annet en kloreatativet sitt, og krever lite pelsstell, til tross for god og tykk pels. Om sommeren har vi verandadøren åpen, og da går hun seg en liten runde, men aldri utenfor synsvidde. Virker veldig stolt av seg selv etter en tur ut, og må gjerne sove litt etter all den friske luften.. På vinteren lar jeg noen ganger døra stå åpen, og da sitter hun og snuser på lufta, men tar ikke et skritt ut av døra. Litt feig. Veldig søt katt som ungene elsker! Sover på en stol på våre soverom hver natt. Anonymous poster hash: ccb93...b97
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Takk for fine svar :-) høres helt perfekt ut :-) Er gutt eller jente best å ha? Har dem lett for å tisse i klær ol,eller er dem flinke å bruke kasse? Anonymous poster hash: a1546...0c4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 slenger meg på her & spør om noen vet hvordan denne katte rasen er med hund? jeg driver oppdrett & ble anbefalt av en annen oppdretter å ha katt sån av valpene blir trygge på katter fra de er helt små.. Anonymous poster hash: 977b7...c8d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Ingen flere :-) ? Anonymous poster hash: a1546...0c4
MissMagica Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Takk for fine svar :-) høres helt perfekt ut :-) Er gutt eller jente best å ha? Har dem lett for å tisse i klær ol,eller er dem flinke å bruke kasse? Anonymous poster hash: a1546...0c4 Katten her har aldri tisset et annet sted enn i kassen sin. Kastrerte han da han var 6-7 mnd. Det sies at hunnkatter generelt er litt særere enn hannkatter og at kastrerte hannkatter er mest kosete og menneskekjære.
Collette Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Må de være inne eller kan de være ute også? Høres jo helt topp ut!
MissMagica Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 De kan være ute også og de fleste setter nok pris på dette, i allefall når det er fint vær. På NRR sine nettsider er det mye og finne om Ragdoll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå