Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #1 Skrevet 15. januar 2014 Med skole og full jobb, SFO, venner, familie, lekser, middag og avslapning. Hvordan klarer noen barn å være på aktiviteter 3-4 ganger i uka i tillegg?Det har ikke vi sjans til. Hverdagen består av jobb/skole, hente på skole, lage middag (evt. handle), lekser, litt lek og kos og så er det legging. Også skal man ha tid til venner, besøke familie innimellom, og andre ærender. Hvordan man skal klare å presse aktiviteter nesten daglig innimellom der skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: f6a76...708
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #2 Skrevet 15. januar 2014 Med min stesønn går det utover skolen i alle fall. Forferdelig prioritering av foreldrene, men det er selvsagt mye viktigere at han får vært med på alt han vil enn at han får gjort lekser og er uthvilt til skolen... Tror ikke han er lane om det. Anonymous poster hash: 6b163...75f
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #3 Skrevet 15. januar 2014 I vår famile er det omtrent som dette: Barna og jeg er hjemme fre SFO og jobb litt etter 16.00. Mannen kommer mellom 18 og 19 de fleste dagene, men kan komme tidligere om det er noe spessielt. Vi handler bare på lørdager og bruker lørdagen også til husarbeid. Noen ganger rekker vi en tur i svømmehallen, på ski eller liknende i tillegg men ofte er vi bare hjemme den dagen. Etter SFO og jobb blir det slik: Mandag Vi ser raskt over lekser om det er spessiellt vanskelge ting mens vi spiser brødmat eller rester fra helgen. Barn 1 kjøres til trening 16.45. Jeg er hjelpetrener på samme parti. Vi kommer hjem ca 18.15. Barn 2 er hjemme og gjør sine lekser i mellomtiden. Barn 2 kjøres til aktivitet kl. 18.40 og kommer hjelm ca 1930. Mannen lager i mellomtiden middag og hjelper barn 1 med lekser. Sen middag og ungene rett i seng når de har spist. Tirsdag Vi ser raskt over lekser om det er spessiellt vanskelge ting mens vi spiser brødmat eller liknende. Barn 2 kjøres til aktivitet 16.45 og hjem igjen 18.30. Jeg har med treningstøy og løper en runde i mellomtiden. Barn 1 har aktivitet fra 18.30 til 19.15. Her samkjører vi med en annen familie slik at vi bare kjører hver andre uke. Middag når alle kommer hjem. Lekser mens den andre er borte. Onsdag Litt mat når vi kommer hjem. Barn 2 på trening 17.00 til 18.00. Samkjøring 3 familier. I praksiss kjører jeg ca hver andre uke pga sykdom ol. Hvis jeg kjører drar jeg hjem igjen mens hun trener og lager middag slik at vi kan spise når hun kommer hjem. Lekser etter middag. Torsdag Ikke noe spessielt på timeplanen. Ofte besøk av barnas venner ol. Fredag Ikke noen spessielle planer. ungene er ofte med andre hjem. Den vanligste dagen for overnattinger. Anonymous poster hash: 391da...4de
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #4 Skrevet 15. januar 2014 Det har jo litt å si når dere slutter jobb, når er barna hjemme? Hvor gamle er barna osv. Jeg har svart i den andre tråden. Som barnehagebarn gikk mine på lekegym en ettermiddag i uka. Det var mer enn nok! Som 1-2/3. Klassing holder det og med en aktivitet. Mine er nå 10 og 12 og trenger trening flere ganger i uka. De slutter 12.15 to dager i uka og går da hjem alene eller har besøk av kompiser. Blir ofte mye stillesitting, de spiller tvspill, kort, gjør lekser osv Middag kl 16 og etter det er det klar for aktiviteter. Her vi bur er aldri snø. Det er vind og regn fra høst-vår. Jeg handler en kveld i uka. Da er middagsmenyen bestemt for hele uka. Aktivitetene ser jeg ikke på som stress. Vi kjører ofte sammen med andre, koser oss i bilen. Lekser er alltid gjort før aktivitet. Jeg har en skoleflink som gjør lekser i en fart og en vi må sitte ved siden av. Menvi har innført gode lekserutiner fra starten. Anonymous poster hash: 018f6...eb0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 #5 Skrevet 15. januar 2014 Min datter har aktiviteter hver ukedag nå i dette semesteret, og et par av disse dagene er det doble aktiviteter også. Jeg vet det høres helt vilt ut, men det går. Hun er skoleflink, og er ferdig med leksene på tirsdager. Hun er også ekstremt sosial, så de dagene hun ikke hadde aktiviteter var det bare mas om å ha med venner hjem etter skolen og å gå på besøk/ha besøk. Det startet i det sekundet hun var ferdig på skolen Det er datteren min selv som har valgt alt dette, og hun vil ikke slutte på noe. Så lenge dette ikke går ut over skole, får hun lov. Klart det blir mye kjøring hit og dit, meg heldigvis samkjører vi med andre foreldre på noen aktiviteter. De som vipper oss av pinnen er alle de andre aktivitetene, dugnader, ekstratreninger, oppvisninger, skoleavslutninger osv. Nå skal det sies at jeg ikke jobber, men er hjemme pga sykdom, selv om det ikke betyr at jeg har hele dagen fri som mange tenker. Bruker mye tid på sykdommen min, og er veldig sliten. Men vi lever for ungene våre, gjør vi ikke? Anonymous poster hash: f2c46...c26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå