Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Noen med erfaringer? Noen dager er det som om blæra må tømmes etter et kvarter. Og det er ikke innbildning, jeg MÅ tisse, men det kommer selvsagt ikke like mye som når jeg ikke har tisset på et par timer. Det er akkurat som om blæra mi jobber på høygir. Dette kommer i perioder, plutselig et par dager hvor jeg er tissetrengt kontinuerlig. Jeg har alltid tisset ofte men ikke sååå ofte hver dag (heldigvis,). Drikker ikke spesielt mye, heller ikke når denne tissetrangen inntreffer. Skal selvsagt spørre legen neste gang, men ville spørre om noen har opplevd det samme og fått et svar på hva det kan være som er galt? Anonymous poster hash: 83f29...806
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Hvor mye tenker du at du drikker da? Og HVA drikker du? Anonymous poster hash: 9a02f...6db
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 Jeg og. Tror det er stress. Anonymous poster hash: 17c67...042
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Diabetes? Anonymous poster hash: a2148...c78
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 For Eksempel igår, da jeg tisset og tisset: 1,5 dl melk og to små kopper kaffe på morgenen, kanskje 2-3 del vann til lunsj. Drakk veldig lite utover dagen etter det fordi jeg tisset så jævlig ofte. Har diabetes i nær familie, men mener at dette med blodsukker osv ble sjekket under svangerskap i høst (dog ikke med glukosebelastning). Kan muligens henge sammen med stress, da kan jeg tisse oftere. Men dette er annerledes tror jeg, når jeg er stressa tror jeg at jeg må tisse men det kommer lite. igår var jeg jo bare hjemme og gjorde ingenting og tisset MYE og ofte... Hi Anonymous poster hash: 83f29...806
HvittHus Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Enkelte dager har jeg det også slik. Pleier å si at nyrene er på overtidsarbeid. Jeg antar at det har med væskebalansen å gjøre og at dette er væske som har hopet seg opp pga salt mat etc
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Dette er ikke mye dersom du drikker mye vann. Jeg drikker 2-3 liter vann pr dag, og tisser like mye som deg. Anonymous poster hash: acf9f...b1a
geitemarken Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Har du spist mye salt dagen før? Da har kroppen kanskje samlet væske i vevet, og så kvitter du deg med det noen dager etter. Koffein er bl.a. vanndrivende, og det er også andre matvarer som er vanndrivende. Tror alle kan ha det slikt i perioder. Være seg stress eller andre naturlige ting. Om det kommer mye urin og du har mye tørste bør du få det sjekket. Samme om urinen begynner å lukte eller det svir når du tisser. Eller hvis du har andre symptomer sammen med overnevnte som tretthet, slapphet, svimmel, magesmerter, feber osv.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 http://nhi.no/sykdommer/nyrer-urinveier/andre-urinveissykdommer/overaktiv-blere-17199.html
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Uvi? Anonymous poster hash: 4b8d1...efb
Ziiona Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Ta deg en tur til legen. Kan være UVI. Er litt usikker når det kommer til om det kan være tegn på Diabetes. Mener at man da drikker veldig mye, fordi man ekstra tørst. Kaffe kan jo fungere vanndrivende da pga koffein. Det er uansett ikke bra å tisse for mye heller siden mineraler kroppen trenger vil følge med ut i urinen. Endret 15. januar 2014 av Ziiona
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Takk for alle forslag, skal høre med legen. Når det er slik er det et herk å være aktiv, må jo løpe på do som en gærning! Det svir ikke, men leste at det ikke alltid gjør det ved UVI. Og siden det kommer i perioder, kan det være dette. Kanskje. Overaktiv blære, kanskje..jeg har alltid tisset om natta. Men hyppig tissing går som sagt i perioder, derfor tror jeg ikke at det nødvendigvis er overaktiv blære. Iallefall er jeg ikke hardt rammet til daglig, og det finnes vel ikke periodevis aktiv blære? Enig også i det noen skriver om at kroppen kvitter seg med væske, for eksempel etter inntak av mye salt en dag. Skal som sagt spørre legen og høre hva han har å si. Hi Anonymous poster hash: 83f29...806
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Overaktiv blære? Hør med legen du! Anonymous poster hash: 21184...c9b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Samme hadde jeg, så fant legen ut at jeg hadde en kjempestor muskelknute i livmoren som presset på urinblæren, måtte operere den ut. Få en ordentlig undersøkelse hos legen. Anonymous poster hash: 94a2a...617
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå