Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Vi har en 11 åring som skolen mener bør utredes for ADHD. Jeg syns "alle" skal pakkes på denne diagnosen etterhvert så jeg er litt skeptisk. Far er helt imot det. Jeg vil det beste for barnet men vi merker ikke noe hjemme og vi får alltid skryt av hvor høflig og grei barnet er. Merker ikke konsentrasjons problemer hjemme. Dere som har fått diagnosen....skjønte dere det selv? Altså var det tydelig? Anonymous poster hash: ceeb8...1d2
Hjertefru Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Her er det motsatt- vi mistenker diagnosen hos vår tiåring, men skolen mener hun ikke passer inn der(er for flink til å konsentrere seg:) Så jeg er nok ikke den rette til å uttale meg, men syns umiddelbart at det virker rart at et barn skal ha ADHD når dere som foreldre ikke merker noe. Tross alt dere som er mest sammen med h*n......
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Gutten her er 7,5...akkurat fått diagnosen,vi merket i utgangspunktet ikke noe her hjemme,men sleit på skole og med de sosiale kodene. Selvsagt var vi med på en utredning selv om problemene ikke var på hjemmebane.størstedel av barnas dag er utenfor hjemmet og sliter unger på noen arena fortjener de hjelp. Du skal vite at ingen prakkes på noe diagnose,en slik utredning er tidkrevende og blir tatt masse tester. Vi beg utredning ved skolestart ,nettopp fått diagnose,nå er han i andre semester i 2 klasse. Skader jo ikke å sjekke om det er noe gutten sliter med,og husk,skulle han få en adhd diagnose,så er ikke det vetdens undergang.
magica fra tryll Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Det jeg er litt skeptisk til er at skolevesenet trenger en diagnose på barn for at det skal utløse ressurser. Det står faktisk i loven at alle barn har rett på tilpasset opplæring, diagnose eller ikke. Men jeg blir litt nyskjerrig på hvorfor skolen mener dette jeg da? Og hvorfor vil de ha en diagnose på barnet? ps: Har selv en jente som fikk diagnosen i den alderen. Hadde det vært idag hadde jeg nok forholdt meg veldig annerledes til mange ting. Kan også nevne at jeg og mannen er lærere gjennom 25 år og har diverse tileggsutdannelser i forhold til menneskelig atferd etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå