Gå til innhold

Kan antibiotika mot UVI kurere klamydia?? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 67588...27b

Skrevet

Niks. Det er to forskjellige kurer for dette. Ett til hvert bruksområdet.

Skrevet

Kommer an på hvilken type antibiotika du har fått mot uvi, det.

Noen type tar også klamydia, andre gjøre det ikke.

Anonymous poster hash: 83f73...432
Skrevet

Spørs type og lengde på kur. Men finnes flere typer som virker mot både klamydia og andre ting.

Anonymous poster hash: 650ec...af9

Skrevet

Jo, enkelte typer antibiotika kan også ta klamydia. Spørs hvilken type antibiotika du snakker om. Søk på legemiddelet på felleskatalogen.no, der vil du få svaret på den antibiotikaen du lurer på..

Anonymous poster hash: 2d163...58d
Skrevet

Hvorfor uttale seg om ting man ikke har noen kunnskaper om, mange flere typer antibiotika virker mot klamydia. Så får man en kur mot UVI samtidig som man hadd had en uoppdaget klamydia så vil mest sannsynlig begge deler bli kurert.

Jeg legger ved en link med litt mer utfyllende info:

http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/klamydia

Skrevet (endret)

Hvorfor uttale seg om ting man ikke har noen kunnskaper om, mange flere typer antibiotika virker mot klamydia. Så får man en kur mot UVI samtidig som man hadd had en uoppdaget klamydia så vil mest sannsynlig begge deler bli kurert.

Jeg legger ved en link med litt mer utfyllende info:

http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/klamydia

JA da er legen som jeg jobber for inkompetent, siden han skriver ut to forskjellige til UVI og klamydia!

Endret av Gjest
Skrevet

Hva betyr u/t?

Anonymous poster hash: 2be1d...970

Skrevet

Jeg legger ved en link med litt mer utfyllende info:http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/klamydiaAnonymous poster hash: 650ec...af9

JA dda er legen som jeg jobber inkompetent, for han skriver ut to forskjellige til UVI og klamydia!

Stemmer at det finnes flere typer som faktisk fungerer på flere infeksjonstyper. Men noen typer virker bedre mot feks klamydia enn andre, men flere typer tar knekken på det. Jeg reagerte på at dere var litt vel bastante i uttalelsene, klamydia er en infeksjon som mange typer antibiotika vil kurere, noen mer effektivt enn andre, og med mindre sjanse for bivirkninger, det er en grunn til at bredspektret unngås, det er for å unngå rasistens, men bredspektret antibiotika tar klamydia, ofte får man mye tøffere lurer mot en UVI enn mot klamydia som er svært lett å behandle.

Skrevet

Hva betyr u/t?

Anonymous poster hash: 2be1d...970

Uten tekst.

Anonymous poster hash: fe69c...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...