Gå til innhold

Har dere troen på 5:2 dietten? Noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ned seks kilo til sommeren og vurderer denne.

Anonymous poster hash: 133c0...890
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuren funker den som alle andre kurer hvis du klarer å følge den. Kuren går jo ut på at du skal spise normalt (max 2000 kcal) 5 dager og maks 500 kcal 2 dager. Dvs at det du spiser for lite i forhold til forbruk disse to dagene går du ned i vekt. Du må ha et underskudd på 7000kcal for å gå ned et kilo fett så beregnet vil du gå ned et halvt kilo i uken med denne kuren hvis du klarer å følge den slavisk. Lykke til!

Skrevet

Så lenge du ikke fråtser på spisedagene fungerer den.

For meg fungerer det veldig dårlig å gå med lavt blodsukker, i tillegg til at jeg får skikkelig mageknip av å gå mange timer uten mat, så ikke kuren for meg. For meg er det bedre å heller spise litt mindre hver dag...

Men har en av 5:2 kokebøkene, er faktisk mange gode middagsforslag med bare rundt 300 kalorier i den.

Anonymous poster hash: 7f8fc...4ca
Skrevet

Jeg har uten å vite om det delvis fulgt denne livsstilen siden jeg var tenåring. I en periode, i den første forelskelsesfasen med mannen min, som er fryktelig glad i å både lage og spise mat, så følte jeg meg tvunget til å spise når han ropte at maten var klar, selv om jeg kjente at kroppen min absolutt ikke ønsket det. Så, jeg ble mett, dorsk og lat og hatet det, og måtte sette ned foten. Han la på seg noe fryktelig fordi han ubevisst prøvde å overbevise meg om hvor god maten var, mens jeg standhaftig lyttet til kroppen og kun smakte på maten, uten å slafse den i meg. Han veier over 80 kg, jeg veier under 50 kg og slik har det vært i over ti år. Jeg har en bmi på 19.5, mens han har en bmi på ca 28. Han har nå skjønt at jeg gjør det riktig, han gjør det galt. Og han ser på sultfølelsen som en fiende, mens jeg ser på den som forfriskende.

Så når jeg leste om denne livsstilen, som jeg likevel levde etter, så forsto jeg at jeg lytter korrekt til kroppen min. Så ja, jeg har prøvd, og lever slik uten å følge det slavisk med rutiner. Jeg bare faster de dagene jeg kjenner at kroppen er "mett". De dagene drikker jeg litt kaffe, mest vann, litt juice eller sitronvann, og suger noen ganger på litt mørk sjokolade. Så ja, jeg vet at det virker! :)

Anonymous poster hash: 1da32...837

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...