Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 har av fleire grunner lyst at jenta vår skal heita Sara. men føler eg stadig hører om andre som heiter det,og kjenner at det får meg til å stussa på navnet. kva syns de om navnet,og er det et "popis" navn?? Anonymous poster hash: 4755c...b47
det er berre mordi Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Det er nokre i barnehagen som heiter det, ja, så uvanleg er det i alle fall ikkje her i traktene. Fint og enkelt namn:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Sara er greit navn det. Kjenner bare en som har ett barn som heter det. Anonymous poster hash: 65bc7...0dc
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Sara er et fint navn, men alle kjenner noen som heter det. Jeg kommer til å gå for et litt mer uvanlig navn :-) Anonymous poster hash: 977b5...45f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Poppis og poppis...det er forholdsvis mye brukt. Det passer jo veldig godt inn i trenden med korte jentenavn som slutter på a, men er ikke det mest brukte av disse. Liker du det, så velger du det. I motsetning til mye annet som foreslås av navn her inne er det ikke verken stigmatiserende eller griseharry. Anonymous poster hash: dc8e8...0a0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Jeg vet ikke om mange som heter Sara. Velg et navn fordi du synes det er fint - ikke etter hvor få eller mange andre som har samme navnet Anonymous poster hash: 88bef...7e7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 8477 som heter Sara i Norge og navnet kom på 5. plass over mest brukte fornavn på nyfødte i fjor. Så vil du risikere at hun må heter Sara pluss første bokstav i etternavnet gjennom skole og barnehage er det vel greit? Vi valgte svært sjeldne navn nettopp for å unngå dette... Anonymous poster hash: f80bb...da9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 8477 som heter Sara i Norge og navnet kom på 5. plass over mest brukte fornavn på nyfødte i fjor. Så vil du risikere at hun må heter Sara pluss første bokstav i etternavnet gjennom skole og barnehage er det vel greit? Vi valgte svært sjeldne navn nettopp for å unngå dette... Anonymous poster hash: f80bb...da9 Mente i forfjor - statistikken for 2013 foreligger ikke ennå Anonymous poster hash: f80bb...da9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d
Rose04 Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Det er jo rimelig vanlig da, ligger på 5. plass på topp 10-lista i Norge. Kjenner bare to som heter det jeg da. En på 30 år og en på 2 år. Veldig fint navn da!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Ene barnet vårt har er navn som iflg SSB er 3,2,1, eller ingen som heter (jeg vet om vår pluss ei på 40 år, og hun andre har er navn som 9 i Norge har... Så tror ikke det kommer fler i barn med samme navn med det første😄 Anonymous poster hash: f80bb...da9
overlord Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Bedre med et fint, vanlig navn, enn et uhyrlig, sjeldent ett!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Jeg hadde gått for Savannah istedenfor. Mye finere og kommer aldri til å bli noe poppis navn. Anonymous poster hash: 65bc7...0dc
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Kjenner mange som heter Sara til etternavn, men ikke så mange som heter det til fornavn Anonymous poster hash: 8c36c...e84
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Bedre med et fint, vanlig navn, enn et uhyrlig, sjeldent ett![/quote Spørs jo hva det/de uvanlige navnet er da... Anonymous poster hash: f80bb...da9
overlord Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Jeg hadde gått for Savannah istedenfor. Mye finere og kommer aldri til å bli noe poppis navn. Anonymous poster hash: 65bc7...0dc Og kommer med høy sannsynlighet aldri til å fullføre videregående skole.
overlord Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Bedre med et fint, vanlig navn, enn et uhyrlig, sjeldent ett![/quote Spørs jo hva det/de uvanlige navnet er da... Anonymous poster hash: f80bb...da9 Selvsagt, men om ingen andre har kommet på det er det jo igrunn litt usannsynlig at det er en hit.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvorfor denne h'en på slutten? Uttaler dere det "Sarahhh"? Eller bare "Sara"? Anonymous poster hash: 76096...ae9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Ene barnet vårt har er navn som iflg SSB er 3,2,1, eller ingen som heter (jeg vet om vår pluss ei på 40 år, og hun andre har er navn som 9 i Norge har... Så tror ikke det kommer fler i barn med samme navn med det første Anonymous poster hash: f80bb...da9 Nå var ikke mitt svar rettet mot deg siden vi svarte omtrent samtidig, men siden dette tydeligvis er veldig viktig for deg så er det jo flott Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 Bedre med et fint, vanlig navn, enn et uhyrlig, sjeldent ett![/quote Spørs jo hva det/de uvanlige navnet er da... Anonymous poster hash: f80bb...da9 Selvsagt, men om ingen andre har kommet på det er det jo igrunn litt usannsynlig at det er en hit. Håper ikke noen av navnene vi har valgt blir en hit 😊. Hadde et vennepar som hadde lyst å herme etter det ene navnet, men heldigvis tok mannen til vett! Anonymous poster hash: f80bb...da9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #21 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvorfor denne h'en på slutten? Uttaler dere det "Sarahhh"? Eller bare "Sara"? Anonymous poster hash: 76096...ae9 Ja, jeg vet at stumme h'er og lignende "fjolleri" er veldig feil her på dib, men nå er ikke far norsk og der han kommer fra er dette vanlig skrivemåte. Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvorfor denne h'en på slutten? Uttaler dere det "Sarahhh"? Eller bare "Sara"? Anonymous poster hash: 76096...ae9 Ja, jeg vet at stumme h'er og lignende "fjolleri" er veldig feil her på dib, men nå er ikke far norsk og der han kommer fra er dette vanlig skrivemåte. Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvis jenta skal bo i Norge så hadde kanskje norsk skrivemåte vært det beste? Så slipper hun å si "Sara med h" hver gang noen skal skrive navnet hennes, Anonymous poster hash: 76096...ae9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 Den ene datteren min heter Sarah Hun har gått i 3 forskjellige barnehager, og det har faktisk ikke vært noen andre Sarah'er i noen av barnehagene. Det er umulig å gardere seg mot at det dukker opp noen med samme navn enten i bhg eller på skolen, det viktigste er å velge et navn som man selv liker. Synes JEG da. Ps. Det er 3 stk med det samme uvanlige navnet i bhg... Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvorfor denne h'en på slutten? Uttaler dere det "Sarahhh"? Eller bare "Sara"? Anonymous poster hash: 76096...ae9 Ja, jeg vet at stumme h'er og lignende "fjolleri" er veldig feil her på dib, men nå er ikke far norsk og der han kommer fra er dette vanlig skrivemåte. Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d Hvis jenta skal bo i Norge så hadde kanskje norsk skrivemåte vært det beste? Så slipper hun å si "Sara med h" hver gang noen skal skrive navnet hennes, Anonymous poster hash: 76096...ae9 Vet du, det tror jeg kommer til å gå helt fint Mye man skal bekymre seg for.. Anonymous poster hash: 2b6e8...e4d
Gjest Fru Banderas Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 Jeg hadde gått for Savannah istedenfor. kommer aldri til å bli noe poppis navn. Nei, og det er helt naturlige årsaker til at det aldri vil bli populært.
Fru vims Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Et vanlig veldig fint navn, som sikkert vil i perioder være et populært navn. Syntes ikke det gjør noe så lenge det er et vanlig navn. Verre når det er et sjelden navn som plutselig blir populært, og ikke et navn som altid vil være der. Har et navn på datteren min som jeg bestemte før jeg visste at det plutselig var på topp 10 listen. Valgte å bruke det og angrer ikke. Endret 15. januar 2014 av Fru vims
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå