Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Ny undersøkelse viser stor variasjon i opplevd kvalitet på føde- og barseltilbudet. Her er sykehusene som kvinnene selv mener det er best å føde på. Kom best ut: • Gjøvik sykehus• Lillehammer sykehus• Kongsberg sykehus• Stord sjukehus• Sykehuset Kongsvinger• Fødestuene på Tynset og i Valdres• St. Olavs Hospital HF• Orkdal sykehus• Fødestua i Alta Kom dårligst ut: • Ullevål sykehus• Rikshospitalet• Arendal sykehus• Drammen sykehus• Sykehuset Vestfold HF• Førde sentralsjukehus• Haugesund sjukehus• Haukeland universitetssjukehus• Stavanger universitetssjukehus• Universitetssykehuset Nord-Norge, Tromsø• Nordlandssykehuset, Bodø http://www.dagbladet.no/2014/01/15/tema/mammanett/foreldre/helse/mamma/31290776/ Anonymous poster hash: 86656...0e7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Bra Drammen havnet der de er. Mer arrogante og perfekte leger og jordmødre skal du lete lenge etter... Anonymous poster hash: c648d...b0d
Elskerhøsten2014 Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 ikke enig at Riksen er blant de dårligste, var Kjempe fornøyd jeg . både av barsel og føden . men ellers har jeg ingen meninger om resten
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Ikke enig i arendal kjempebra å føde der.. Anonymous poster hash: 52fa1...222
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har hatt 3 kjempefine fødsler på Haukeland. Bare positivt å si om jordmødre, leger, sykepleiere, og annet personell. Har også hatt komplikasjoner og ekstra døgn så har møtt endel. Alle blide og hyggelige, og har fått veldig god service veldig behjelpelige med å avlaste med baby på natta og i det hele tatt. Så jeg kjenner meg ikke igjen i det dårlige ryktet de har fått. Anonymous poster hash: fe126...5bf
Bustetroll Skrevet 15. januar 2014 #6 Skrevet 15. januar 2014 Rart at ikke bærum sin barselavd er på verstinglista.. Ikke bare jeg som mislikte den etter alle jeg har snakket med
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #7 Skrevet 15. januar 2014 Ikke enig i arendal kjempebra å føde der.. Anonymous poster hash: 52fa1...222 Samme sier jeg, barselavdelingen var heller ikke noe å klage på. Hjelpsomme jordmødre og barnepleiere der. Anonymous poster hash: a0a0c...a18
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #8 Skrevet 15. januar 2014 Og jeg som var superfornøyd med Universitetssykehuset i Nord-Norge... Anonymous poster hash: 6878c...8b6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #9 Skrevet 15. januar 2014 Vel, jeg var veldig fornøyd med føde og barsel på Ullevål. Anonymous poster hash: bda2c...c36
Catlady Skrevet 15. januar 2014 #10 Skrevet 15. januar 2014 Jøsses !! Ullevål øverst på verst lista ? Det hadde jeg ikke ventet. Jeg var kjempe fornøyd med Ullevål. Hadde bare fantastiske personer rundt meg, og alle tok veldig godt vare på meg. Var kanskje litt tynn og hard madrass på barsel altså ... Virker som det er veldig rift om plassen på Ullevål, og at de kan ha fullt der for de "alle" vil dit.
Gjest Kira Skrevet 15. januar 2014 #11 Skrevet 15. januar 2014 Rart at ikke bærum sin barselavd er på verstinglista.. Ikke bare jeg som mislikte den etter alle jeg har snakket med Stort sett alle mine venninner har født på Bærum, og ikke en av dem har noe positivt å si.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #12 Skrevet 15. januar 2014 Rart at ikke bærum sin barselavd er på verstinglista.. Ikke bare jeg som mislikte den etter alle jeg har snakket med Stort sett alle mine venninner har født på Bærum, og ikke en av dem har noe positivt å si. Ugh.. Det nok der jeg kommer til å føde siden det er et steinkast unna.. Anonymous poster hash: 6c235...2b2
Shamy Skrevet 15. januar 2014 #13 Skrevet 15. januar 2014 Er det en artikkel om dette? Kunne tenke meg å lese den
Bustetroll Skrevet 15. januar 2014 #14 Skrevet 15. januar 2014 Føden på Bærum kan jeg ikke klage på. Bare barsel . Ingen hjelp å få. "dette skal du kunne ellers burde du ikke vært Heer". Inntrykket mitt i alle fall
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #15 Skrevet 15. januar 2014 Jeg var veldig fornøyd med Riksen! Og VELDIG misfornøyd med Bærum (både føden og barsel)... Anonymous poster hash: 11d24...78f
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. januar 2014 #16 Skrevet 15. januar 2014 Jeg fødte på Gjøvik, stor fornøyd <3
Julie (: Skrevet 15. januar 2014 #17 Skrevet 15. januar 2014 Fødte på Riksen. De var veldig flinke til å følge med på diagnosen som gjorde at jeg måtte føde akkurat der, men ingen så MEG. Jordmødrene kikket bare på overvåkningen av meg under fødselen og snakket først med meg under utdrivningsfasen! Fikk hjelp til å legge henne til brystet første gangen oppe på føden, men fikk ikke noe mer ammeveiledning. Alt gikk jo egentlig nokså knirkefritt, men de så virkelig ikke menneskene der. Litt synd, for var på kontroll der nesten hver uke hos verdens beste jordmor på poliklinikken, men hun var uheldigvis ikke på jobb da ungen kom.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #18 Skrevet 15. januar 2014 Jeg fødte på Haukeland, jeg er veldig fornøyd med oppholdet Anonymous poster hash: 29aba...9d6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #19 Skrevet 15. januar 2014 Jøsses !! Ullevål øverst på verst lista ? Det hadde jeg ikke ventet. Jeg var kjempe fornøyd med Ullevål. Hadde bare fantastiske personer rundt meg, og alle tok veldig godt vare på meg. Var kanskje litt tynn og hard madrass på barsel altså ... Virker som det er veldig rift om plassen på Ullevål, og at de kan ha fullt der for de "alle" vil dit. Enig. Veldig fornøyd med Ullevål. Mange venninner klaget på Asker og Bærum :/ Anonymous poster hash: 48a95...887
Kanutten83 Skrevet 15. januar 2014 #20 Skrevet 15. januar 2014 Rart at ikke bærum sin barselavd er på verstinglista.. Ikke bare jeg som mislikte den etter alle jeg har snakket med Stort sett alle mine venninner har født på Bærum, og ikke en av dem har noe positivt å si. Ugh.. Det nok der jeg kommer til å føde siden det er et steinkast unna..Anonymous poster hash: 6c235...2b2 Jeg er veldig fornøyd med føden og barsel på Bærum Født der 3 ganger (07, 10 og 13). Eldste ble født med en del start problemer og vi måtte ligge der i 8 dager. Da ordnet de et dobbeltrom til meg og mannen på barsel da vi ikke kunne være på familierom. Vi fikk veldig mye hjelp og omsorg. Da mellomste og yngste ble født ordnet de enerom til meg da jeg ikke klarer å slappe av med fremmede på rommet. Fikk all den hjelp jeg måtte når det kom til amming, men aldri noe press. Det var faktisk de som sa at jeg ikke skulle streve mer med amminga da det mildt sagt var et helvete med nr 1. De kom med ei skikkelig pumpe og ordnet med flaske uten et snev av hint til at jeg burde amme. Har fått "kjeft" for å ikke ha dratt nok i snora alle 3 gangene Eneste negative jeg kan komme på om Bærum er at det er slitt, men tror de skulle begynne å pusse opp høsten 13 Ingen av mine venninner har noe å utsette på Bærum heller
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #21 Skrevet 15. januar 2014 Fødte på Lillehammer. Helt fantastisk Anonymous poster hash: 57116...342
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #22 Skrevet 15. januar 2014 Jeg var veldig fornøyd md Drammen! Anonymous poster hash: 74bfb...e5e
Puserjenta Skrevet 15. januar 2014 #23 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er fornøyd med føden på Drammen, men barsel var bare en vits. Burde heller blitt sendt hjem og fått jordmor på besøk.
Bustetroll Skrevet 15. januar 2014 #24 Skrevet 15. januar 2014 Rart at ikke bærum sin barselavd er på verstinglista.. Ikke bare jeg som mislikte den etter alle jeg har snakket med Stort sett alle mine venninner har født på Bærum, og ikke en av dem har noe positivt å si. Ugh.. Det nok der jeg kommer til å føde siden det er et steinkast unna..Anonymous poster hash: 6c235...2b2 Jeg er veldig fornøyd med føden og barsel på Bærum Født der 3 ganger (07, 10 og 13). Eldste ble født med en del start problemer og vi måtte ligge der i 8 dager. Da ordnet de et dobbeltrom til meg og mannen på barsel da vi ikke kunne være på familierom. Vi fikk veldig mye hjelp og omsorg. Da mellomste og yngste ble født ordnet de enerom til meg da jeg ikke klarer å slappe av med fremmede på rommet. Fikk all den hjelp jeg måtte når det kom til amming, men aldri noe press. Det var faktisk de som sa at jeg ikke skulle streve mer med amminga da det mildt sagt var et helvete med nr 1. De kom med ei skikkelig pumpe og ordnet med flaske uten et snev av hint til at jeg burde amme. Har fått "kjeft" for å ikke ha dratt nok i snora alle 3 gangene Eneste negative jeg kan komme på om Bærum er at det er slitt, men tror de skulle begynne å pusse opp høsten 13 Ingen av mine venninner har noe å utsette på Bærum heller Nei tviler ikke på at mange har gode opplevelser også, men alle burde ha gode opplevelser.. Jeg ble trillet opp på et 6manns-rom alene da kl var ca 21 på kvelden. Sykepleieren kom inn (Stakk hodet inn døra..) og sa at det skulle være vaktskifte kl 22, og at hun neste ville komme inn å hilse på meg. Ja.. Hun neste kom å hilste på meg kl 22, skrudde av lyset mitt, sa god natt, og gikk ut. Der satt jeg, nybakt mamma for første gang, ANTE ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg visste ikke om jeg kunne sove mens babyen lå i sin egen seng, eller om jeg måtte ha henne over i min. Jeg visste ikke om jeg "fikk lov" til å gå på do, eller om det var dumt å forlate babyen alene på rommet. Og følte meg så lite velkommen og tatt imot, at jeg ikke turte å ringe etter hjelp heller. Men til slutt holdt jeg på å tisse på meg, så jeg ringte på, og spurte om jeg bare kunne gå på do og la babyen bli igjen alene. "Hva hadde du tenkt til å gjøre når du kom hjem? Slutte å tisse?" var svaret jeg fikk med en spydig tone av frekk tjukk sykepleier. Jeg var jo livredd.. Hadde en samboer som bare hadde dratt hjem for å drikke isteden, gråt og var lei meg og alt var jo helt nytt.. Hadde faktisk forventet å bli tatt litt bedre vare på.. All hjelp måtte skaffes på egen initiativ, og de virket bare sure hvis man ringte på hjelp.. Æsj
Mor.til.3.jenter Skrevet 15. januar 2014 #25 Skrevet 15. januar 2014 Enig med to siste - har vore to gonger i Drammen, ein vanleg fødsel og eit KS pga sete. Storfornøgd med oppfølging i forkant og under fødsel/KS. Men hvor lenge var Eva i paradis - å ligge på barsel i Drammen var ikkje stas. Virka som dei enten var overarbeida eller rett og slett lite interessert. Såg også veldig forskjellsbehandling ift meg som var 2barnsmor og rimeleg sjølvhjulpen og ho eg delte rom med. Eg trengte ikkje hjelp, men min sambuar på rommet kunne hatt god nytte av rolige, snille og erfarne barselkvinner. Dei hadde nok fri alle som ein - ho fekk veldig lite info og/eller merksemd og var for forsiktig til å be om det sjølv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå