Gå til innhold

Elias, Andre' eller Daniel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Daniel liker jeg godt :). Ikke de andre 2

Jeg liker best det sønnen min heter,men ellers liker jeg veldig godt :

Gustav

Alfred

Gabriel

Syver

Birk

Albert

Jonathan

Daniel

Andreas

Fredrik

Caspian

Liam

Alvar

Christian

Christopher

Elias er pent. Daniel kjedelig, og så liker jeg ikke klangen. André er mindre pent og overbrukt som navn nummer 2. Da ville jeg heller gått for evigaktuelle Andreas.

Jeg liker navn som Samuel, Cornelius, Selmer, Leopold og Aurelius, samt de navnene våre to gutter har fått :)

Annonse

Elias er pent. Daniel kjedelig, og så liker jeg ikke klangen. André er mindre pent og overbrukt som navn nummer 2. Da ville jeg heller gått for evigaktuelle Andreas.

Signerer dette.

Mine favorittnavn er Lavrans, Sigmund, Viljar, Sakarias, Albert, Gustav.

André er veldig lite brukt de siste 15-20 årene, så navnet er jo i ferd med å bli unikt på små barn. Jeg ville nok ikke brukt navnet selv, men hadde ikke reagert negativt på det heller. Kult at noen vurderer navn som ikke alle andre skal ha for tiden.

Elias er det jeg synes klinger finest, men samtidig kjenner jeg mange barnehagebarn som heter det nå. Velger du det må du være forberedt på at det kan være flere i samme barnehage/klasse med samme navn senere.

Daniel har jeg blandede følelser for. Er jo fint, men mye brukt og litt "rampenavn"-tendenser

Annonse

Daniel og Elias er veldig overbrukte navn. Du er garantert at det blir Daniel F eller Elias L.

André er jo mer uvanlig som førstenavn, men samtidig får jeg litt "bølletendenser" på det navnet.

Dere har ikke lyst å tenke litt nytt da? :)

Anonymous poster hash: 33628...8f2

da jeg valgte Elias for 5 år siden var jeg sikker på at det kom til å bli MANGE med samme navn i barnehage og når han skal starte på skolen. men jeg likte navnet så godt at det ble det uansett!

Men, nå går han i en barnehgae med 90 barn og er den eneste som heter Elias. Selv har jeg jobbet som vikar i flere barnehager i område, og ingen Elias'er å finne.. ;) vet om 2 andre som heter det, og de er 15 og 13 år.. så i allefall her i området  var nok Elias på topp for ca 10-15 år siden ;)

Velg uansett det navnet dere selv liker best uavhengi om hvor mange rundt som heter det.

jeg har selv et veldig populært navn for mitt alderstrinn, og vi var alltid flere i klassn som het det samme oppgjennom barne-ungdom-videregående skole. Men jeg er likevel veldig fornøyd med mitt navn :D

Anonymous poster hash: 16f53...e62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...