Gå til innhold

Hvilken vogn og dunpose velger du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har litt erfaring med tre fra før.

Vi velger som sist Simo-vogn siden den er garantert sikker mtp velting, god for barnet å ligge i mtp skarpe kanter etc (bare vugger fra side til side, ingen brå bevegelser inne i vogna uansett), den er vanntett og har bra kvalitet.

Har ei tvillingvogn som backup mtp to tette søsken.

I vogna skal jeg ha skinnpose. Eneste jeg mener duger godt når det er skikkelig kaldt, og blir aldri vått når babyen svetter om det skulle bli litt varmt. Altså bra for barnet.

Hadde barføtt baby i skinnposen med minusgrader, og han var god og varm.....

På sommeren blir det kun lammeskinn og dyne/ hjemmeheklet teppe i ull/silke.

Vi har valgt emmaljunga Edge duo. Vognpose arver minsten av storesøster til neste høst, da tror jeg hun er ferdig med å sove i vogn. Det er en voksi pose, veldig fornøyd med den, god og varm. Bruker lammeskinn nederst i vognen året rundt. Baby kan fint ligge rett på skinn også i varmen:)

Vi går mest sannsynlig for Viking også! Liker at den ikke MÅ være søskenvogn hele tiden. Vurderte bugaboo Donkey, men fikk et hett tips om at barna satt veldig utsatt for vær og vind.

Vognpose aner jeg ikke enda. Hvertfall en dunpose av noe slag :)

Annonse

Har Emmaljunga City Cross fra forrigemann. Godt fornøyd med den...er ikke av de største vognene, og lettere enn en del andre.

Har en Easygrow og en Voksi. Vil holde en knapp på voksiposen pga at den har skinn i underdelen, og dun i overdelen, mens Easygrow har dun i hele. Dun i hele betyr riktignok at hele kan vaskes i maskin, men da bør man ha skinn eller noe under posen...:) skinn/ullposene virker gull, men siden jeg har to andre, blir det neppe innkjøp av en til...:)

Her blir det emmaljunga edge dup vogn. Har voksipose, enn anna pose og en sauepose som e over 60 år. Den har mamma brukt, eg og søstra mi de andre ongan mine, ongan t søstra mi og nåkka søskenbarn av mamma. Men e like finn. Bestemor tok godt vare på tingan sine. Detta bli jo og ett sommerbarn så i starten bli det bare dyna, før enten voksien eller den andre posen før vi går over på saueskinsposen :)

Vi har også litt erfaring med tre fra før. Vi har simo duo vogn og easygrow wognpose. Denne er dog med lammeskinn i underdelen...

Vi venter nestemann i juni og regner med å kunne bruke bagvogn til mars-april neste år. Det har i hvert fall gått fint med de tre andre.

Vi har så og si bestemt oss for emmaljunga edge duo. Før noen snakket veldig varmt om mountain buggy i forhold til skogsturer osv. Vi bor nærme skogen så det blir nok mye turer på grusvei hvertfall...

Noen erfaringer?

Er egentlig skeptisk til 3-hjuling nemlig, og føler emmaljunga er en stabil og sikker vogn.

Vi kjøpte dunpose på salg for lenge siden faktisk, easygrow hood. Leste masse bra om den, så selv om det finnes billigere dunposer endte vi med den. Og så blir det sikkert å ha saueskinn under.

Vi har så og si bestemt oss for emmaljunga edge duo. Før noen snakket veldig varmt om mountain buggy i forhold til skogsturer osv. Vi bor nærme skogen så det blir nok mye turer på grusvei hvertfall...

Noen erfaringer?

Er egentlig skeptisk til 3-hjuling nemlig, og føler emmaljunga er en stabil og sikker vogn.

Vi kjøpte dunpose på salg for lenge siden faktisk, easygrow hood. Leste masse bra om den, så selv om det finnes billigere dunposer endte vi med den. Og så blir det sikkert å ha saueskinn under.

Det er så individuelt, jeg foretrekker fire hjul (til tur utenfor asfalt/kjøpesenter som vi går mest), men har venninner som bare liker tre hjul. Jeg har simo og er veldig fornøyd, blir jo litt samme greien som emmaljunga:) Min er relativt stor og tung, men har en trille som kan legges helt ned til å ta med på reiser.

Annonse

Her blir det Emmaljunga City Cross og Voksi City eller Urban. Kommer ann på hva vi synes har best passform i vogna :) noen erfaringer?

Har ikke erfaring fra før, men vi skal ha akkurat samme vogna, og har vært og testet posene oppi både bag og sportsdel. Begge funker like godt i vogna, men vi lander på city, for jeg synes det er mest praktisk med en glidelås foran. Synes også at city er finere, og virker litt tykkere og lunere enn urban - men det er helt sikkert en smaksak :)

Her blir det Emmaljunga City Cross og Voksi City eller Urban. Kommer ann på hva vi synes har best passform i vogna :) noen erfaringer?

Har ikke erfaring fra før, men vi skal ha akkurat samme vogna, og har vært og testet posene oppi både bag og sportsdel. Begge funker like godt i vogna, men vi lander på city, for jeg synes det er mest praktisk med en glidelås foran. Synes også at city er finere, og virker litt tykkere og lunere enn urban - men det er helt sikkert en smaksak :)

Vi liker også City posen bedre :-) synes også den virker tykkere og er helt enig at den er finere ;) vi får prøve en pose i vogna i butikken for å være helt sikker, men jeg tror nok vi går for City! :)

Har akkurat kjøpt ny vogn. Har en Emmajlunga Nitro City fra før. Barnet ligger velidg godt i vogna og jeg liker at man kan velge å ha sportsdelen fremover eller bakover, men den er STOR altså (selv om dette er en av modellene som er "minst"). Nå kjøpte vi en BabyJogger City Elite. Tre hjul som er ganske store. Superlett å slå sammen og håndtere. Eneste minus jeg kan se, er at barnet må se fremover i sittedelen. Kjenner også at dempingen er dårligere enn Emmaljungaen. MEn god og stabil og bedre i snøen!

Når nestemann kommer, tar jeg nok frem citybagen til Emmaljungaen igjen, men den får ikke bli med på biltur noe mer - lei av at "HELE" bagasjerommet fylles opp av vogna (og vi har en stor stasjonsvogn…).

Har en dunpose fra Vognposen.no, men den er ikke ideell når det er litt "varmt". Da blir han svett, gitt…HAdde kjøpt skinnpose om jeg skulle valgt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...