Gå til innhold

Hvor mye penger er du villig til å legge i et utdrikkningslag for venninnen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å kunne finne på noe for henne (opplevelse på en eller annen måte, eller spa eller noe) så må vi nesten gå sammen om å betale. Hvor mye bør man legge i?

Også skal man også betale mat og drikke for dagen...

Anonymous poster hash: fe34a...2bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er villig til å betale mer hvis jeg også får være med på det jeg betaler for. Spa er egentlig ganske kjedelig i et utdrikningslag fordi det blir kjedelig å vente på bruden mens hun får behandling og det er ikke sikkert det er mulig for alle å få behandling samtidig. Forrige utdrikningslag jeg var med i, mener jeg å huske at vi betalte 7-800 kr for + lunsj og drikke til oss selv, middag var inkludert, men da hadde vi fått vært med på de samme aktivitetene for bruden.

Anonymous poster hash: 3941c...4df
Skrevet

Jeg er villig til å betale mer hvis jeg også får være med på det jeg betaler for. Spa er egentlig ganske kjedelig i et utdrikningslag fordi det blir kjedelig å vente på bruden mens hun får behandling og det er ikke sikkert det er mulig for alle å få behandling samtidig. Forrige utdrikningslag jeg var med i, mener jeg å huske at vi betalte 7-800 kr for + lunsj og drikke til oss selv, middag var inkludert, men da hadde vi fått vært med på de samme aktivitetene for bruden.

Anonymous poster hash: 3941c...4df

Det er jeg helt enig i. Vi vil gjerne finne på noe vi alle kan delta i sammen. 

Hvilke aktiviteter var det dere var med på, som var inkludert i den prisen?

HI

Anonymous poster hash: fe34a...2bb

Skrevet

Max 500kr for ei venninne, max 700kr for beste venninna mi. Det er ikke for å være kjip, men jeg skal ha transport, drikke og gi bryllupsgave i tillegg så da blir det fort dyrt. Det trenger ikke å være dyrt for å kose seg sammen med venninne sine noen uker før en gifter seg.

I mitt betalte de 3-400kr. Det varte fra morgen til sent på natt. Det var inkl. transport hele dagen, mat hele dagen, noe drikke både brus og alkohol og de fikk være med på alle opplevelsene som jeg gjorde.

Skrevet

Jeg tenker at rundt 500,- burde være nok. Kjekt at andre gifter seg, men man trenger ikke nødvendigvis blakke seg på det. Er jo også dumt hvis det blir for dyrt for enkelte å bli med, slik at noen må melde pass. For de aller fleste,så ville jeg jo tro at det å samle venninnene for en fest og markering burde holde, ikke at det skal være luksus i det vide og det brede.

Skrevet

Ca 500,- er normalen her, og det synes jeg er greit. Det er ofte gruppefotografering, bowling, spa til bruden, ut å spise pizza eller lignende, "tull og tøys" på kjøpesenter... På kvelden er det fest med drikke og mat (alle tar med en rett).

Anonymous poster hash: 38ef2...825
Skrevet

Hos oss er det mellom 500 og 1000 som er vanlig. Med drikke til brud og oss selv. Enig i at det bør være noe alle kan være med på, vente på bruden på spa er kjedelig og kanskje også bruden synes det når hun vet alle venter på henne.

Anonymous poster hash: 57716...0e1

Skrevet

1000 pr person

Anonymous poster hash: 02ec6...f9c
Skrevet

Jeg synes utdrikkingslag som regel er alt for dyrt og alt for kjedelig å være med på. Men 750 kr er greit å betale.

Anonymous poster hash: af006...ce2

Skrevet

Max 500

Anonymous poster hash: 4c0aa...b75

Skrevet

Oi å kjipe dere er! Skal snart på tur vi. Overnatting og fly 2500 så langt :) Skulle bare mangle! Også så koselig med skikkelig venninnetur!!

Anonymous poster hash: b4992...ffc

Skrevet

Spørs litt hva jeg får igjen. Mat, litt vin, en aktivitet? Kjedelig å betale for at bruden skal få spa, massasje, manikyr, da betaler jeg heller for at vi som gruppe finner på noe kult (go kart, paintball osv). Uansett maks 700-800 for en dag.

Anonymous poster hash: 9331e...415

Skrevet

Ca. 1000 kr om det er inkludert mat og en del drikke.

Anonymous poster hash: f14f3...577
Skrevet

Oi å kjipe dere er! Skal snart på tur vi. Overnatting og fly 2500 så langt :) Skulle bare mangle! Også så koselig med skikkelig venninnetur!!

Hvor mage er det som blir med på dette?

Anonymous poster hash: f14f3...577

Skrevet

Max 500kr, har ikke råd til mer.

Anonymous poster hash: 091d6...6fa
Skrevet (endret)

500 kr syntes jeg er greit.

Endret av Fru vims
Skrevet

Kommer nok helt an på opplegget, tar man det som en venninnetur en helg kan jeg bruke noen tusen (vi drar en helg i året uansett), er det èn kveld er 1000 mer realistisk. Er uansett enig i at aktiviteter kun for bruden er kjedelig (noen småfrekke forlovere inkluderer gjerne seg selv i moroa også ;)) Spør man bruden vil de ofe heller at mange kan bli med enn at det skal koste så mye.

Vi hadde bartenderkurs, det var gøy, alle fikk vært med og vi drakk selvfølgelig det vi lagde, så da sparte vi noen kroner (tror vi drakk for like mye som kurset kostet, sammenliknet med å kjøpe de samme drinkene ute). Det var fastpris, så det er jo litt risikabelt hvis mange melder frafall. Dansekurs er også gøy, ev. klatring, gokart, laserkrig. Det kommer jo så an på bruden også, noen vil sette pris på en helg med Sex&theCity-maraton, vin og hjemmelaget mat, andre vil opp på nærmeste fjelltopp. 

Skrevet

Helst 500, Max 1000, tenker jeg. Jeg har litt hetta om dagen fordi jeg nok ikke får råd til ei god venninnes utdrikningslag. Der ser det ut til at kostnadene blir rundt 3000

Anonymous poster hash: b2c19...6d1

Skrevet

Det kommer helt an på relasjonen og hva vi skal gjøre. Har vært i utdrikningslag som kom på 1.200 til en venninne jeg ikke har sånn veldig mye kontakt med. Det var forferdelig sure penger syns jeg. Særlig fordi mesteparten av pengene gikk til plateinnspilling og andre ting som kun bruden var med på.

Anonymous poster hash: 5f49f...a62

Skrevet

Kjipe? Er omtrent det jeg har i lommepenger på en hel mnd som skal dekke klær, lunch, osv det. og har ingen "oppsparte" lommepenger jeg kan sløse bort.

Forloveren til kusinen min foreslo weekend i en europeisk storby m.m da hun skulle drikkes ut. Gjorde at jeg ikke kunne dra. både trist, surt og flaut.....

Anonymous poster hash: 9f7c8...549

Skrevet

Kommer helt an på hvem og opplegget. Hvis det hadde vært med jentegjengen hadde jeg blitt med på Spahotell eller storbyweekend. Hvis det er en dag ville jeg si maks 1000, men da bør det være opplegg som er gøy for alle.

Anonymous poster hash: b6728...c06

Skrevet

Jeg er invitert i et nå. Det er en helg i Amsterdam, og vi må betalte ca 5,000kr. Det synes jeg er for mye.

Ellers synes jeg 1000-1500kr er ok.

Anonymous poster hash: 7fd24...904

Skrevet

kommer an på hva man "får" for pengene og hvor mange man er. Rundt 500 kr. +/- . 700 kr er greit det og, men da bør det inneholde en sosial aktivitet alle får være med på. Type rafting, fjellklatring, dansetime osv.

Anonymous poster hash: 9ddde...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...