Gå til innhold

Spa/massasje tidlig i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg vet for øyeblikket ikke om jeg er gravid, da IKM er neste fredag, men 7.februar skal jeg på spa-tur til Ungarn med samboeren. Er det noen forhåndsregler jeg må ta? Kan jeg i det hele tatt ha noen behandlinger? Boblebad, basseng og HotStone massasje(varme stener) er det som i utgangspunktet er planen.
Setter stor pris på svar  :)

Anonymous poster hash: f07c2...fa1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må forhåndsbestille behandlingene, derfor jeg må vite før vi drar :)

Anonymous poster hash: f07c2...fa1
Skrevet

Jeg ble nektet spabehandling i 1. tri pga abortrisiko. Badstu/hotsteam og boblebad skal man også unngå pga infeksjonsfare og varmen (overoppheting)

Anonymous poster hash: cf4e4...e6b

Skrevet

Jeg har fått flere typer behandling som gravid, bare spør ved bestilling så får du beskjed om hva de gjør :)

Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet skal man ikke ta boblebad når man er gravid (det visste ikke jeg og gjorde det - det gikk bra, men jeg ville ikke gjort det igjen).

Jeg var på spa-ferie 6 uker før KS og fikk behandlinger omtrent hver dag. De hadde masse som var tilpasset (høy)gravide. Fikk blant annet fotpleie, manecure/pedicure, "gravidmassasje" og massasje av legger (hadde litt vann i kroppen og det hjalp!) + ansiktsbehandling. Send dem en e-post eller ring og hør hva de har å tilby.

Koooos deg på spa!

Anbefaler deg å ta en spa-dag eller to nå fødselen nærmer seg :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Finsk sauna og boblebad er ikke for gravide, men du kan ta så og si alt annet sålenge du føler deg bra. Tok spa i uke 8 på Britannia i Trondheim, fikk opplæring i hva jeg kunne benytte. Tok flere saunaer på 45 grader bl.a. Drikk mye vann. Fostervannet kan bli for varmt, men da må du ha utsatt deg for f.eks finsk sauna først, den er jo rundt 70 grader.

Anonymous poster hash: 95daf...d04

Skrevet

Hvorfor ikke boblebad? Det gjorde jeg masse da jeg var gravid sist, for det lindret bekkenløsningen

Skrevet

Hvorfor ikke boblebad? Det gjorde jeg masse da jeg var gravid sist, for det lindret bekkenløsningen

Aner ikke, men etter at jeg kom ut av boblebadet en deilig halvtime (fordi det lindret bekkenløsningen :) ) oppdaget jeg at det var et slikt "forbudt for gravide og folk med dårlig hjerte"-skilt på kanten :o

Noen som vet??

Skrevet

Aner ikke, men etter at jeg kom ut av boblebadet en deilig halvtime (fordi det lindret bekkenløsningen :) ) oppdaget jeg at det var et slikt "forbudt for gravide og folk med dårlig hjerte"-skilt på kanten :o

Noen som vet??

Legen sa til meg at det kun var de siste 6 ukene ellerno sånn man ikke kunne base pga infeksjonsfaren. Men sa aldri noe før det

Skrevet

Noen som vet??

Legen sa til meg at det kun var de siste 6 ukene ellerno sånn man ikke kunne base pga infeksjonsfaren. Men sa aldri noe før det

Jeg trodde det var pga bakterier eller fare for overopphetning for fosteret? Og at man skal unngå vanlig basseng den siste måneden pga influensinfeksjonsfare i tilfelle slimproppen har gått?

Anonymous poster hash: d4549...aba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...