Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Angivelig på et magasin som verken jeg eller faren eller gutten har sett noe til. Regningen lyder på noe over 500 kroner og jeg finner det ikke riktig at det er vi som skal betale denne, er det bare og ringe inkassobyrået og bestride kravet? Anonymous poster hash: 7f313...dcf
midgard Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Er du sikker på at det er et "ekte" krav? Et familiemedlem av meg ble også truet til å betale noe lignende, men firma eksisterte ikke... hør med forbrukerrådet...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Alle abonnement o.l. skal man være 18 år for å kunne bestille. Hvis man ikke er 18 skal man ha underskrift fra foresatte. Hva sier gutten selv? Men som midgard sier, sjekk det med forbrukerrådet, for det dukker stadig opp firma som driver med falske krav. Og de tjener tydeligvis på det, for hadde ikke folk betalt for det så hadde det ikke vært lønnsomt. Anonymous poster hash: a3d5e...f0a
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Ja det er ekte fra inkassofirmaet Sergel har snakket med de og det skulle la seg løse og ordne saken. Jeg truet med tv2 hjelper deg bl,.annet! Anonymous poster hash: 7f313...dcf
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Interessant. Særlig med tanke på at loven sier at en person under 18 ikke kan sette seg i gjeld. Den som gir en person under 18 år kreditt må selv betale den gjelden. Anonymous poster hash: c8e93...1c3
n74 Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor truer du med tv2 hjelper deg? Det har du da ingen rett til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor truer du med tv2 hjelper deg? Det har du da ingen rett til! Hvorfor kan hun ikke det? Det er da faktisk ikke lov til å sende inkassokrav til en person under 18 år! Anonymous poster hash: eb40a...9c0
Skylander Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor truer du med tv2 hjelper deg? Det har du da ingen rett til! Vet du, det hadde JEG også gjort! Hadde ikke du, dersom BARNET ditt fikk inkassokrav??
n74 Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Fordi man kan ikke true med noe man ikke vet kan hjelpe - det er ikke sånn at TV2 hjelper deg kan ta alle saker de får tips om, ei heller ikke sånn at de vurderer saken likt som HI. Og redaksjonen er ikke særlig happy med at folk (mis)bruker navnet dere som trussel. Derfor.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Fordi man kan ikke true med noe man ikke vet kan hjelpe - det er ikke sånn at TV2 hjelper deg kan ta alle saker de får tips om, ei heller ikke sånn at de vurderer saken likt som HI. Og redaksjonen er ikke særlig happy med at folk (mis)bruker navnet dere som trussel. Derfor. Å hvordan vet DU hva redaksjonen er glad for å ikke? De er nok bare glad for alle sakene som løses av seg selv,for vil tro tv 2 hjelper deg har mere nok saker å ta seg av. Anonymous poster hash: 42ce8...e69
Ziva Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Jeg tenker nok TV2 hadde elsket en inkassosak mot en 11 åring. Uansett HI ikke gi deg for her er det noe som ikke er rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå