Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Er det noen flere her som har barn/er gravid og som ikke har topp økonomi? Samboeren min har fast jobb, mens jeg har mistet jobben. Vi tjener ca 28 000 på en mnd, men har en del utgifter. Er det noen her som har barn/gravid og som tjener ca det samme? Gruver meg litt, redd for at vi ikke skal ha penger til utstyr. Heldigvis får vi feriepenger. Hvordan har dere penger til alt? Anonymous poster hash: 48489...f22
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #2 Skrevet 16. januar 2014 Vi hadde nogelunde det samme da vi fikk første. Mannen hadde utbetalt rundt 17k, jeh fikk studielån på 6-7k + engangsstøtte fra nav. Gikk fint:-). Anonymous poster hash: 54080...0da
Snuppa09 Skrevet 16. januar 2014 #3 Skrevet 16. januar 2014 Det som er viktig da er å sette opp en oversikt (budsjett) over utgiftene og inntektene deres. Om deres inntekt holder til det dere trenger er det bare dere som vet. Folks utgifter varierer veldig. Finn frem alle gamle regninger og sette opp summene fordelt på de forskjellige mnd (enten på et ark eller regneark), f. eks husleie, lån, bil, bensin/diesel/kollektivtransport, forsikringer, andre lån, mat, klær, telefon/medie osv… Kjøp heller brukt utstyr til babyen da det er mye å spare. De fleste opplever at barn koster mye mer enn forventet så det er godt å ha noen penger i bakhånd. Dere må også nå når dere har fått barn (hvis dere ikke gjør det fra før) starte sparing for å ha en buffer hvis noe uforutsett skulle skje. ( og det gjør det for alle innimellom, vaskemaskinene ryker, bilen trenger service osv). Lykke til, dere klarer helt sikkert dette fint med god planlegging og fornuftig pengebruk:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #4 Skrevet 16. januar 2014 Det hakke du noe med! Anonymous poster hash: 39984...8c4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #5 Skrevet 16. januar 2014 Du registrerer deg vel som arbeidssøker? Da får du dagpenger, og dette gjelder som grunnlag for opparbeidelse av foreldrepenger når du skal ha permisjon. Anonymous poster hash: 7b7fc...ca7
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #6 Skrevet 16. januar 2014 Vi har ca det samme som dere + litt til hvis det har vært ferier (ekstra jobbing) eller fri fra skolen. Vi er begge studenter og har jobb ved siden av. Vi klarer oss veldig bra og har regnet på at det skal gå veldig fint med baby Sett opp budsjett, bruk pengene fornuftig, kjøp brukt istedenfor nytt etc Dette ordner seg Anonymous poster hash: 6e76b...e40
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #7 Skrevet 16. januar 2014 Vi har inn 24.000 brutto i mnd med 2 barn, lever ikke fett, men vi overlever. Jeg pleier alltid kjøpe inn klær og utstyr når jeg har råd. Anonymous poster hash: 23fdf...ceb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #8 Skrevet 16. januar 2014 Samboeren min har 21 000 utbetalt, men jeg har nå hatt ulønnet april siden april. Fra oktober fikk jeg kontantstøtte. Det var hardt de 5 mnd uten kontantstøtta, med kun 23 000 utbetalt tilsammen( med barnetrygden). Men vi hadde spart til den perioden, og brukte ca 5000 av sparekonto hver mnd. Noen måneder brukte vi mindre. Så med kontantstøtte nå og sparepenger før ungen ble ett hadde vi rundt 28 000 å leve for, to barn og to voksne. Midt oppi dette har vi kjøpt hus og pusset opp for en god del penger også. Men det har gått overraskende greit. Man må jo bare leve etter evne. Vi shopper svært sjeldent, og da kun det vi trenger. Vi bruker mer i mnd på mat enn hva vi ønsker, men bruker fortsatt ikke ekstremt mye på mat. Det blir jo veldig hva man gjør det til selv. Men jeg kjenner at det skal bli godt å begynne å jobbe igjen nå, mtp økonomien. Anonymous poster hash: f0c8d...3c1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Samboeren min har 21 000 utbetalt, men jeg har nå hatt ulønnet april siden april. Fra oktober fikk jeg kontantstøtte. Det var hardt de 5 mnd uten kontantstøtta, med kun 23 000 utbetalt tilsammen( med barnetrygden). Men vi hadde spart til den perioden, og brukte ca 5000 av sparekonto hver mnd. Noen måneder brukte vi mindre. Så med kontantstøtte nå og sparepenger før ungen ble ett hadde vi rundt 28 000 å leve for, to barn og to voksne. Midt oppi dette har vi kjøpt hus og pusset opp for en god del penger også. Men det har gått overraskende greit. Man må jo bare leve etter evne. Vi shopper svært sjeldent, og da kun det vi trenger. Vi bruker mer i mnd på mat enn hva vi ønsker, men bruker fortsatt ikke ekstremt mye på mat. Det blir jo veldig hva man gjør det til selv. Men jeg kjenner at det skal bli godt å begynne å jobbe igjen nå, mtp økonomien. Anonymous poster hash: f0c8d...3c1 ulønnet PERMISJON siden april. Hehe.. Anonymous poster hash: f0c8d...3c1
beibilykke Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 tja.. vi har vel ca 33 utbetalt. mannen er student og ingen jobb. går helt fint. har bil og boliglån,venter nr 2 nå. har en god del penger ekstra hver mnd om vi holder budsjett og ikke sløser noe som skjeldent skjer da men. mulogheten er det
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 28000 til sammen? Oj, jeg har utbetalt over det alene. Og mannen har nesten like mye. Håper du snart får deg jobb igjen og kommer ovenpå økonomisk :-) Anonymous poster hash: 51a02...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå