Gå til innhold

Sove på magen 7 mnd

illi85

Anbefalte innlegg

Hei! Jenta mi har begynt å legge seg på magen for å sove. Ville dere snudd henne tilbake? Hun er ikke så god til å snu seg fra mage til rygg enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min ligger på magen. Han har gjort det helt fra han lærte seg å snu seg rundt ved 5 mnd alder (10 mnd nå). Det var skummelt i starten, spesielt før han lærte å snu seg tilbake. Vi bestemte oss likevel for å lå han ligge slik han selv vil. Han finner roen mye lettere når han får ligge på magen.

Har hørt at man kan la de ligge slik når de selv ønsker/klarer å gjøre det.

Så, jeg ville latt henne ligge slik, men kanskje sjekke innom litt oftere nå mens hun ikke er så god til å snu fra mage til rygg igjen? (Vi har babycall med kamera. Det føltes trygt i starten).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da lar jeg henne sove på magen :) har babycall, men litt skummelt på natten! Men det er vel bare en vanesak det også som alt anney. Både meg og pappaen sover på magen, så ville vært rart om hun ikke likte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke særlig glad da eldstejenta vår begynte å sove på magen, men fant raskt ut at det ikke var annet å gjøre enn å venne seg til det - den første natten snudde jeg henne et par ganger, og hver gang tok det ca ti sekunder før hun var tilbake på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun legger seg alltid på magen om kvelden...bena under seg og rompa rett opp...ser ut til å sove godt. Legger seg ofte over på siden og ryggen i løpet av natta. 9mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla vår begynte å sove på magen ca 7mnd gammel.Umulig å få henne til å sove på rygg. Helsesøster sa det var helt ok så lenge jenta snudde seg selv . Hun sa at dersom vi ble veldig urolige av at hun sov på magen , kunne vi kjøpe en sånn pose til henne som man spenner fast rundt madrassen slik at hun ikke greidde snu seg. Vi kjøpte posen men brukte den aldri. Hun sov så godt og fredelig på magen, følte det var ille å tjore henne fast. Nå er hun snart 15 mnd og sover fortsatt godt på magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...