Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Jeg fikk helt brått stiv og vond nakke i går, Det gjør veldig vondt å bevege hodet bakover og til sidene. Jeg har ikke hatt rygg- eller nakkeproblemer tidligere. Dette kom rett etter at jeg mottok en svært overraskende og trist beskjed, jeg tror det kan ha sammenheng med det. Jeg er en avslappet person som vanligvis takler stress og press veldig bra. Lurer på om det er nødvendig å oppsøke lege eller kiropraktor eller om dette bare vil gå over av seg selv samtidig som jeg bearbeider den triste beskjeden. Noen gode råd? Anonymous poster hash: 9aabe...cb1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Ibux og Paracet i kombinasjon, event Naproxen hvis du har. Anonymous poster hash: f4daa...29c
wilmus Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Signerer over her. Får ofte kink i nakken, og da er det bare å virkelig kjøre på med smertestillende. Når du går og har vondt blir du mer anspent, som resulterer i enda mer vondt. Beveg på deg så mye du orker, så du ikke stivner. Ta en varm dusj. Huff og huff, fælt med kink!
wilmus Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Kan foressten godt ha med stress å gjøre. Mine kinker kommer ofte helt ut av det blå. Men jeg har en liten nakkeskade da. Får kink ca 2-3 ganger i året, og de varer alt fra 3-10 dager. Noen ganger har jeg måttet gå til kiropraktor og manuellterapaut, men ofte går det over av seg selv etter noen dager med masse dop og trasking rundt i huset.
Lammelåret Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg ville holdt meg varm i det området du har vondt. Gir deg en klem, høres ut som du trenger det. Og god bedring!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Hvis du kjenner at smertene begynner å stråle ut i skulder/arm/fingre må du kontakte lege, da kan det være prolaps. Når jeg fikk prolaps begynte det kun med "kink" i nakken, men ble fort verre. Anonymous poster hash: 40a8a...b72
MammantilNurket Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Det er ikke uvanlig at stress setter seg i kroppen. Viktig at du får spent skikkelig av nå Ta et varmt bad eller en dusj, et glass rødvin ... og viktigst av alt: PUST! Pust godt inn gjennom nesen, trekk luften ned i magen og pust ut gjennom munnen. Tøy og bøy litt, gå en tur eller rull litt rundt på gulvet - få opp blodsirkulasjon og oksygentilførselen! Om det ikke er borte i løpet av et par dager: ring kiropraktor eller naprapat. God bedring
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Hadde prøvd å varme opp ved en rask gåtur e.l. først og å avspenne skikkelig med et glass rødvin innabords. OM det ikke hjelper til i morgen, hadde jeg tatt meg en tur til kiropraktor. OG litt iling ned mot armer osv, behøver ikke bety prolaps som må opereres. (vi har alle prolapser, men det er ikke alle som er et problem). Det kan like gjerne være en nerve i klem. Anonymous poster hash: 56537...041
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå