Gå til innhold

Hvilke fiskeretter liker barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble inspirert til å prøve noen andre alternativ enn fiskepinner og fiskekaker til middag. (Vi bruker fiskekaker med 80 % fisk og de liker barna faktisk)

Hva liker barna deres av fiskemiddager? Noe tilbehør/sauser o.l som får de til å spise mer fisk?

Anonymous poster hash: 073d0...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillebror spiser fiskepinner, fiskepudding, fiskeboller, fiskekaker og fiskegrateng.

Storesøster spiser det samme + seifilet, torskefilet.

Skrevet

Ingen fisk liker de. De haaaaaater fisk. Meeen de synes seibiff er godt. Har ikke hjerte til å fortelle at det også er fisk. Biff er biff tenker gutta. Kniiiis. Lurer på hvor lang tid det tar før det går opp for dem. :-D

Anonymous poster hash: df797...72c

Skrevet

De liker det meste.. Kun en fiskesuppe som pappaen lagde en gang med oliven og tomater som de ikke likte..

Fiskesuppe (vanlig hjemmelagd og pose :P )

Hummer (sjeldent at de får det)

Ovnsbakt laks\ørret med rømme og agurksalat,

Stekt sei med løk, gulrøtter, smør og poteter

Kokt torsk

Laks med pasta

Fiskegrateng

De liker godt hollandesaus, dessverre er jeg ikke så flink til å lage den, så det blir pose.. :s

Anonymous poster hash: 16424...ec2
Skrevet

Jeg ble inspirert til å prøve noen andre alternativ enn fiskepinner og fiskekaker til middag. (Vi bruker fiskekaker med 80 % fisk og de liker barna faktisk)

Hva liker barna deres av fiskemiddager? Noe tilbehør/sauser o.l som får de til å spise mer fisk?

Anonymous poster hash: 073d0...7df

Mine barn spiser alt av fisk. Til og med mølje (torsk, lever og rogn) 

Anonymous poster hash: fe9ea...fc3

Skrevet (endret)

Seibiff og ovnsbakt laks går ned på høykant her. Men, viktig at det ikke er tørrstekt, da pirkes det bare i maten :-p og ris, gulrøtter og brokkoli eller erter er nødvendig tilbehør!

Endret av Ella2010
Skrevet

Jeg har ingen barn enda, men jeg er vokst opp med bl.a. kokt hvit fisk (typ torsk og sei) med poteter, kokte gulrøtter og smør. Alt krakket sammen med en gaffel (smør nok til at det holder sammen) og legges mellom to flatbrød. En annerledes fiskeburger. Kjempegodt! Jeg elsket da jeg var liten.

Annet godt tilbehør er gulrotstuing, eggesmør eller bacon.

Anonymous poster hash: 707a8...35b

Skrevet

Kokt torsk med poteter og råkost (raspet gulrot og grønt eple med sitron på) med sandefjordsmør på (koker opp matfløte med persille i, smelter ned smør i).

Stekt makrell med poteter, råkost og smeltet smør.

Stekt laks og stekt ørret, med poteter, råkost og sandefjordsmør.

Fisk og grønnsaker med krydder og smør i foliepakke, bakt i ovn eller på grill.

Stekt sei, helst panert, med poteter råkost og smeltet smør.

Fiskesuppe, hvit (de vil ikke ha fiskesuppe med tomat i)

Fiskegrateng, både hjemmelaget og fra frysedisken.

Fiskepinner, både hjemmelagede og fra Findus.

Seibiff fra Findus.

Råkost må med, alle mine fire barn virkelig elsker det, må lage masse :)

Anonymous poster hash: 129a9...3d4
Skrevet

Vesla vår er veldig glad i fisk, her går det stort sett i kokt torsk, fiskekaker, fiskeboller, fiskegrateng og ovnsbakt laks :)

Anonymous poster hash: 354fa...376

Skrevet

Fiskeboller, bacalao, gammeldags plukkfisk (hjemmelaget potetmos med små biter av klippfisk), fiskesuppe, fiskegrateng, makrellburger...

Anonymous poster hash: 69e85...b45
Skrevet

De elsker stekt fisk, godt krydret, både laks og diverse hvit fisk som tosk, hyse osv. Hjemmelagde fiskekarbonadwr med grove hamburgerbrød, salat og dressing er populært. Lager også pakker med diverse fisk i biter, favorittgrønsaker, krydder osv.

På sommeren er grillet fisk herlig, gjerne makrell, laks, folipakkene er også snertne å slenge på grillen da.

Underlige muligheter, fisk kan brukes i thaisupper, wok med feks laks er godt. Ikke spar på krydder og urter, bruk spennende grønnsaker og sauser.

8 åringen elsker sashimi. De to andre er ikke så glad i rå fisk..hehe..men kommer vel etter.

Skrevet

Fisk bakt i ovnen, både rød og hvit av forskjellige slag, er veldig godt likt. Uten saus, men gjerne med litt smør. Trukket fisk likeså. Og en livrett er hjemmelagede fiskepinner. Findus-pinner er også poppis, men ikke så godt som de hjemmelagede. Reker og blåskjell er uaktuelt å så smake på... særing.

Skrevet

Utenom fiskeboller og fiskekaker som i beste fall innholder litt fisk, liker dem:

Stekt laks

Sashimi

Torsk( helst stekt)

Lutefisk

Fiskeform med grønnsaker og fisk i biter i ovn

Får ikke i dem fiskesuppe. Ei heller skalldyr....

Anonymous poster hash: 8e181...9e6

Skrevet

Lillebror spiser fiskepinner, fiskepudding, fiskeboller, fiskekaker og fiskegrateng.

Ville ikke kalle noe av det lillebror spiser for fiskemiddager...

Anonymous poster hash: d6077...57e

Skrevet

Her er barna veldig glad i ovnsbakt laks. Men de liker også fiskepinner og fiskekaker. Eldste er også veldig glad i sushi.

Anonymous poster hash: a607b...a33
Skrevet

Min datters favorittmat siden hun var 2 er fisk. kokt torsk med smeltet smør,potet og gulrøtter. panert torsk/seifilet med gulrotstuing og potet, ovnsbakt torsk/laks/sei med hjemmelaget rotgrønnsaksmos, hjemmelaget potetmos, blomkål potet og eller gulrot osv..  råkost er hun ikke glad i, men det er ikke jeg heller ;)

Det er veldig mange måter du kan lage fisk på. hvis du kjøper ett stykke filet i ferskdisken, eller laks i  pakker eller eller eller, så trenger du ikke gjøre så mye med den, hvis du ikke vil. du kan sette litt krydder på, ha løk, purre, vårløk og litt olje i en ildfastform, og sette det i ovnen, med kokte gr.saker til. det lager seg stortsett selv :) 

hvis du er redd for at barna ikke skal like det, så kan du prøve å knø fisken inn i potetmos eller lignende. :)

Skrevet

Min spiser det han får servert, er ingen grunn til at han ikke skal like fisk. 

Eneste vi ikke spiser mye av er fiskepinner, er mye bedre med skikkelig fisk.

Vi bruker både saus, smeltet smør, rømme eller bare remulade, alt etter som..

Anonymous poster hash: b7ff9...005
Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng med god salt fersk fisk.

Laks i ovn.

Fiskekaker og fiskeboller.

Fiskesuppe om alle bitene bortsett fra fisken er most.

Skrevet

Fiskegrateng er han veldig glad i!

Men han nekter å spise hjemmelaget uansett hvem som lager den,han vil kun ha Jippi sin ferdigpakke.

Tenker det er bedre enn å ikke få fisk i han i det hele tatt.

Skrevet

Torsk i form (tomatsaus)

Laks, med pasta, ris etc

Kveite i curry

Fiskekaker, fiskeburger

Fish&chips

Fiskesuppe

Hjemmelagde fiskepinner

Skrevet

Sashimi-kresen gutt

Sushi

men ikke laks stekt eller kokt merkelig nok.

Fiskekaker går som regel

hvit fisk er pyton

Anonymous poster hash: 9d99b...a8f
Skrevet

Min eldste liker så godt som alt, kokt og stekt fisk, sushi, røkelaks, bleksprut, fiskepinner, fiskepudding osv.

Min yngste liker også det meste, men hun er ikke så begeistret for sushi, røkelaks eller bleksprut.

Blant de største favorittene er helstekt laks, fiskesuppe og fiskegrateng. De elsker også reker og kreps, men bare eldste liker blåskjell.

Anonymous poster hash: 45a2e...d32
Skrevet

Hvis det lillebror spiser er hjemmelaget så er det fiskemiddag god som noen, ellers er jeg nok enig med deg. Hjemmelagede versjoner av de tingene der er derimot knallgodt!

Skrevet

Hvis det lillebror spiser er hjemmelaget så er det fiskemiddag god som noen, ellers er jeg nok enig med deg. Hjemmelagede versjoner av de tingene der er derimot knallgodt!

Mulig jeg tolket spørsmålet feil. Jeg trodde spørsmålet var hvilke fiskeretter, ikke om han spiser ren fisk. Kan lage noe hjemme. Og i fiskepuddingen er det 55% fisk. Det er bedre enn ingenting synes jeg :)

Skrevet

Mange av kjøpevariantene er også helt fine. Er du litt obs på hvilket fett som blir brukt og hvor mye salt så finner du ofte kjøpevarianter som er like bra som mye av det folk lager selv. Det er ikke noe galt med hjemmelaget, men har du et barn som "ikke liker" fisk er det mye bedre med kjøpte fiskepinner eller fiskepudding enn ingen fisk.

Anonymous poster hash: 45a2e...d32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...