Gå til innhold

Vi skal fly på fredag og datteren min får så ekstremt vondt i ørene :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe man kan kjøpe som lindrer?hun er 8år. Hun gruer seg veldig for får så vondt at hun gråter veldig opp og ned på flyturen. Råd?tyggis og nesespray hjelper ikke.

Anonymous poster hash: a3512...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må få ut trykket i ørene. Jeg har funnet ut at det er mest effektivt å blåse det ut. Hold for nesen, lukk munnen og blås. gjør det på vei opp, når dere er i luften, før dere begynner nedstigningen og flere ganger på vei ned. 

Du kjenner at det blir bedre når dottene forsvinner.

Skrevet

Takk :) hun får ikke til å blåse ut dottene.

Skrevet

Jeg har samme problem, det er ikke like ille hver gang, men særlig hvis vi lander på små flyplasser. Det gjør helt vanvittig vondt og etter de verste flyvningene har jeg dotter i dagevis etterpå. Tyggis hjelper lite, det samme gjør alt annet. Det hjelper noe med nesespray, men jeg har dessverre ikke funnet noe som hjelper skikkelig...

Jeg har alltid tyggis på flyvningene, det hjelper ihvertfall å føle at man gjør noe for å lette trykket. Det hjelper også litt hvis jeg beveger kjevene litt fra side til side og har tunga nede i munnen på en avslappende måte. Hvis jeg slapper av i ansiktsmuskulaturen er det som om det "åpner" ørene litt...

Anonymous poster hash: fc20a...eab

Skrevet

Jeg har problem med tette ører, og har hatt helt grusomt vondt på flyturer!

På Enklere Liv solgte de noen ørepropper til å ha på fly, og de hjalp VELDIG! Tyggis og nesespray har aldri funket, men tygger alltid tyggis iherdig uansett, spesielt når flyet letter og lander. Anbefaler å prøve de øreproppene! Før var det uutholdelig å fly, nå går det greit ;)

Anonymous poster hash: 89e7c...ee2
Skrevet

Jeg har samme problem, det er ikke like ille hver gang, men særlig hvis vi lander på små flyplasser. Det gjør helt vanvittig vondt og etter de verste flyvningene har jeg dotter i dagevis etterpå. Tyggis hjelper lite, det samme gjør alt annet. Det hjelper noe med nesespray, men jeg har dessverre ikke funnet noe som hjelper skikkelig...

Jeg har alltid tyggis på flyvningene, det hjelper ihvertfall å føle at man gjør noe for å lette trykket. Det hjelper også litt hvis jeg beveger kjevene litt fra side til side og har tunga nede i munnen på en avslappende måte. Hvis jeg slapper av i ansiktsmuskulaturen er det som om det "åpner" ørene litt...

Anonymous poster hash: fc20a...eab

Jeg merker det også spesielt på de små flyene, alt går mye bedre på store/lange flyturer i store fly (f.eks til USA)

Anonymous poster hash: 89e7c...ee2

Skrevet

Jeg og ungene bruker pappkrus som vi holder for ørene....

Ser skikkelig teit ut, men det virker på oss 😉😋

Skrevet

Jeg og ungene bruker pappkrus som vi holder for ørene....

Ser skikkelig teit ut, men det virker på oss 😉😋

Haha! :D Kan det virkelig utligne trykket?

Anonymous poster hash: bb68c...fdd

Skrevet

Har hørt om det med pappkrus, holder dere dem på vei opp og ned da? ikke hele tiden på hele reisen vel? :P

Anonymous poster hash: 1aa1c...52d
Skrevet

Ja, det hjelper med plastglass, eller pappkopper med varmt, vått tørkepapir i bunnen av koppene, dekker i underkant av halve koppen, spør flyvertinnene, kjent triks, har jobbet i sas, så alle der vet om det. Vet at det hjelper , men ikke hvorfor? Vanntørkepapiret må ikke være rennende.

Anonymous poster hash: a24bb...595

Skrevet

Trykket i ørene er ofte værst under nedstigning.

Anonymous poster hash: a24bb...595

Skrevet

De har øreplugger for fly på apotekene også. Funker bra på sjuåringen min :-)

Anonymous poster hash: 3d8f2...df7

Skrevet

tusen takk da skal jeg få tak i ørepropper :) og pappkrus..må tørkepapiret som skal ligge i bunnen være varmt?

Skrevet

Gi henne tyggis! Det er det eneste som fungerer på meg og jeg sliter veldig. Å blåse ut gjør bare vondt men når jeg tygger og svelger hele tiden så fungerer det. Og gjespe da;-)

Anonymous poster hash: 7affe...5e2
Skrevet

Dette med pappkrus og varmt vått tørkepapir i virker faktisk veldig godt. Var på en flytur med min datter på 8 år da hun fikk så utrolig vondt og begynte å gråte. Flyvertinnen kom og ordnet dette til henne, og det virket øyeblikkelig. Så prøv det :)

Skrevet

*1: 'Earplanes' -pluggene som fåes bl a på apotek fungerer bra.

*2: gjespe høøøyt og inderlig

*3: bevege kjeven fra side til side

*4: drikk og svelg vann/brus el liknende

-kombinasjon av *2 og *3 bruker jeg selv iherdig når dottene er som værst.

Disse koppene har jeg heldigvis aldri sett noen bruke ombord, da hadde jeg nok desverre ikke klart å holde inne latteren ;)

Hilsen flyvertinne :)

Anonymous poster hash: 1b686...79a

Skrevet

jeg vet at noen i familien har gitt noen piller før flyturen, men usikker på hva det var. Tenker jeg skal spørre på apotek selv, for på tross av at jeg er ekstremt imot å gi piller til barn i hytt og pine, så gjør jeg det når det trengs. Min tass hylte av smerte for så å kaste opp pga det på en landing en gang. DA er det vondt. Ifølge familiemedlemmet fungerer det. 

Har kjøpt og prøvd de ørepluggene. Fungerte ok på meg, men dårlig på han. Men han er bare 3 år. Et barn har jo mindre ørekanaler ville jeg tro, kanskje derfor det ikke fungerte. Vet ikke hvor store ørene til ditt barn er, men kanskje det finnes en type for barn (det må jeg teste ut). 

Hvis du får noe til å fungere, si det videre! Tungt å ha det sånn. Har prøvd alle tipsene over forresten (bortsett fra koppene da ). 

Anonymous poster hash: 54825...652
Skrevet

Pappkrus eller plastrus med vatti/tørkepapir fungerer supert. Det har også mye å si hvor du sitter, når du sitter i midtgangen gjør det betraktelig mindre vondt enn om du sitter ved vinduet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...