Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jenta våres har nettop begynt med disse søvnhormonene, pga vanskeligheter for og sove og finne roen. Hun er 6år og vi må sove sammen med henne hele tiden. Må virkelig si vi har stått på for og prøve alt. Hun har også en forsinket utvikling med en diagnose. Noen der ute som har erfaring med Melatonin ?? Anonymous poster hash: ea34d...ec0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Ja. Sønnen min på ti år har brukt det i noen år nå. Han var vel også rundt seks år da han fikk det første gangen tror jeg. Vår erfaring, både min og sønnens, er at Melatonin redder kvelden hans. Fra å ligge våken i timesvis, sovner han nå i løpet av 20 min, ofte mellom 10-15 min. Det er veldig godt for han å få nok søvn. Jeg tror derimot at han hadde litt hangover eller noe de første ukene. Da var han irritabel og sliten, til tross for økt søvnkvalitet. Anonymous poster hash: 7a756...b2c
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Jenta våres har nettop begynt med disse søvnhormonene, pga vanskeligheter for og sove og finne roen. Hun er 6år og vi må sove sammen med henne hele tiden. Må virkelig si vi har stått på for og prøve alt. Hun har også en forsinket utvikling med en diagnose. Noen der ute som har erfaring med Melatonin ?? Anonymous poster hash: ea34d...ec0 Akkurat samme problem her, jente 6 år med diagnoser problemer med å falle til ro om kvelden og vi må sove med henne. Vi har prøvd alt som er til å prøves, fått tips og hjelp fra lege, ppt, skole, helsesøster osv, ingenting hjalp. Brukt melatonin i 1 uke nå, gir tablettene en time før leggetid, kl 18.30, kl 19.20 går vi på rommet hennes og etter 5-15 minutter har hun sovnet er helt fantastisk:) Hun er opplagt når hun våkner og er i mye bedre humør For første gang på 5 år så kan vi faktisk sitte oss ned å se på tv eller bare snakke sammen før vi legger oss. Før var hun våken til 22-23.30 og vi sovnet da ofte sammen med henne. Føler vi har fått et nytt liv, både jeg,mannen og datteren vår. Den siste uken har vært helt fantastisk. Hun er i så godt humør, skolen har merket stor forandring i konsentrasjonen hennes den siste uken for hun er ikke så trøtt lengre:) Håper dere får like god virkning:) Er tøft å ha det slikt.. Anonymous poster hash: 22d86...0f7
.....oceana...... Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Veldig tøft og ha det slik. Vi har også vært hos leger,PPT ,habiliteringssenteret, psykolog. Prøvd Vallergan men hun hadde hangover og var ikke seg selv i det hele tatt. Her går vi på dag.2 med Melatonin og jenta vår våkner etter en time fordi en av oss ikke er ved siden av henne. Håper dette bedrer seg?? Så flott og høre at det har så bra effekt hos dere. Virket det med en gang eller tok det litt tid?? Hi
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jenta våres har nettop begynt med disse søvnhormonene, pga vanskeligheter for og sove og finne roen. Hun er 6år og vi må sove sammen med henne hele tiden. Må virkelig si vi har stått på for og prøve alt. Hun har også en forsinket utvikling med en diagnose. Noen der ute som har erfaring med Melatonin ?? Anonymous poster hash: ea34d...ec0 Kanskje ikke meg du er ute etter svar fra, men jeg har nå brukt det selv i snart to år pga en døgnrytmeforstyrrelse. Jeg har bare positivt å si om dette medikamentet. Det har reddet livet mitt. Fra å være en zombie som aldri fikk nok søvn, kan jeg nå legge meg og sovne, stå opp om morgenen og gå på jobb som et normalt menneske. Jeg har ikke opplevd noen som helst bivirkning. Anonymous poster hash: bada3...7ba
.....oceana...... Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Så flott og høre. Håper det virker på jenta våres også. Husker det var en lege som ikke hadde trua på det her siden hun sovnet sammen med oss. Men problemt et at hun klarer ikke å sove alene og finne den roen og tryggheten. Da kan hun holde det gående til langt over midnatt. HI
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har selv brukt dette over 3 år, har da prøvd ut alt som er å prøve, vallergan, imovane, circadin, seroquel osv. Og kan med hånden på hjertet si at melatonin var den som endte som min redning. ingen hangover (kan komme de første ukene hos noen) og best av alt, det var den minst skadelige. Jeg sier kjør på Gi den litt tid så skal dere se at det løser seg Lykke til Anonymous poster hash: 09670...fd0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Er det reseptbelagt eller noe fra apotek/helsekost? Har en gutt på 8 som plutselig ikke får sove på kvelden, sovner gjerne ikke før 12-1-2 på natta Anonymous poster hash: b0040...076
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #9 Skrevet 16. januar 2014 Ja, jeg bruker det omtrent hver kveld, og er aldri groggy om morgenen. Jeg handlet det i matvarebutikk i USA, men det er visst reseptbelagt i Norge. Anonymous poster hash: d3591...0cc
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #10 Skrevet 16. januar 2014 Er det reseptbelagt eller noe fra apotek/helsekost? Har en gutt på 8 som plutselig ikke får sove på kvelden, sovner gjerne ikke før 12-1-2 på natta Anonymous poster hash: b0040...076 plutselig? Så dette høres mer ut som en periode og noe som ikke har vart i flere år.. Helt normalt er du bekymret så drar du til legen... Melatonin er siste utvei og det beste når der trengs, men «plutselig» er da ingen grunn til å sette ungen på medisiner! Anonymous poster hash: 3b4ac...836
Majamortil2 Skrevet 16. januar 2014 #11 Skrevet 16. januar 2014 Melatonin er ingen medisin! Det er et søvnhormon som kroppen lager naturlig. Enkelte barn og voksne trenger tilskudd fordi de ikke produserer nok selv. Melatonin er helt ufarlig, og selges over disk i de fleste land. Her i Norge får man det på resept.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2014 #12 Skrevet 16. januar 2014 Veldig tøft og ha det slik. Vi har også vært hos leger,PPT ,habiliteringssenteret, psykolog. Prøvd Vallergan men hun hadde hangover og var ikke seg selv i det hele tatt. Her går vi på dag.2 med Melatonin og jenta vår våkner etter en time fordi en av oss ikke er ved siden av henne. Håper dette bedrer seg?? Så flott og høre at det har så bra effekt hos dere. Virket det med en gang eller tok det litt tid?? Hi Hos min datter så virket det første dagene hun fikk den:) fra å bruke flere timer på sovne så brukte hun 5 minutt første kvelden. Anonymous poster hash: 22d86...0f7
.....oceana...... Skrevet 20. januar 2014 #13 Skrevet 20. januar 2014 Nå har vi brukt Melatonin i nesten en uke, og vi merket stor forskjell. Vi gir henne tabletten kl.18.00 og kl.19.30 så sover hun. Men hun har også vært våken igjen på kvelden etter at hun har sovnet. Heldigvis så er hun mye roligere, men og få henne og sove alene er fortsatt et problem. HI
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #14 Skrevet 20. januar 2014 Er det reseptbelagt eller noe fra apotek/helsekost? Har en gutt på 8 som plutselig ikke får sove på kvelden, sovner gjerne ikke før 12-1-2 på natta Anonymous poster hash: b0040...076 plutselig? Så dette høres mer ut som en periode og noe som ikke har vart i flere år.. Helt normalt er du bekymret så drar du til legen... Melatonin er siste utvei og det beste når der trengs, men «plutselig» er da ingen grunn til å sette ungen på medisiner! Anonymous poster hash: 3b4ac...836 han har alltid sovet lite, fikk vallergan til han da han var litt over ett år. Hvis melatonin er naturlig søvnhormon så vil jeg ikke kalle det siste utvei akkurat. Søvemedisin(stillnoct, vallergan, imovane osv) er siste utvei vil jeg si. Og går jeg til legen så er det heldigvis han som bestemmer Anonymous poster hash: b0040...076
.....oceana...... Skrevet 20. januar 2014 #15 Skrevet 20. januar 2014 Er det reseptbelagt eller noe fra apotek/helsekost? Har en gutt på 8 som plutselig ikke får sove på kvelden, sovner gjerne ikke før 12-1-2 på natta Anonymous poster hash: b0040...076 plutselig? Så dette høres mer ut som en periode og noe som ikke har vart i flere år.. Helt normalt er du bekymret så drar du til legen... Melatonin er siste utvei og det beste når der trengs, men «plutselig» er da ingen grunn til å sette ungen på medisiner! Anonymous poster hash: 3b4ac...836 han har alltid sovet lite, fikk vallergan til han da han var litt over ett år. Hvis melatonin er naturlig søvnhormon så vil jeg ikke kalle det siste utvei akkurat. Søvemedisin(stillnoct, vallergan, imovane osv) er siste utvei vil jeg si. Og går jeg til legen så er det heldigvis han som bestemmer Anonymous poster hash: b0040...076 Vi har også prøvd vallergan - men fy ... aldri mere om vi skal gi dattera våres det. Hun så jo helt dopa ut dagen etterpå og livsgnisten i øynene var borte. Så heller Melatonin. Her var det et samarbeid med ppt og legen som gjorde at hun fikk det. Håper dere også kan få prøve det;) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå