Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei fikk positiv test på søndag men har ikke vert helt jubel enda siden jeg har blødd litt. Det vil si lite over lenger tid. Jeg var hos legen igår å tok blodprøve for å se om det er stigning. Men har ikke fått ny time før om en uke? Er det bare meg eller er det lenge? Hvor mange dager bør det være mellom blodprøvene? Blir gal av og vente!!! en etterlengtet spire dette :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144112342-hcg-blodpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teoretisk sett skal en se en dobling over 48-72 timer. Problemet er bare at dette er tommelfingerregelen, og at det ikke er slik hos alle. Ca 2 av 10 vil ha stigninger som ser annerledes ut, de kan være svakere i en periode og ta seg opp igjen, eller starte svakt og øke på feks. 

Jeg målte hcg tidlig til 800 5+1 og 1100 5+3, og fikk fullstendig panikk over manglende dobling. Men i dag er jeg 17+3 på vei med ivf-tvillinger som sparker i vei i magen, så alt var i skjønneste orden. 

Fastlegen min bestilte derfor en ny hcg en uke etter den andre for å se hvordan nivået steg over en uke, snarere enn over to dager da dette gir altfor usikker informasjon. Da var den på over 13 000, så hadde jeg ikke tatt hcg nr. 2 kunne jeg spart meg for MANGE bekymringer. 

Det er vel logikken bak slik jeg har skjønt det, håper du får fine tall på dine målinger :)

PS: Hadde også blødninger, flere ganger gjennom 1. tri. 

Tusen takk for svar :) Jeg ringte til legen min i dag tidlig å spurte om det var nødvendig å vente en hel uke. Holdt jo på å gå gal av å vente. Fikk komme inn i dag og får svar i morgen. Kjenner mer og mer svangerskap tegn så begynner å tenke i de baner at det kan gå bra. Men man klarer jo ikke helt å juble :P Blødningene har også avtatt :) Blir spennende i morgen ja :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...