Gå til innhold

Hva gjorde dere de tre siste ukene før fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 40cfc...f98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse!

Alt annet enn betalt arbeid, for det hadde jeg endelig permisjon fra.Og TV, for det var for kjedelig å sløse bort tiden på. Ellers var jeg som en duracell-kanin som hadde tusen prosjekter jeg skulle fullføre før "deadline". Inkludert ferieturer også, faktisk.

Dette har også vært tilfelle ved andre og tredje fødsel. Selv om da hadde jeg faktisk også eldre barn å ta vare på i tillegg. Akkurat som om jeg boblet av energi i disse periodene.

Gudene skal vite at det IKKE varte i særlig mange uker ETTER fødselen...

Anonymous poster hash: 56332...9d9
Skrevet

Med storesøster gjorde jeg masse gøy. Hadde bekkenløsning, men klarte meg godt om jeg ikke måtte bære eller gå langt. Var på fisketur, satt poteter, var masse ute og nøt roen og slappet av.

Jeg forberedte jo masse med å vaske klær og handle inn småting. Var på besøk, var sjåfør for samboeren (nå mannen) og kameraten på en utendørskonsert dagen før vannet gikk.

Med lillebror klarte jeg knapt å gå, så ble ikke så masse styr da.

Var litt med på å jage sauer, spiste masse is, vasket og handlet litt klær, var inne på sykehuset for å snu 2 ganger, var på flere kontroller, var i selskap og på besøk, sov, lekte med storesøster og var med på vanlig stell på gården så langt som jeg klarte.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Samme som de siste 25 ukene....lå på sofaen

Skrevet

Bakte til barselsbesøk, men spiste opp alt før det nådde fryseren.. Så masse tv-serier og filmer. Lå masse i senga. Sov. Heklet og strikket (fullførte ingenting). Leste blogger og forum og nettaviser. Kjedet meg. Gledet meg til babyen kom. Handlet alt for mye babyklær og babyting. Skrudde sammen babymøbler og vasket babyklær. Prøvde å lese meg opp på fødsel og trodde jeg var forberedt. 

Skrevet

med første så ventet, ventet og ventet jeg. Ventetiden var utholdelig! Var med venninner, på babytreff i regi bim, koste meg hjemme, men ventet og ventet.

Når andremann kom så gjorde jeg masse! Alt fra å spille fotball med eldste, til masse god alenetid med han. Var på masse arrangementer her som var tilpasset han, ute å spiste med samboer, lærte meg å hekle (til sene ammekvelder i barseltiden) leste bøker, koste meg alene når eldste var i bhg.

Anonymous poster hash: e82dc...0f2
Skrevet

Uff, jeg var i elendig form så blir deppa bare jeg tenker på de siste ukene. Jeg var ingen solstråle akkurat...

Skrevet

Med eldste gjorde jeg ferdig de siste tingene, som å vaske klærne, skru opp vogga ol, vasket hus, barselbesøk til en venninne og så fikk jeg slappet av uten planer en dag før han kom 1,5 uke før termin. Med yngste hadde jeg nesten ikke ordnet noe før jeg startet permisjonen, så de første dagene gikk bort til å finne frem ting, handle det jeg manglet, vasking osv osv osv, så var eldste hjemme noen dager fra barnehagen pga sykdom, så var det påske med påfølgende planleggingsdag i barnehagen og så rakk jeg å slappe av en dag, før nr2 kom noen dager etter termin...

Hvis jeg skulle hatt en nummer tre, så hadde prioritert så godt som mulig å slappe av masse de ukene, for sånn som det var før nummer to ble jeg helt utslitt av. Heldigvis har jeg hatt greie, raske fødsler, så de har jeg kommet meg gjennom uten store problemer.

Anonymous poster hash: d551a...81a
Skrevet

Lå på sofaen og så alle sesongene av the wire. Lat og sliten. Vagget svært korte turer rundt kvartalet. Tvang samboer til å lære seg å brette tøybleier, hahahaha :-D stakkar, han gjorde det faktisk - men det ble aldri tøybleiebrukere av oss. Og ryddet i alle papirer og arkiver hjemme, alt var på stell til ungen kom. Det var lange dager, husker jeg.

Skrevet

Gikk på skole.

Anonymous poster hash: 55523...f29

Skrevet

Sov og var i dårlig form, så snart ungen var ute var energien på topp igjen

Anonymous poster hash: eb9b0...036

Skrevet

Med storebror var jeg i kjempe form, så jeg var aktiv frem til jeg ble innlagt på føden :) Gikk så og si turer hver dag, huset var aldri så rent som i de 3 ukene der, vasket baby klærne og gjorde alt klart, bakte kaker og gjærbakst, middagsretter som skulle fryses ned ( kjekt å ha det når man kommer hjem fra sykehuset og ikke gidder å lage middager i de enkelte dager ), strikket en del, leste bøker, slapper mest mulig av da jeg nærmet meg termindato.

Med lillesøster sleit jeg med bekkenløsning fra uke 28, og ble først sykmeldt 50%, men etter 2 uker uten forbedring selv etter behandling hos kiopraktoren, ble jeg 100% sykmeldt frem til mammaperm. Formen min var helt jævlig, så jeg lå mer eller mindre på sofa. De dagene jeg følte meg litt bedre, brukte jeg til å utføre en del husarbeid, leste bøker, strikket og inviterte folk på besøk sånn at jeg ikke ble helt sosialt ;)

Anonymous poster hash: 7d202...81a

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 40cfc...f98

Bakte. Vaska hus. Dette var første gang ;) Får se om ti uker igjen da, er jo så himla rastlaus når jeg har fri! 

Anonymous poster hash: 3f90f...990

Skrevet

Når jeg gikk gravid med nr 1 hadde jeg termin 2. januar, så da gikk liksom de siste ukene av seg selv. Juleforberedelser, julefeiring, og de siste forberedelsene til babyen skulle komme. Gikk en uke over termin og den siste uka ble jeg litt rastløs, men var i fin form så ble ikke spesielt lei heller.

Med nr 2 hadde jeg termin i påsken(slutten av april). var litt er tung og sliten i kroppen denne gangen, men det var veldig fint og uvanlig varmt vær, så det ga meg energi, så de siste ukene følte jeg meg i ganske god form. Hadde også 2 åringen hjemme med meg, så dagene gikk liksom av seg selv. Fødte noen dager før termin

Anonymous poster hash: f4ccd...aab
Skrevet

Stulla i huset, gjorde litt ærender, vaska babytøy og kikka på tv første uka. Andre uka gikk jeg til frisøren mandagen, og tirsdag ble det fødsel gitt! Rakk aldri å bli sånn veldig lei, og var innstilt på å gå over tetmin, så hadde nok kosa meg hjemme noen dager til om ikke småtten hadde komt før termin :)

Anonymous poster hash: 16f1d...a18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...