Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Vanligvis spiser jeg egg lenge etter datoen på pakken.. Så lenge de ser og lukter bra. Kan jeg gjøre det som gravid og? Anonymous poster hash: e6eb5...826
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Jeg tror ikke det er noe problem egentlig. Norske egg pakket i kartong skal være salmonellafrie og trygge. Men jeg ville ligget unna klinkeegg. Ellers vil jeg anbefale eggtesten: Fyll et kjøkkenglass halvfullt ned vann og slipp egget forsiktig ned i glasset. Hvis det synker helt til bunnen er det helt fint å bruke til alt. Hvis flyter sånn 'midt i' vannet kan det brukes til baking. Hvis det flyter på toppen av vannet eller i øverste del av glasset er egget dårlig og må kastes. Jeg vet også at de står noe om å spise rå egg (for gravide) på matportalen.no. Anonymous poster hash: 294cf...32d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Å tusen takk for svar. Så lurt med eggtesten! Det har jeg aldri hørt om, det skal jeg jammen huske. Anonymous poster hash: e6eb5...826
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Ehh.. Men hva er klinkeegg? Anonymous poster hash: e6eb5...826
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Å tusen takk for svar. Så lurt med eggtesten! Det har jeg aldri hørt om, det skal jeg jammen huske. Anonymous poster hash: e6eb5...826 Eggtesten er genial! Bruker den alltid siden vi alltid tar eggene ut av kartongen og setter dem i eggholderen i kjøleskapet. Jeg har faktisk også funnet noen egg av halvdårlig kvalitet i helt nye eggkartonger, så nå tester jeg eggene uansett hvor nyinnkjøpte de er. Klinkeegg er egg som har en liten brist i skallet sitt, men ikke helt gjennom hinnen innenfor. Normalt skal det ikke være farlig, men jeg bruker å sjekke eggpakken for klinkeegg før jeg kjøper den. Vil helst ha bristfrie egg. og så kan det av og til være vanskelig å se om det er skade på hinnen innenfor også, og hvis det er det, så blir egget lettere/raskere 'bedrevet' eller hva det heter når det er egg. Ville i alle fall ligget unna det når du er gravid. Anonymous poster hash: 294cf...32d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Ehh.. Men hva er klinkeegg? Anonymous poster hash: e6eb5...826 Egg som har fått seg en liten kakk og ikke har helt skall lenger Anonymous poster hash: 19306...c8a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Å ok - da skal jeg begynne å sjekke etter sprekker. Ja jeg og pleier å ta de ut av esken og ha de i kjøleskapsdøren, og da mister man jo helt kontrollen. Takk for gode råd Anonymous poster hash: e6eb5...826
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Å ok - da skal jeg begynne å sjekke etter sprekker. Ja jeg og pleier å ta de ut av esken og ha de i kjøleskapsdøren, og da mister man jo helt kontrollen. Takk for gode råd Anonymous poster hash: e6eb5...826 Bare hyggelig. Lykke til med graviditeten. 😊 Anonymous poster hash: 294cf...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå